کودتای خاموش در میلان؛ مالدینی هم رفتنی است

به گزارش گروه ورزشی رکنا، زوونیمیر بوبان، ستاره سابق میلان که به عنوان مدیر فوتبال این تیم فعالیت می‌کرد از سوی ایوان گازیدیس، مدیر باشگاه اخراج شد. بوبان، اما قصد ندارد ساکت باشد و حالا از دیکتاتوری حاکم بر میلان حرف زده و تأکید کرده که گازیدیس در ماه دسامبر با رالف رانگنیک مربی آلمانی سابق لایپزیش که حالا مدتی است به عنوان مدیر ورزشی با ردبول همکاری می‌کند، در ماه دسامبر قرارداد بسته است.

مدیر فوتبالی باشگاه میلان در حالی روز شنبه اخراج شد که دلیل اصلی به مصاحبه‌ای که با روزنامه گاتزتا‌دلوسپورت کرده بود، برمی‌گردد. مصاحبه‌ای که در آن گفته بود گازیدیس با تماسی که با رانگنیک گرفته بود، پشت ما را خالی کرده است: «نمی‌دانستم که داریم در محیط دیکتاتوری مثل کره‌شمالی کار می‌کنیم.» این حرف‌های جدید بوبان است که در گفتگو با شبکه تلویزیونی جیورناله گفته: «مصاحبه من از نظر قانونی بدون اشکال بود و بعد از آن مطرح شده که چندین سؤال و درخواست در مورد روشن شدن موضوع در باشگاه بدون جواب باقی ماند.»

حالا بوبان برای شکایت از میلان بابت اخراج غیرمنصفانه خودش، آماده می‌شود و در این راه از مشاوران قانونی که در زمان کار در فیفا با آن‌ها آشنا شده است، استفاده می‌کند. او می‌خواهد دستمزد سه سال کامل قراردادش را که بعد از فقط ۹ ماه با اخراج او همراه شده، دریافت کند.

بوبان در ادامه گلایه‌هایش گفت: «آن‌ها در ماه دسامبر گذشته با رانگنیک قرارداد بستند. من می‌توانم برای او آرزوی نهایت موفقیت را داشته باشم، اما آن‌ها باید دست‌کم با من در این مورد حرف می‌زدند. حق من بود که در مورد انجام این کار و دلایل آن آگاهی داشته باشم.»

حرف‌های بوبان ۲۴ ساعت بعد از اخراج او مطرح شده است. گازیدیس بعد از اعلام اخراج او به رسانه‌ها این‌طور گفته بود: «استفانو پیولی و همه کادر فنی او در حال انجام کاری فوق العاده در تیم هستند و عملکرد تیم را هر هفته ارتقا دهند و ما حمایت کامل خود را در این زمینه از آن‌ها اعلام می‌کنیم.»

اگر قراردادی که بوبان ادعا می‌کند درست باشد و رانگنیک با این باشگاه همکاری خود را آغاز کرده باشد او ممکن است همزمان مربی و مدیر ورزشی تیم باشد، چیزی شبیه پست الکس فرگوسن در منچستریونایتد. در این صورت زنگ خطر برای پیولی از همین حالا به صدا در آمده و به احتمال زیاد او فصل آینده جایی در باشگاه روسونری نخواهد داشت.

طبق گفته بوبان، گازدیس جلوی بعضی از خرید‌های نقل و انتقالات زمستانی را به این دلیل گرفت که گفته بود: «نمی‌توانیم بدون رضایت مربی جدید تیم خریدی انجام دهیم.» و منظور او هم از مربی جدید رانگنیک بوده است.

با این وجود پائولو مالدینی دیگر چهره قدیمی باشگاه که در کنار بوبان در پست مدیریت ورزشی فعالیت می‌کرد و حالا احتمال جدایی او نیز زیاد شده است ماه گذشته به صراحت گفته بود که رانگنیک گزینه مناسبی برای هدایت میلان نیست. مالدینی طی یکی، دو روز گذشته نه در تمرین و نه در باشگاه میلان دیده نشده است و هیچ صحبتی نیز انجام نداده است.

به نظر می‌رسد مالدینی نیز از این تیم رفته است و گازیدیس با کودتایی خاموش در باشگاه میلان، کنترل همه اوضاع را در دست گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟