ایرادهای فیفا به اساسنامه پیشنهادی ایران

به گزارش گروه ورزشی رکنا، بعد از زمانی که دبیرکل فدراسیون فوتبال مهدی محمدنبی به همراه تیمی از افراد حقوقی برای تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گزارش آن را به فیفا ارسال کرد، فیفا در موارد قابل انتظاری از اساسنامه ایراد گرفته و آن ها را برای فدراسیون فوتبال ایران هایلایت کرده است.
مهم ترین ایراد فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، مسئله نهاد عمومی غیر دولتی و اضافه شدن کلمه «عمومی» به عنوان یک موضوع ساختاری در فدراسیون فوتبال است که فیفا با آن مخالفت کرده و همانطور که قبلا در اساسنامه پیشین توسط کمیته انتقالی به تصویب رسیده است، فدراسیون فوتبال ایران باید یک نهاد غیردولتی (از نظر فیفا) باقی بماند. حتی اگر از نظر مشی کاری به دولت وابسته باشد و از وزارت ورزش بودجه دریافت کند.

عبور ایران از خط قرمز فیفا

در عین حال چند مورد دیگر از اساسنامه نیز مورد نقد فیفا قرار دارد که از جمله آن ها می‌توان به نحوه انتخاب ارکان قضایی و همچنین حضور وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال اشاره کرد که مورد تایید فیفا نیست. برخی از رسانه ها این ایرادها را 80 مورد عنوان کردند که یکی از اعضای فدراسیون فوتبال در گفتگو با ورزش سه این مسئله را تکذیب کرد و گفت: ایرادهایی که فیفا از فدراسیون گرفته، قبلا مورد انتظار ما بوده و در این زمینه گفتگو و رایزنی بیشتری با فیفا صورت خواهد گرفت.
البته باید در نظر داشت باتوجه به وضعیت ایران و عبور از خطوط قرمز فیفا نباید کار به شکلی پیش برود که منجر به واکنش تند فدراسیون جهانی فوتبال شود تا آن ها یک بار دیگر تصمیمی که قبلا درباره فوتبال ایران گرفته اند را در دستور کار قرار بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 572413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟