اینتر – میلان؛ دلامادونینا با حضور بزرگان

به گزارش گروه ورزشی رکنا، امروز حال و هوای شهر میلان متفاوت و شدیداً فوتبالی خواهد بود. به ساعت ۲۳:۱۵ شب که برسیم سوت آغاز دربی دلامادونینا به صدا درخواهد آمد. اینتر در کورس قهرمانی است و میلان نسبت به قبل وضعیت بهتری پیدا کرده. دربی میلان می‌تواند امشب یکی از زیباترین بازی‌های فصل باشد، چراکه هم بازیکن بزرگی همچون زلاتان برگشته و هم اینتر برای جا نماندن از کورس نیاز به پیروزی دارد.

اینتر؛ اگر می‌خواهی قهرمان شوی...

فقط نباختن نمی‌تواند یک تیم را به مقصودش برساند، بلکه تساوی‌های پرتعداد هم تیم را از جایگاهی که هدف گرفته دور خواهد کرد. ۳ تساوی متوالی اینتر را از صدر پایین آورد. نکته بد داستان این است که در ۳ تساوی اخیر تیم کونته پیروز میدان بود و برد را با تساوی عوض کرد. از فکر کردن به گذشته چیزی عاید اینتری‌ها نخواهد شد. کونته باید در پی ترمیم ضعف تیمش باشد و از لحاظ ذهنی نراتزوری را آماده رقابت با یوونتوس کند. ۳ امتیاز فاصله‌ای نیست که نشود جبران کرد. از امشب تا یکم مارس، اینتر مقطع حساس و سرنوشت‌سازی خواهد داشت. دربی میلان مثل بازی رفت برای‌شان آسان نخواهد بود، چراکه رقیب متحول شده و برای باختن به مصاف‌شان نخواهد آمد. پس از آن به مصاف لاتزیو خواهند رفت، تیمی که کورس قهرمانی را از دوقطبی یووه- اینتر درآورده و تبدیل به مثلث کرده است. بعد از مصاف با سمپدوریا هم حساس‌ترین بازی نیم‌فصل دوم مقابل یوونتوس در پیش خواهد بود. در واقع اگر اینتر تصمیم دارد جام را پس از ۸ فصل متوالی از چنگ یوونتوس دربیاورد، باید بهترین نتایج را در این هفته‌ها بگیرد.

میلان؛ داستان متفاوت

زلاتان- میلان؛ یک بازی برد- برد بود. هم ایبراهیموویچ به تیم محبوبش برگشت و هم میلان کمی از روز‌های تلخ و نتایج ترسناک فاصله گرفت. تحقیر مقابل آتالانتا و دریافت ۵ گل اتفاقی نبود که در تاریخ باشگاه میلان سابقه زیادی داشته باشد. پس از آن دیگر میلان نباخت و شکست‌ناپذیری‌شان به ۵ بازی رسیده است. به تدریج می‌توانند بالا بیایند و حتی جایگاه خوبی در پایان فصل برای خودشان دست و پا کنند. همه زلاتان را به‌عنوان یک بازیکن مغرور با اعتمادبه‌نفس زیاد می‌شناسند. ظاهراً این اعتمادبه‌نفس او به دیگر هم‌تیمی‌هایش در میلان هم سرایت کرده و حالا دیگر خبری از سستی و کم آوردنِ قرمز و مشکی‌پوشان نیست. اگر دربی را ببرند می‌توانند در ادامه فصل داستان متفاوتی نسبت به آغاز آن داشته باشند. زمان زیادی برای جبران فاصله با بالای جدولی‌ها باقی مانده. حتی تا تیم چهارم جدول که ۷ امتیاز اختلاف دارند. میلان این روز‌ها می‌تواند غافلگیرمان کند و بازی‌های بزرگ را هم ببرد. اتفاقی که در فصل جاری اصلاً رخ نداده است و از یووه، اینتر و لاتزیو شکست خورده‌اند.

آخرین جدال

اینتری‌ها در بازی رفت این فصل سری A برابر میلان با ۲ گل پیروز شدند. بروزوویچ و لوکاکو گل‌های نراتزوری را زدند.

آمار بازی

۲۲۴) تعداد دربی‌های میلان از مرز ۲۲۴ بازی گذر خواهد کرد. در بازی‌های گذشته اینتر ۸۱ بازی را برده، در حالی که میلان ۷۶ مرتبه پیروز شده. ۷۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۳) اینتر برنده هر سه نبرد آخر تیم‌های شهر میلان در سری A بوده است.

۴) یکم می ۱۹۷۴ آخرین مرتبه‌ای بود که یک تیم در دربی میلان ۴ برد پیاپی ثبت کرد و آن تیم اینتر بود. پیش از آن ۴ برد، میلان ۴ پیروزی داشت.

یک) میلان در ۱۱ جدال آخر برابر اینتر در سری A فقط یک مرتبه موفق شده پیروز شود.

۱۰) میلان در بازگشت زلاتان موفق شده ۱۰ امتیاز بگیرد که بهترین آمارشان در این فصل است.

۲۷) لوکاکو و مارتینس، زوج خط حمله اینتر ۲۷ گل زده‌اند، در حالی که مجموع گل‌های میلان ۲۳ است.

۶) زلاتان ایبراهیموویچ در دلامادونینا موفق شده ۶ گل بزند که ۴ گل آن با پیراهن روسونری بوده و ۲ گل با پیراهن نراتزوری.

۱۸) کونته بدشانس بود که سمیر هاندانوویچ را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. خط دفاعی و دروازه‌بان اینتر این فصل خوب کار کرده‌اند و با ۱۸ گل خورده بهترین آمار را دارند.

۵) میلان در ۵ بازی اخیر شکست نخورده که بهترین آمارشان در فصل جاری محسوب می‌شود.

مصدومان و محرومان

لائوتارو مارتینس و الساندرو باستونی محرومان اینتر برای دربی هستند. در لیست مصدومان تیمِ کونته هم نامِ بورخا والرو، سمیر هاندانوویچ و روبرتو گالیاردینی را می‌بینیم. لوکاس بیگلیا، لئو دوآرته و آندره‌آ کونتی هم مصدومان میلان هستند که به دربی نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم

اینتر: پادلی، اشکرینیار، دِفرای، گودین، کاندروا، یانگ، بارلا، بروزوویچ، اریکسن، سانچس و لوکاکو

میلان: دوناروما، کالابریا، کیائر، رومانیولی، هرناندس، کاستیخو، بن‌ناصر، کسیه، چالهان‌اوغلو، لئائو و ایبراهیموویچ

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟