شوک بزرگ به پرسپولیس ؛ بدهی ۶۰ میلیارد تومانی روی میز فیفا

شب گذشته باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد طبق حکم فیفا این باشگاه موظف است مبلغ ۵۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار به گابریل کالدرون، ۹۵ هزار و ۳۸۰ دلار به خوآکین و ۷۰ هزار و ۴۰۰ دلار به اینیگو والنسیا پرداخت کند. همچنین ۹ هزار دلار هزینه دادرسی مجموع این پرونده‌ها باید از سوی پرسپولیس پرداخت شود.

در واقع با حکم فیفا پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۷۵۴۲۸۰ هزار دلار در این پرونده محکوم شده تا کوه بدهی های این باشگاه ارتفاع بیشتری بگیرد.

شاگردان یحیی گل محمدی این روزها در آستانه پوکر قهرمانی لیگ برتر هستند و با توجه به آمادگی و کیفیت فعلی خود، شانس بالایی هم برای فتح جام حذفی و ثبت دومین دبل متوالی دارند. این موضوع دلخوشی بزرگی برای هواداران تیم محبوب پایتخت محسوب می شود اما با نگاهی عمیق به میزان بدهی های بین المللی این باشگاه که ناشی از محکومیت های متعدد پرسپولیس در نهادهای قضایی فیفا است، هواداران این تیم دچار یاس می شوند.

در حال حاضر طبق احکام صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا باشگاه پرسپولیس در ۹ پرونده دچار محکومیت شده است که مبالغ آنها به شرح زیر است.

برانکو ایوانکوویچ: یک میلیون و ۵۵ هزار یورو

زلاتکو ایوانکوویچ: ۲۰۵ هزار یورو

ایگور پانادیچ: ۱۷۰۶۰۴ یورو

مارکو استیلینوویچ: ۱۱۴ هزار یورو

نیلسون کوریا: ۸۳ هزار دلار

ماریو بودیمیر: ۴۷۵ هزار یورو

گابریل کالدرون: ۵۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار

خواکین: ۹۵ هزار و ۳۸۰ دلار

اینیگو والنسیا: ۷۰ هزار و ۴۰۰ دلار

با احتساب قیمت روز ارز در کشورمان پرسپولیس باید حدود ۶۲ تا ۶۳ میلیارد تومان برای این بدهی ها پرداخت کند.

این جدا از پولی است که پرسپولیس باید برای تسویه مبلغ دریافت رضایت نامه یحیی گل محمدی از شهرخودرو پرداخت کند که آن هم با احتساب تاخیر در دیرکرد حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

این روزها مدیران پرسپولیس مانور زیادی روی قراردادشان با شرکت کارگزار این باشگاه می دهند درحالیکه در هیچ یک از مفاد قرارداد پرداخت این بدهی ها به صورت مشخص درج نشده است و شرکت کارگزار تعهد کرده است در زمانی مشخص، مبلغ معینی را به حساب باشگاه واریز کند. نحوه هزینه پول دریافتی از کارگزار به عهده مدیران پرسپولیس است اما بعید به نظر می رسد کارگزاری که این روزها با فعالیت هایش در فضای مجازی، شان یکی از بزرگ ترین باشگاه های ایران را تا سطح تبلیغ قنادی، باشگاه های بدنسازی، اسباب بازی فروشی، بوتیک، فرش فروشی و …کاهش داده است، خارج از زمان های مقرر در قرارداد حاضر به پرداخت پولی به پرسپولیس شود تا طبق آن بتوان گره ای از مشکلات سرخ ها در محکومیت های بین المللی را باز کرد.

بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس هم در روزهای اخیر نسبت به دریافت نکردن برخی مطالبات شان از باشگاه حسابی شاکی هستند و بر فرض هم اگر چنین مبالغ هنگفتی از سوی کارگزار برای پرداخت بدهی به خارجی ها در اختیار مدیران باشگاه قرار بگیرد، باید دید آنها که کفگیرشان به تگ دیگ می خورد چه راهکاری برای پرداخت مطالبات اعضای فعلی تیم و البته هزینه های پرسپولیس در فصل آینده دارند.

این روزها احوال باشگاه پرسپولیس به لحاظ مالی خوب نیست. تجربه نشان داده باشگاه های ایرانی در پرونده های فیفا موفق نبوده اند و همواره محکوم به پرداخت مطالبات و حتی جرایمی که به آن خورده شده اند.

بماند که باشگاه پرسپولیس در ماجرای پرونده برانکو حتی حاضر شد هزینه دادرسی دوباره را پرداخت کند تا دادگاه بین الملیل ورزشی تکلیف این پرونده را روشن کند و بابت احقاق حقش علیه سرمربی قهرمان سه دوره اش جوابیه ۱۳۰۰ صفحه ای نوشت باید دید در پرونده کالدورن هم قرار است چنین اتفاقی بیفتد؟

همان روزهایی که کالدورن به دلیل اختلافش با محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل وقت باشگاه به مشکل اساسی خورده بود و نحوه جدایی وی قابل پیش بینی بود که این سرمربی آرژانتینی هم مانند برانکو به دنبال احقاق حقش خواهد رفت و مدل برخورد باشگاه نشان می داد که در همان رای اولیه فیفا محکوم می شود اما اینکه چرا باید اختلاف مدیرعامل با سرمربی کارش به اینجا بکشد و سایر اعضای هیات مدیره برای حل آن اقدامی نکنند جوابی است که سه عضو فعلی هیات مدیره سرخپوشان باید به آن جواب دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 584371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟