نقش مهم تاج در گرفتن میزبانی ایران در جام ملت‌های فوتسال

به گزارش گروه ورزشی رکنا، مسئولان کمیته فوتسال کشورمان روز گذشته نامه میزبانی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. هدف از ارسال این نامه، گرفتن میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا است. پس از آن که ویروس کرونا باعث شد مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا در کشور ترکمنستان به تعویق بیفتد، مسئولان AFC تصمیم دارند میزبانی مسابقات را از ترکمنستان گرفته و به کشور دیگری تقدیم کنند، گویا خود ترکمنستانی‌ها از مسئولان AFC خواسته اند به خاطر مسائل بهداشتی این میزبانی را از آن‌ها بگیرند.

به همین منظور مسئولان کمیته فوتسال کشورمان در چند روز گذشته با مشورت‌هایی که با وزیر رزش و جوانان داشتند، تصمیم گرفتند که برای میزبانی جام ملت‌ها اقدام کرده و از همین رو روز گذشته نامه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده و در آن خواستار گرفتن میزبانی این رقابت‌ها شدند.

نکته‌ای که می‌تواند ایران را خیلی امیدوار کند که بتواند میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا را کسب کند، حضور مهدی تاج (رئیس فعلی کمیته فوتسال آسیا) است که می‌تواند با عنوانی که در این کمیته دارد شانس کشورمان را برای گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا چند برابر کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که گویا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است تا ۱۰ روز دیگر با مهدی تاج (رئیس سابق فدراسیون فوتبال) جلسه‌ای را برگزار کنند تا در آن جا راجع به میزبانی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا تصمیم گیری شود.

مهدی تاج پس از آن که تصمیم گرفت از ریاست فدراسیون فوتبال کناره گیری کند و جای خودش را به سرپرست موقت فعلی این فدراسیون یعنی حیدر بهاروند داد. با تغییر این جایگاه، اما تاج همچنان در آسیا دارای کرسی قدرتمندی است و می‌تواند با نفوذی که در کمیته فوتسال آسیا دارد نظرات مخاطبان این کمیته را به سوی خودش جلب کند. اگر تاج موفق شود میزبانی را برای ایران به ارمغان بیاورد، شانس بزرگی را برای ایران کسب کرده و می‌تواند ما را پس از سال‌ها، به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا به دنیا معرفی کند.

هنوز زمان دقیق مسابقات جام ملت‌های آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نشده و به احتمال بسیار زیاد این رقابت‌ها اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد و ۵ تیم اول این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ را که قرار است اواخر شهریور ماه در لیتوانی برگزار شود را کسب می‌کنند. تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه چهارم با تیم‌های ملی عربستان، کره جنوبی و تایلند همگروه شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟