ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

بدون شک غیبت شیخ دیاباته را می توان بزرگ ترین اتفاق اردوی استقلال در آستانه دربی امروز قلمداد کرد، بازیکنی که فرهاد از او به عنوان بهترین مهره خط حمله نام برده بود اما درست مثل دور رفت مقابل مسجدسلیمانی ها اسیر شوک و بدشانسی بزرگی شد تا دربی برگشت را هم از دست بدهد.

در شرایطی که طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی در ارتباط با شرایط این بازیکن به گوش رسید با غیبت قطعی او فرهاد مجیدی، خالق نماد چهار استقلالی ها در دربی این بار در اولین تجربه خود در کسوت سرمربی مجبور به ایجاد تغییراتی در چیدمان مهره های تهاجمی خود شد به نحوی که در شطرنج جذاب امروز با یحیی، سرمربی استقلال به زوجی جوان اما با انگیزه برای گلزنی چشم دوخته است. در بازی امروز باز هم سیدحسین حسینی مرد شماره یک استقلال خواهد بود. گلر استقلالی ها که خاطره خوشی از دربی رفت ندارد این بار سرحال تر و آماده تر از همیشه با انگیزه های متفاوت نقش کلیدی خود را در تیم فرهاد ایفا می کند تا در تقابل مستقیم با رقیب و دوست صمیمی اش بیرانوند هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در خط دفاع بازگشت محمد دانشگر از محرومیت و عارف غلامی از مصدومیت دست سرمربی و کادرفنی را برای انتخاب بیشتر باز گذاشته گرچه با این وجود می توان این گونه پیش بینی کرد که استقلال در دربی هم با همان مثلث تدافعی بازی های پلی آف آسیا یعنی دانشگر، چشمی و طاهرخانی جوان گام به میدان خواهد گذاشت تا عارف غلامی تازه بازگشته از مصدومیت در کنار مدافع بلغاری و تازه خریداری شده روی نیمکت بنشیند.

وریا غفوری کاپیتان استقلال در نقش بک راست به میدان می رود تا همچنان تاثیرگذاری خود را نشان بدهد درست مثل هروه میلیچ که در بازگشت از تعطیلات طولانی مدت زمستانی نشان داده در اوج آمادگی به سر می برد و می تواند به عنوان مدافع کناری چپ توازن را در دو جناح کنار وریا برقرار کند.

در میانه میدان علی کریمی ضلع اول مثلث رویایی استقلال خواهد بود، مردی که این بار برخلاف دربی رفت که پنالتی از دست داد برای جبران مافات هم شده در صدد درخشش بیشتر در جنگ های تن به تن میانه میدان است. کنار او مسعود ریگی خواهد ایستاد، بهترین خرید فصل آبی ها که هفته قبل با ورودش به زمین تفاوت های فاحشی در نوع عملکرد استقلال ایجاد کرد تا این تیم سه امتیاز ارزشمند دشت کند. ضلع سوم اما آرش رضاوند خواهد بود که در غیاب فرشید اسماعیلی مصدوم نقشی محوری تر در تیم مجیدی پیدا کرده است.

با غیبت دیاباته اما امروز مهدی قائدی ستاره استقلالی ها یک بازیکن جوان تر و جنگنده تر به نام ارسلان مطهری را کنار خود می بیند، زوجی که هفته قبل دو گل آبی ها مقابل مسجدسلیمانی ها را به نام خود ثبت و نمایش درخشان این هفته ها را تکمیل کردند. طرفداران استقلال خیلی به این زوج دل بسته اند تا حسرت غیبت مردی تعیین کننده همچون دیاباته را نخورند.

با ذکر این نکته که ممکن است در آخرین لحظات فرهاد مجیدی یک تغییر در استراتژی و مهره چینی شطرنج با پرسپولیس ایجاد کند می توان ترکیب احتمالی استقلال در بازی امروز را به این شکل ترسیم کرد؛

"سیدحسین حسینی؛ محمد دانشگر، روزبه چشمی، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هروه میلیچ؛ علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند؛ مهدی قائدی، ارسلان مطهری".برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟