برهانی: به‌خاطر معرفت فرهاد باید پای او ایستاد

شرایط برای این باشگاه کمی نگران‌کننده است و طبق روال این چند سال آبی‌ها با حواشی مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و شایعه‌شده که مدیران باشگاه به‌دنبال جایگزین برای سرمربی تیم هستند. با این حال آقای گل تاریخ معتقد است در شرایط فعلی باید از مجیدی حمایت شود. گفت‌وگو با آرش برهانی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درمورد شرایط استقلال صحبت کنیم. به‌نظر می‌رسد مشکلات این تیم تمامی ندارد.

شرایط استقلال با این وضعیت کرونا و بازیکنان مصدومی که هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود و اتفاقاتی که حداقل طی یک‌هفته گذشته برای این تیم به وقوع پیوست اصلا وضعیت خوبی نیست و به‌نظر می‌رسد طی بازی‌های آینده استقلال باید با تیم امیدش به مصاف حریفان برود هرچند هر تیمی هم که به میدان می‌رود باید ابتدا از حیثیت و نام استقلال دفاع کند. الان شرایط این تیم بسیار سخت است هرچند شرایط برای استقلال به‌خاطر یک‌سری ناملایمات که در حق این تیم شده همیشه سخت بوده اما امروز به‌خاطر این شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده سخت‌تر هم شده اما امیدوارم تیم با همین بچه‌های جوان هم بتواند موفق باشد.

البته اگر استقلال با امیدهایش هم به میدان برود می‌توان به‌نوعی این موضوع را یک توفیق اجباری برای آنها قلمداد کرد.

دقیقا همین‌طور است و الان یک فرصت خیلی خوب برای همین جوان‌ها فراهم شده و چه‌بسا طی بازی‌های آینده استقلال، یکی‌دو جوان به فوتبال کشورمان معرفی شوند. درواقع امیدوارم جوان‌هایی که جویای نام هستند و این فرصت نصیب‌شان شده تا پیراهن استقلال را تن‌شان کنند از آن بهترین استفاده را کرده و این فرصت را به‌نوعی روی هوا بقاپند چون خیلی از فوتبالیست‌های بزرگ دنیا هم به همین شکل خودشان را به دنیای فوتبال نشان داده و مطرح شده‌اند و امیدوارم حالا که این فرصت برای استقلال هم پیش آمده بازیکنان جوان این تیم هم از این شرایط به بهترین شکل بهره‌مند شوند و آینده خود و استقلال را تضمین کرده و خود را به فوتبال ایران معرفی کنند.

به بدشانسی‌های استقلال اشاره کردید. بیشتر توضیح دهید.

بدشانسی‌ها همیشه در این چندساله برای استقلال بوده و نمی‌دانم چرا همیشه این شرایط برای این تیم به وجود می‌آید و دست از گریبانش هم برنمی‌دارد، اما امیدوارم یک روز این وضعیت و اتفاقات دست از سر تیم برداشته و برای استقلال به پایان برسد.

آینده

استقلال با فرهاد مجیدی را چطور می‌بینید؟ شایعاتی مطرح‌شده که مدیران به‌دنبال جایگزین او هستند.

از دوستان خواهش می‌کنم چنین حواشی‌ای را برای تیم بزرگ استقلال به وجود نیاورند چراکه این تیم و بازیکنانش امروز نیاز به آرامش دارند و قطعا با این صحبت‌ها تمرکز بچه‌ها و کادرفنی به هم خواهد ریخت. قبلا هم گفته بودم که فرهاد مجیدی در حالی در یک برهه زمانی خیلی سخت به استقلال پیوست که‌ در آن زمان هیچ‌کس حاضر نبود این سمت را قبول کند اما آن زمان فرهاد آمد و حالا به‌خاطر معرفتی که به خرج داده و آمده باید پایش بایستند و به او فرصت دهند تا برای فصل آینده تیم را با تفکرات خودش ببندد. البته فوتبال حرفه‌ای معرفت و این‌طور مسائل را نمی‌شناسد اما در شرایطی که مجیدی هدایت استقلال را برعهده گرفت بی‌انصافی است که بخواهیم با این صحبت‌ها او را اذیت کنیم یا از حالا به فکر جایگزین برای فصل بعد باشیم. به‌نظر من فرهاد مطمئنا می‌تواند استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برساند.

کمی هم درمورد مسائل مدیریتی استقلال صحبت کنیم. موضوعی که طی این سال‌ها در این باشگاه ثبات لازم را نداشته و به‌نظر می‌رسد این تیم از این لحاظ بیشترین ضربه را خورده است.

به‌نظر من مهم‌ترین عامل برای موفقیت در هر مجموعه ثبات است. در استقلال هم آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است و این ثبات هیچ‌گاه در این باشگاه نبوده است. باید مدیری که به استقلال یا پرسپولیس می‌آید ابتدا درموردش تحقیق لازم را به عمل آورده و رزومه‌اش را نیز بررسی کرد نه اینکه هر فردی را به‌عنوان مدیرعامل این دو باشگاه مورد استفاده قرار داد. بالاخره هر فردی کارنامه مشخصی دارد و معلوم است که یک مدیر در گذشته چه‌کاره بوده و چه خدماتی به مجموعه‌هایی که در آنجا بوده داده است یا چه عملکردی داشته و چه ارتباطاتی دارد و تازه بعد از بررسی کارنامه افراد می‌توان آنها را در چنین پست حساسی قرار داد نه اینکه با حضور مدیران مختلف، باشگاهی مثل استقلال بشود محل آزمون و خطا که پیش خودشان بگویند ما فلان فرد را مدیرعامل این باشگاه می‌کنیم که اگر خوب بود پس به کارش ادامه دهد و اگر هم عملکرد نامناسبی داشت نهایتا او را تغییر می‌دهیم. به‌خاطر همین ضعف مدیران و عملکرد نادرست آنها فرصت‌های پیاپی برای باشگاه بزرگ استقلال و هوادارانش از دست رفت. این اتفاقات خوب نیست و معتقدم باید از همان ابتدا با بررسی کارنامه و سوابق افراد یک مدیر را در راس کار و باشگاه استقلال بگذارند که واقعا لیاقت مدیرعاملی این باشگاه را داشته باشد و حتی به‌نظر من درخصوص هیات‌مدیره هم باید چنین پروسه و مراحلی لحاظ شود اما متاسفانه در این چند سال افراد زیادی به‌عنوان مدیر در بخش‌های مختلف به باشگاه آمده‌اند و همین تغییرات باعث می‌شود استقلال نتواند ابتدا به جایگاه واقعی‌اش برسد و در ادامه برنامه‌هایی که برای موفقیتش تعریف شده است را پیش ببرد.

اتفاق ناراحت‌کننده برای هواداران استقلال این است که درخشش برخی بازیکنان مثل قایدی یا دیاباته و حتی ارسلان مطهری حداقل در این فصل با سرنوشت خوبی برای این تیم همراه نخواهد بود و چه‌بسا سهمیه آسیا هم از دست برود. شاید خودتان هم چنین تجربه‌ای داشتید که در یک فصل آقای گل شدید یا درجمع مدعیان آقای گلی بودید اما استقلال درنهایت نتوانست در پایان فصل رتبه خوبی را به دست بیاورد.

اتفاقاتی که امسال برای استقلال افتاد به این تیم ضربه محکمی زد، واقعا بعد از جدایی استراماچونی شرایط بدی برای تیم پیش آمد و آن وضعیتی که بود و این تیم حتی در چند بازی هم بدون مربی به میدان رفت ضربه بدی به استقلال زد و تغییرات مکرر مدیریتی نیز مزید بر علت شد. درنهایت هم همه اینها باعث می‌شود تا یک تیم نتواند به هدفش برسد. این دشواری‌ها و بعضا بی‌کفایتی مسئولان و بی‌برنامگی‌ها باعث شده تیم به این روز بیفتد. این در حالی است که هرکدام از این موارد می‌توانست کمر یک تیم را بشکند اما استقلال امروز به همه آنها دچار شده و هنوز هم روی پاست. شما الان اسم سه بازیکن آماده را آوردید اما شاید یک تیم حتی ۱۱ بازیکن آماده و سرحال داشته باشد ولی درنهایت نتواند نتیجه دلخواه و موردنظر را بگیرد. به‌خاطر اینکه تمرکز و آرامش ندارد. درمجموع در فوتبال روز دنیا این فاکتورها برای موفقیت یک تیم بسیار مهم است.

کمی سوالات را شخصی کنیم؛ دل برهانی برای حضور در میادین تنگ نشده؟

بعد از سه‌سال از من گذشته است هرچند آن اوایل دلم برای فوتبال و گلزنی تنگ می‌شد اما الان دیگر با آن کنار آمده‌ام.

بعد از خداحافظی به مربیگری روی آوردید. در این وضعیت به مربیگری در تیم بزرگی مثل استقلال فکر می‌کنید؟

اگر لیاقتش را داشته باشم به صندلی مربیگری استقلال هم می‌رسم هرچند هر بازیکنی که از فوتبال خداحافظی می‌کند دوست دارد در امر مربیگری به بالاترین مدارج برسد. مربیگری هم ازجمله حرفه‌هایی است که کسی بدش نمی‌آید در آن موفق باشد و یک روز در یک تیم بزرگ و چه‌بسا استقلال سرمربیگری کند.

به‌عنوان سوال آخر چندی‌پیش یک استوری جنجالی منتشر کردید که باعث شد حملاتی به شما شود. پاسخی برای افراد توهین‌کننده دارید؟

درمورد این مسائل نمی‌خواهم صحبت کنم و اصلا به آن فکر هم نمی‌کنم و درواقع جوابی برای این افراد ندارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 585492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟