اگر دیاباته بود دربی را می‌بردیم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، عبدالرضا موسوی، عضو هیات‌‌مدیره استقلال یک‌‌تنه بار اطلاع‌‌رسانی اخبار باشگاه را در فضای مجازی به‌‌عهده دارد و چه‌‌بسا همین اتفاقات باعث‌‌شده تا بخشی از همین فضا، او را عاشق دیده‌‌شدن و منت‌‌گذاشتن بر سر هواداران بدانند و این در‌‌حالی است که موسوی اعتقاد دارد برای قرص‌‌شدن دل هواداران است که یک سری اقدام‌‌ها را انجام داده و ابدا این کار منت‌‌گذاشتن بر سر هواداران بزرگ استقلال نیست. صحبت از مدیرعاملی او نیز در استقلال مطرح شده که البته تاکید دارد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. قبل از سفر آبی‌‌پوشان به اربیل عراق برای دیدار با الشرطه، سراغ او رفتیم تا درباره آخرین تحولات آبی‌‌ها به سوالات پاسخ دهد. گفت‌‌وگو با عضو هیات‌‌مدیره استقلال را در زیر می‌‌خوانید.

اعضای تیم در بازی‌‌های قبلی از حضور شما در اردوهای خارجی برای حل مشکلات می‌‌گفتند. غیبت‌‌تان این‌‌بار دردسرساز نمی‌‌شود؟

خیر، این‌‌طور نیست؛ ما همیشه کنار تیم نبودیم. برای دو بازی آسیایی با استقلال بودیم و دیگر وظیفه ما نیست که همیشه کنار تیم باشیم.

دربی چطور بود؟

بازی خوبی بود و از عملکرد تیم خودمان راضی بودیم. خداراشکر استقلال بازی خوبی انجام داد و نمایشش قابل قبول بود و مردم از آن راضی بودند. در هر صورت‌‌ ای‌‌کاش آن گل دقایق پایانی زده نمی‌‌شد. البته چندین مصدوم داشتیم که به این بازی نرسیدند. مطمئن باشید از بین مصدومان اگر فقط دیاباته بود، نتیجه دیگری برای دربی به‌‌سود استقلال رقم می‌‌خورد. یا اگر فرشید اسماعیلی در میدان بود یا عارف غلامی را داشتیم، دست مربی بازتر می‌‌شد و قطعا شرایط فرق می‌‌کرد. البته استقلالی‌‌ها از شرایط این تیم خوشحال بودند و تیم‌‌شان را از قبل بازنده نمی‌‌دانستند. هواداران می‌‌دانستند با توجه به نمایش‌‌های اخیر، استقلال با قدرت در دربی حاضر می‌‌شود. البته پرسپولیسی‌‌ها کری می‌‌خواندند که استقلال آمده بود تا نبازد و به‌‌همین‌‌دلیل هواداران این تیم از مساوی هم باید شادمان باشند. اگر ما دنبال مساوی بودیم که 2‌‌بر‌‌یک جلو نمی‌‌افتادیم. دو بار هم پیش افتادیم و متاسفانه گل تساوی را خوردیم. اتفاقا بابت این تساوی، بزرگان پرسپولیس به‌‌هم تبریک می‌‌گفتند و آنها بیشتر از این تساوی شاد بودند و شادتر از اینکه این بازی را نباختند. دیروز با چند پیشکسوت پرسپولیسی صحبت کردم و جالب بود که به‌‌هم تبریک می‌‌گفتند.

به آسیا برگردیم. بعد از 2 بازی سخت آسیایی، به‌‌نظر می‌‌رسد استقلال در مرحله گروهی خیلی کار سختی ندارد.

ما هم امیدواریم چون به امید زنده‌‌ایم. وظیفه ما پشتیبانی و حمایت مالی است و سعی خود را می‌‌کنیم تا تیم از این لحاظ به مشکل نخورد.

صحبت از مدیرعاملی شما شنیده می‌‌شود. چقدر این موضوع صحت دارد؟

اصلا چنین صحبتی مطرح نیست. واقعیت این است که من اصلا برای این کار وقت نمی‌‌کنم. در مقابل مردم مسئولیت گرفتن، پاسخگویی و صرف انرژی لازم را هم می‌‌طلبد. نمی‌‌توان به مردم گفت من جای دیگر مشغول هستم و وقت ندارم. وقتی مسئولیت می‌‌گیرید باید تمام‌‌وقت درخدمت مردم باشید. الان من جای دیگر مشغول هستم و واقعیتش را بخواهید نمی‌‌توانم مدیرعامل شوم. همین که الان هم هستم به این دلیل است که می‌‌خواهم از استقلال حمایت کنم تا هواداران دلشان شاد شود، آن‌‌هم در این روزهایی که مدام شاهد اخبار بدی بودیم. الحمدلله ما هم بانی خیر بودیم و اتفاقات خوبی برای تیم در این مدت رقم خورد. موفقیت آسیایی استقلال حتی تشکر پرسپولیسی‌‌ها را هم به همراه داشت چراکه در خارج از کشور و طی دیدارهای حیثیتی مقابل تیم‌‌های عربی برنده شدیم و آنها هم خوشحال بودند. این یعنی اکثریت جامعه ما از این بردها شاد شده و این موفقیت‌‌ها یک مقدار مرهمی بود روی زخم‌‌های اخبار ناخوشایندی که در این چند وقت اتفاق افتاده بود و درمجموع شرایط مثبت و خوب بود.

شب قبل از دربی هم در جلسه‌‌ای با پیشکسوتان استقلال، با محمد نوری دیدار کردید. ایشان از شما بابت مصاحبه‌‌تان که گفته بودید او را نمی‌‌شناسید گلایه نکردند؟

ما که با هم دعوا نداشتیم. وقتی دور یک میز نشستیم، دیگر چه گلایه‌‌ای از هم کنیم؟ ما جوان بودیم و بازی‌‌های آقای نوری را می‌‌دیدیم. آن شب هم به وی گفتم که از سر شوخی آن حرف را زدم که گفتم آقای نوری کجا بود. آقای نوری هم مثل سایر پیشکسوتان استقلال آدم شریفی هستند.

برخی انتقادها به شما می‌‌شود که بابت کمک‌‌هایتان بر سر هواداران منت می‌‌گذارید.

وظیفه ما این است که وضعیت را به مردم اطلاع دهیم. اگر کاری می‌‌کنم و آن را در فضای مجازی اطلاع می‌‌دهم چون می‌‌خواهم مردم را در جریان قرار دهم. این منت‌‌گذاشتن نیست. شاید عده‌‌ای دوست دارند به‌‌جای صفحه من، اخبار را در جای دیگری بخوانند. شاید هم چون خبرها را قبل از اینکه به خبرنگاران بگوییم، خودمان اطلاع‌‌رسانی می‌‌کنیم، شما خبرنگاران را ناراحت می‌‌کند! (با خنده) البته این حرف را شوخی کردم. ما سر هیچ احدالناسی در زندگی منت نمی‌‌گذاریم و این اطلاع‌‌رسانی است و اسمش منت نیست.

ممکن است برخی بگویند به‌‌خاطر شهرت این کار را انجام می‌‌دهید.

اتفاقا یکی از دوستان خبرنگار نیز همین حرف را می‌‌زد که برای شهرت این کارها را می‌‌کنم که به وی گفتم شما از این به بعد به‌‌عنوان آقای ناشناس از من یاد کن تا نگران معروف‌‌شدن من نباشی. اگر کسی نگران معروف‌‌شدن من است، ما را آقای ایکس یا ناشناس صدا کند. ما به مردم واقعیت را می‌‌گوییم تا دلشان قرص باشد. مثلا روز شنبه بین تهران و اربیل پروازی وجود نداشت، اما یک پرواز برقرار کردیم تا تیم راحت به مقصد برسد. این به‌‌نظرم فقط جنبه اطلاع‌‌رسانی دارد و برای دل مردم و اینکه بگوییم حواسمان همه‌‌جوره به استقلال است و این کار را برایش انجام می‌‌دهیم. نه اینکه خدای ناکرده منتی بگذاریم. چه منتی؟

وضعیت دیاباته چطور است؟ هواداران نگران جدایی غیرمترقبه این بازیکن هستند.

این‌‌طور نیست. دیاباته برای سفر به خارج از کشور باید مجوز کتبی باشگاه را داشته باشد. نگرانی هم نداریم چون این مهاجم با باشگاه قرارداد دارد و باشگاه هم تعهداتش را انجام داده است. الان مطالبات این بازیکن زیر یک ماه است و سه ماه حقوق او پرداخت شده است.

صحبت پایانی؟

در هر صورت امیدواریم وزیر ورزش و جوانان، هیات‌‌مدیره را تکمیل کرده و مدیرعامل به‌‌سرعت مشخص شود تا ساختار باشگاه نیز همان‌‌طور‌‌ که ما با انرژی کار می‌‌کنیم، شروع به کار کردن کند تا به‌‌سرعت اقدام‌‌هایی انجام شود. در غیر این صورت شاید عدم انسجام در ترکیب هیات‌‌مدیره و اینکه هرکسی کار خودش را یک‌‌طرفه انجام دهد، مناسب نباشد. امیدوارم مدیرعامل مشخص شود و کارش را انجام دهد و ما هم او را حمایت خواهیم کرد تا کار بهتر و قوی‌‌تر پیش برود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟