بازنشسته‌ها می‌توانند دوباره بیایند!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، ثبت‌نام نامزد‌ها براساس اساسنامه سال ۹۰ انجام می‌گیرد که در این اساسنامه اشاره‌ای به منع ثبت‌نام بازنشسته‌ها نشده و تنها اشاره شده مدیران بالای ۶۵ سال حق ثبت‌نام در هیچ سمتی را ندارند. جالب اینکه بعد از چالش‌هایی که بر سر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال پیش آمد انتظار می‌رفت این‌بار ثبت‌نام بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال ممنوع شود، اما واقعیت این است که هیچ نهاد دولتی حق تصمیم‌گیری برای فدراسیون فوتبال را ندارد و در دستورالعمل ارسالی برای هیئت ثبت‌نام نامزد‌ها تأکید شده که ثبت‌نام باید براساس اساسنامه سال ۹۰ صورت گیرد.

در ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال در تعریف فدراسیون فوتبال این چنین آمده است: «فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که در این اساسنامه فدراسیون نامیده می‌شود، یک نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی است که براساس مشی و اصول ورزشی تعیین شده به موجب منشور المپیک، با مراعات شئون اسلامی و منافع ملی و به‌عنوان بالاترین مرجع ذیصلاح در رشته‌های ورزشی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تشکیل شده و در چارچوب این اساسنامه، با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و رعایت قوانین و مقررات مربوطه فعالیت می‌نماید.»

این بدین معنی است که بازنشسته‌ها منعی برای حضور در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال را ندارند چراکه این قانون برای نهاد‌های دولتی است. با این حال قانونگذار تأکید به اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال دارد و برخی از مدیران فعلی فدراسیون فوتبال با مجوز سازمان بازرسی کل کشور و به‌طور موقت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این موضوع به‌طور حتم و با نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام نامزد‌ها چالش‌زا خواهد بود و باید در روز‌های آینده منتظر باشیم و ببینیم آیا بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کنند یا نه. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟