به گزارش رکنا، همه هیجان لیگ را تنها نمی‌توان در تیم‌های بالانشین جدول جست‌وجو کرد. گاهی در آخرین رده‌های جدول هم، ماجرا‌های جذابی اتفاق می‌افتد و ترکیب‌های جالبی ساخته می‌شود. یکی از این ترکیب‌ها، در خط حمله گل گهر سیرجان اتفاق افتاده است. جایی که یونس شاکری و گادوین منشا، توانسته‌اند این تیم را از منطقه سقوط جدول رده‌بندی جدا کنند. گل گهر از هفته پنجم لیگ به بعد، همیشه در منطقه سقوط بوده و حالا با درخشش این دو بازیکن، راهش را برای فرار از این منطقه پیدا کرده است.

استفاده از زوج‌های هجومی در خط حمله، هر روز هواداران بیشتری در فوتبال ایران پیدا می‌کند. شاید تا فصل گذشته بسیاری از تیم‌ها، ترجیح می‌دادند با یک مهاجم مسابقه بدهند، اما امروز، بسیاری از تیم‌ها با دو مهاجم به زمین می‌روند. مهدی قائدی و شیخ دیاباته، ترکیب فوق‌العاده‌ای در خط حمله استقلال ساختند، اما آن‌ها تنها زوج هجومی موفق این فصل به شمار نمی‌روند. این روز‌ها باید از یونس شاکری و گادوین منشا حرف زد.

دو مهاجمی که جذابیت زیادی را به رقابت‌های پایین جدول لیگ اضافه کرده‌اند. یونس فصل را در شهرخودرو آغاز کرد و گادوین در تابستان، به عجمان امارات رفت، اما هر دو در فهرست زمستانی باشگاه گل گهر قرار گرفتند. یونس در مشهد، یک بازیکن نیمکت‌نشین بود که معمولا به عنوان ذخیره طلایی به زمین می‌آمد و در آخرین دقیقه‌ها سرنوشت بازی را به سود تیمش تغییر می‌داد. منشا در امارات، روز‌های کابوس‌واری را پشت سر گذاشت. آن‌چه این مهاجم را برای بازگشت به لیگ برتر ترغیب کرد، همکاری دوباره با مجید جلالی بود. جلالی در روز‌های حضور در پیکان، منشا را برای تیمش به خدمت گرفته بود و اولین مربی این بازیکن در فوتبال ایران به شمار می‌رود. منشا در لیگ، هیچ‌وقت به سطح آمادگی روز‌های پیکان نرسیده و هرگز مدعی آقای گلی نبوده است. این دو مهاجم در کنار هم، ترکیب بسیار خطرناکی ساخته‌اند. گل گهر از شروع نیم‌فصل دوم، در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده و حالا اولین یپروزی‌اش را نیز پس از چند هفته به دست آورده است. آن‌ها این هفته تیمی را شکست دادند که در زمین خودش، فقط به پرسپولیس باخته بود. گل گهر در نیم‌فصل اول لیگ برتر، با تنها گل عیسی آل‌کثیر مغلوب نفت آبادان شد. در دیدار برگشت هم عیسی دوباره برای تیمش گل‌زنی کرد، اما این بار تفاوت بزرگی در کار بود. حالا یونس شاکری دو بار دروازه حریف را باز کرد تا همه متوجه شوند که گل گهر نیم‌فصل دوم، اصلا شباهتی به تیم نیم‌فصل اول ندارد. یونس شاکری با دو گلی که این هفته به ثمر رساند، «آقای گل» همزمان دو باشگاه در لیگ نوزدهم شد. این بازیکن هنوز هم بهترین گل‌زن فصل باشگاه شهرخودرو به شمار می‌رود و حالا این عنوان را در گل گهر نیز به دست آورده است. او در چهار بازی گذشته برای تیمش چهار گل به ثمر رسانده است.

گل‌های پیشین یونس، نتیجه‌ای به جز تساوی برای تیم سیرجانی‌ها به دنبال نداشت، اما او حالا با دبل در زمین نفت آبادان، اولین پیروزی تیمش در نیم‌فصل دوم را رقم زد. جالب اینکه او در بردن دوئل‌های هوایی نیز، موفق‌ترین بازیکن زمین مسابقه بود و همچنین بیشترین شوت را در این بازی روانه دروازه حریف کرد. از پنج گل این باشگاه در لیگ برتر، چهار گل به یونس شاکری و یک گل به گادوین منشا اختصاص دارد. یونس به جز دیدار با تراکتورسازی، در سه مسابقه دیگر برای تیمش گل‌زنی کرده است. جالب است بدانید که او رکورددار گل‌زنی با ضربه سر در لیگ نوزدهم به شمار می‌رود و بیشتر از هر بازیکن دیگری، این کار را انجام داده است. فرم خوب این دو بازیکن، تهدید بزرگی برای سایر تیم‌های منطقه سقوط جدول به شمار می‌رود. پیکان روز‌های فاجعه‌باری را پشت سر می‌گذارد و در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر دیده می‌شود. پارس جنوبی نیز با انتخاب هومن افاضلی، یک پله به سقوط نزدیک‌تر شده است. سایپا همچنان فاقد تجربه کافی است و در معرض خطر به نظر می‌رسد و نساجی این روزها، اصلا وضعیت خوبی ندارد.

با این روند، گل گهر شانس زیادی دارد که در لیگ برتر ماندگار شود. آبی‌پوشان تازه‌وارد، اهمیت سپری کردن یک پنجره نقل و انتقالات موفقیت‌آمیز را به همه نشان داده‌اند. آن‌ها از یک تیم مطلقا شکست خورده، به یک تیم درخشان تبدیل شده‌اند و با گل‌زنی مهاجمان آماده در خط حمله، می‌توانند این روز‌ها هر حریفی را به چالش بکشند. گل گهر در شروع فصل، برای لیگ برتر بسته نشده بود، اما به موقع هوشیار شد و به موقع، به خودش آمد تا در زمستان، برای بقا در لیگ تلاش کند. با این مهره‌ها و البته در اختیار داشتن یک مربی باتجربه، به نظر می‌رسد این تیم شانس زیادی برای ماندن در سطح اول فوتبال خواهد داشت. یونس و منشا، نام‌هایی برای امیدواری هواداران این باشگاه به آینده هستند. گل گهر با داشتن این دو بازیکن، حتی می‌تواند به اهدافی بزرگ‌تر از ماندن در لیگ هم فکر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟