ویلموتس دو بند قراردادش را ندید، شکایت او مشکل‌ساز نمی‌شود

به گزارش گروه ورزشی رکنا، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون ضمن بیان این مطلب درباره اینکه گفته می‌شد با وجود نداشتن سابقه مدیریت برای پست دبیرکلی فدراسیون انتخاب شده است، گفت: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم‌گیرنده هستند و صلاح دانستند که من اینجا باشم و در اساسنامه هیچ بحثی برای سرپرست دبیرکلی نشده است و در قانون کشور هم چیزی وجود ندارد. تکلیفی به من شد و بنده هم این فرصت را غنیمت شمردم تا یک فضایی به فوتبالی‌ها داده شد و امروز ۱۵ ماه از حضور من گذشته است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: یک مدتی همه صحبت‌ها و بحث‌ها در این مورد بود. طبق ماده ۶۰ اساسنامه ایراداتی وجود دارد، ولی من سعی کردم با زمانی که می‌گذارم بتوانم بحث‌های اجرایی فدراسیون را با تلاش همکارانم به خوبی پیش ببریم. ضمن اینکه ما در سال گذشته پنج میزبانی مسابقات آسیایی را داشتیم که فکر می‌کنم در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. ما از فروردین ماه سال گذشته تا مهر ماه پنج رویداد را میزبانی کردیم و صفر تا صد آن را هم بچه‌های فدراسیون فوتبال انجام دادند. خدا را شکر در بحث اجرایی مشکلی نداشتیم و آخرین کار ما هم بحث برگزاری انتخابات است و تا اینجا فرایند برگزاری انتخابات را پیش بردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد فدراسیون فوتبال در ۱۵ ماهی که او به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فعالیت داشته، چگونه بوده است، گفت: از روزی که من آمدم با موضوعات و مشکلات متعددی روبه‌رو بودیم. اولین موضوع، حضور بازنشسته‌ها بود، بعد از آن بحث رفتن کی‌روش از تیم ملی پیش آمد و با انتخاب ویلموتس به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی روبه‌رو شدیم. در ادامه موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را داشتیم. جدایی آقای تاج از فدراسیون موضوع بعدی بود که پیش روی‌مان قرار گرفت و بعد از آن برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و موضوع محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی مطرح شد. همه این مسائل در این یک سال و نیم گذشته خیلی فشار سنگینی را به فدراسیون وارد کرد و ما سعی کردیم در بحث‌های اجرایی کار را به درستی پیش ببریم. باید این را قبول کنیم که در تحریم هستیم و تمام کشورهای اطراف ما در حال فشار به ایران هستند و یک کمپینی درست کردند که به ما آسیب بزنند و یکی از جاهایی هم که تأثیرگذار است ورزش و فوتبال است.

شکوری درباره این موضوع که اگر مسابقات فوتبال را از همان روز اول لغو می‌کردند و هفته بیست‌ویکم لیگ برتر را هم برگزار نمی‌کردند و بحث‌های مربوط به بازی سپاهان و پرسپولیس هم پیش نمی‌آمد، خاطرنشان کرد: ببینید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری مسابقات هستند و بحث‌های تصمیم‌گیری درباره لغو مسابقات به هر دلیلی چه امنیتی و چه بهداشتی از حیطه فدراسیون و سازمان لیگ خارج است و ما در این خصوص کاملاً مطیع دستورات هستیم. ما طبق بیانیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کردیم. به‌هرحال طبق دستورات همه مسابقات به حالت تعلیق درآمد و امیدوارم که این مشکل حل شود و مسابقات ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف بازی‌های تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی چه شد، تصریح کرد: دیروز و پریروز جلساتی در این خصوص در فیفا برگزار شد و همین امروز هم نمایندگان ما برای تصمیم‌گیری درباره بازی‌های تیم ملی در قطر بودند. فکر می‌کنم بازی‌ها تا شهریور ماه عقب بیفتد و باید منتظر صورتجلسه این جلسات باشیم. به احتمال زیاد بازی‌های فروردین‌‌ و خرداد تیم ملی به عقب می‌افتد ولی طبق درخواست ما ترتیب مسابقات عوض نمی‌شود و ابتدا با هنگ‌کنگ و کامبوج بازی می‌کنیم و بعد بازی‌های خرداد برگزار می‌شوند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره رقم قرارداد ویلموتس و صحبت‌هایی که از رقم‌هایی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان مطرح می‌شود، اظهار کرد: قرارداد ویلموتس سه ساله و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌های ۲۰۲۳ بود و رقم قرارداد تقریباً همین عدد بوده که مطرح شده است، ولی دو بند در قرارداد فدراسیون و ویلموتس ذکر شده است. بند یک این است که قرارداد در شرایط تحریمی منعقد می‌شود و بحث دیگر این است که هر نفر از طرف قرارداد، اگر قرارداد را به‌هم بزند باید سه ماه غرامت پرداخت کند. ویلموتس فکر می‌کنم این بند را در قرارداد ندیده و پیگیری که دوستان حقوقی ما در فیفا انجام می‌دهند این است که ویلموتس از ما جدا شده و سه ماه بیشتر هم از ما پول دریافت کرده است و قطعاً ما در این قضیه مشکلی نخواهیم داشت.

شکوری در پاسخ به این پرسش که اگر فدراسیون فوتبال قبل از بازی عراق موافق جدایی ویلموتس بود، مشکلاتش کمتر بود، گفت: او به این دلیل می‌گفت نمی‌خواهم بیایم که پولی نگرفته بود. ما در حال تحریم بودیم و یک ماه زمان برد تا پول را جابه‌جا کنیم. انتقال پول ما به هر نحوی دچار مشکل است. با توجه به اینکه از فیفا هم خواسته‌ایم مطالبات ما را به حساب سرمربی تیم ملی واریز کند، این موضوع می‌تواند به ما در این قضیه کمک کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که شکایت او به نتیجه‌ای نرسد و علاوه بر آن دفاعیات‌مان را هم به فیفا ارسال کردیم و شکایت‌مان را در مورد سه ماه حقوق بیشتری که دریافت کرده است، ارائه کرده‌ایم. ویلموتس در بدترین حالت این سه ماه را باید به ما برگرداند و ما منتظریم که ببینیم دادگاه فیفا چه تصمیمی می‌گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟