اصرار وزارت ورزش به واگذاری استقلال و پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی رکنا، امیر هامونی می گوید :فقط برخی فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی‌های این دو باشگاه باقی مانده است.
با اشاره به اینکه فرابورس از ورود و پذیرش تمام شرکت ها در بازار سهام استقبال می کند، گفت: سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون بودجه سال ۹۸ بر خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسولیس تاکید داشته است. همچنین پرونده واگذاری این دو باشگاه در هیات عالی واگذاری و مجموعه بازار سرمایه مطرح است. در همین راستا جلسات متعددی نیز در وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی، سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش در این رابطه برگزار شده است.: در حال حاضر نیز جلسات هفتگی و منظمی در سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی این موضوع به ویژه نحوه واگذاری و مدل‌های واگذاری برگزار می‌شود، امیدواریم که به زودی شاهد اتمام این موضوع و میزبانی بازار سرمایه از ورود این دو باشگاه باشیم.
هامونی در ادامه با اشاره به اینکه در فرآیند خصوصی سازی معمولا یک مقاومتی از سوی خود مدیران دولتی آن شرکت ها برای عرضه سهام و خصوصی شدن وجود دارد، گفت: این مقاومت در تمام مدیران صنایع دولتی مشاهده می‌شود اما از سوی سهامدار عمده که همان دولت یا وزارت وزارت ورزش است، چنین مواردی وجود ندارد و برعکس تمایل بیشتری از سوی این سهامداران عمده برای واگذاری و خصوصی سازی شدن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 569499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟