حکم قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی امروز صادر می‌شود؟

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تیم ملی فوتبال ایران در نیمه راه مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پس از دو شکست پیاپی مقابل عراق و بحرین، وضعیت بدی در جدول گروه خود پیدا کرد و صعودش حتی از این مرحله به خطر افتاد و از همین رو در پی موج اعتراضاتی که به سمت عملکرد مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی نشانه رفته بود، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به قطع همکاری با وی گرفتند و از همان زمان صحبت از انتخاب سریع جانشین او مطرح بود و عنوان می‌شد که جانشین ویلموتس قطعاً یک مربی تراز اول خارجی است.

با این وجود هرچه زمان جلوتر می‌رفت مذاکره با گزینه‌های مختلف به بن بست می‌خورد و در نهایت مشکلاتی از قبیل مسائل اقتصادی و دشواری فرایند جابجایی پول باعث شد سران فدراسیون که با آخرین گزینه‌شان یعنی برانکو به توافق نرسیدند و البته به بهانه کبود وقت و حساس بودن شرایط تیم ملی در نهایت ناچار شدند به گزینه داخلی روی بیاورند. از همان زمان بود که نام علی دایی، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی مطرح شد.

یحیی که به عنوان یک مربی جوان و خوش‌فکر نامش را در سال‌های اخیر سرزبان‌ها انداخته ترجیح داد منتظر تکلیفش با تیم ملی نمانده و اگرچه از شهر خودرو خارج شد، ولی مقصدش پرسپولیس بود و حالا با توجه به اینکه پروژه سخت و حساسی را به تازگی تحویل گرفته عملاً نامش از میان گزینه‌ها خارج شد.

اولین مذاکرات جدی سران فدراسیون با علی دایی بود و حتی خبر توافق نهایی او برای نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی هم رسانه‌ای شد، ولی در نهایت این خبر توسط خود دایی تکذیب شد و اینطور به نظر می‌رسید طرفین به بن‌بست رسیده و این همکاری صورت نخواهد گرفت.

در نهایت این امیر قلعه‌نویی بود که به عنوان گزینه جدید نیمکت تیم ملی نامش مطرح شد و با توجه به اینکه گزینه دیگری برای مسئولان فدراسیون وجود ندارد از همان زمان به نظر می‌رسید باید شاهد حضور دوباره ژنرال در این سمت باشیم.

هرچند قلعه‌نویی این روز‌ها شرایط حساسی در سپاهان دارد و با تیمش در کورس قهرمانی و نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس است و البته در دو جام دیگر هم دیدار‌های حساسی در پیش دارد، ولی جذابیت پروژه هدایت تیم ملی حتی در شرایطی که رئیس فدراسیونی وجود ندارد و همه بلیت‌های اشتباه و امتیاز دادن در مسابقات را هم پیش از او ویلموتس خرج کرده به قدری است که نتوان به راحتی از آن چشم پوشاند.

با این وجود از مذاکرات اولیه با قلعه‌نویی حدود ۲ ماه می‌گذرد و با وجود اصرار‌های زیاد که از بخش‌های مختلف به خود وی و باشگاه سپاهان صورت گرفته تا امروز موفق نشدند این همکاری را نهایی کنند، ولی به شدت به آن نزدیک شده و حتی در یک قدمی توافق هستند.

قرار است امروز نشستی میان سران فدراسیون فوتبال با مسئولان باشگاه سپاهان و خود قلعه‌نویی انجام شود و طرفین در این نشست به احتمال زیاد کار را یکسره کرده و خبر سرمربی شدن قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی امروز رسانه‌ای خواهد شد.

اینکه ژنرال فوتبال ایران سپاهان را در این مقطع رها می‌کند و تمرکزش را روی تیم ملی می‌گذارد و یا اینکه فدراسیون و باشگاه حاضر می‌شوند وی هر دو مسئولیت را همزمان جلو ببرد از مواردی است که در نشست امروز مشخص خواهد شد، ولی بعید است شاهد شنیدن خبری به جز انتصاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی باشیم و می‌توان از همین الان حضور دوباره او بر مسندی که آن را دوست دارد و سال‌ها منتظرش بوده را تبریک گفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟