بارسلونا با راه حل شیلیایی قهرمان لالیگا می‌شود!

و به نقل از آاس، قهرمانی بارسلونا بدون رقابت در یازده بازی آینده یکی از مواردی است که احتمال وقوع آن وجود دارد چرا که در حال حاضر رقابت‌های لالیگا به حالت تعلیق درآمده است.

اگرچه لالیگا و خود باشگاه‌ها مایل به انجام ادامه رقابت‌ها هستند اما مشکلات مربوط به تقویم مسابقات باعث شده که چندین احتمال در نظر گرفته شود که یکی از آنها تعیین وضعیت لیگ با توجه به رتبه حال حاضر تیم هاست. به عبارت دیگر بارسلونا قهرمان و رئال مادرید تیم دوم. یعنی یک پایان بحث برانگیز.

واقعیت این است که چنین اتفاقی پیش از این در کشور شیلی نیز رخ داده بود. به دلیل شورش های اجتماعی که سال گذشته در این کشور رخ داده بود، فدراسیون فوتبال شیلی مجبور شد مسابقات را لغو و تیم اول جدول در آن زمان یعنی کاتولیکا را به عنوان قهرمان معرفی کند.

با این وجود چندین تفاوت بین مسئله رخ داده در شیلی و وضعیت حال حاضر اسپانیا وجود دارد. تفاوت اول این بود که در شیلی تنها شش هفته تا پایان رقابت ها باقی مانده بود اما در لالیگا هنوز یازده هفته تا پایان رقابت ها زمان باقی مانده است. این یعنی حدود نیمی از فصل.

تفاوت دیگر بین لیگ شیلی و لالیگا به صدرنشین رقابت ها بر می گردد. جایی که صدرنشین شیلی ۱۳ امتیاز تا تیم دوم فاصله داشت اما در حال حاضر بارسلونا تنها با دو امتیاز بیشتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول قرار گرفته است.

با وجود تمام این توجیهات اما باز هم اتخاذ چنین تصمیمی در شیلی بسیار بحث برانگیز بود چراکه تیم های صعود کننده به کوپا لیبرتادورس و کوپا سودامریکانا را نیز تحت تأثیر قرار داد. تیم‌هایی وجود داشتند که هنوز می توانستند شانسی برای حضور در این دو رقابت برای خود قائل باشند اما با اتمام فصل چنین گزینه ای برای شان وجود نداشت. با این همه اما چنین تصمیمی توسط فدراسیون فوتبال شیلی مورد حمایت قرار گرفت.

حالا باید منتظر ماند و دید که با توجه به شرایط پیچیده تر اسپانیا چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهد شد و آیا لالیگا با قهرمانی بارسا به پایان خواهد رسید یا خیر؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟