بیرانوند به آنتورپ بلژیک پیوست

بالاخره اخبار سالیان اخیر برای لژیونر شدن علیرضا بیرانوند به واقعیت پیوست و این دروازه‌بان بلند قامت در حالی که هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد، تصمیم گرفت با پرداخت رضایت‌نامه از سوی تیم خواهان‌اش از جمع سرخ پوشان جدا شود و به فوتبال اروپا برود.

بیرانوند که قبل از بازی با تراکتور عنوان شده بود پیشنهاد خنک بلژیک را پذیرفته و این باشگاه حتی مبلغ رضایت‌نامه را نیز به پرسپولیس پرداخت خواهد کرد، انتخاب دیگری انجام داد و با رضایت باشگاه‌اش و مبلغی که رویال آنتورپ پیشنهاد داده بود، به این تیم پیوست.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران که در شهریورماه امسال قرارداد با پرسپولیس را به مدت چهار فصل و تا سال ۱۴۰۲ تمدید کرده بود، با دریافت پیشنهاد قابل توجه تیم‌های بلژیکی و شرایط مناسب‌تری که رویال آنتورپ نسبت به خنک برای او ارائه داد، در نهایت آنتورپ را انتخاب کرد تا راهی این تیم شود.

بنابر گفته باشگاه پرسپولیس، بیرانوند درآستانه پیوستن به خنک قرار داشته و حتی پرواز ساعت ۲ بامداد روز جمعه هفته گذشته نیز به مقصد بلژیک برای او تهیه شده بود، اما در نهایت این دروازه‌بان پس از بررسی‌های لازم و صحبت با مسؤولان پرسپولیس، پیشنهاد دیگر تیم بلژیکی، یعنی رویال آنتورپ را پذیرفت.

بنابر اعلام باشگاه پرسپولیس، مبلغ رضایت‌نامه ۷۰۰ هزار دلاری علیرضا بیرانوند از سوی رویال آنتورپ بلژیک پذیرفته شده و شب قبل از بازی با تراکتور و حوالی ساعت ۳ بامداد، توافق باشگاه پرسپولیس با تیم بلژیکی در هتل اوین تهران به سرانجام رسیده است.

همچنین قرار است باشگاه رویال آنتورپ مبلغ ۳۵۰ هزاردلار را در ۲ قسط و طی ۲ ماه آتی به حسابی که باشگاه پرسپولیس معرفی کرده، واریز کند و ۳۵۰ هزار دلار باقی مانده هم در پایان فصل به سرخ پوشان پرداخت می‌شود.

طی روزهای اخیر مکاتبات باشگاه‌های پرسپولیس و رویال آنتورپ از طریق ایمیل انجام شده و در نهایت تیم بلژیکی شرایطی که مسؤولان پرسپولیس ارائه داشتند را پذیرفته تا انتقال بیرانوند، ساعاتی قبل قطعی شود و قرارداد بین این دروازه‌بان و آنتورپ به مدت سه فصل به امضاء برسد.

علاوه بر مبلغ رضایت‌نامه ۷۰۰ هزار دلاری بیرانوند که به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شود، وکیل این دروازه‌بان اعلام کرده قرارداد او و باشگاه بلژیکی به مدت سه فصل و به ارزش ۴ میلیون یورو بوده که به امضاء رسیده است.

البته بیرانوند به دلیل پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، تا پایان لیگ نوزدهم در پرسپولیس می‌ماند و بعد از آن راهی رویال آنتورپ خواهد شد تا سال آینده در ژوپیر لیگ بلژیک به میدان برود.

با وجود اعلام باشگاه پرسپولیس و تصویری که وکیل بیرانوند مبنی بر عقد قرارداد او با رویال آنتورپ به طور رسمی، انتشار داده، اما باشگاه بلژیکی تا این ساعت به طور رسمی در سایت و هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی خود این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده است ولی پیش‌بینی می‌شود به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر رقم انتقال بیرانوند به رویال آنتورپ، نکته جالب توجه دیگر این است که این دروازه‌بان احتمالا در باشگاه بلژیکی شاگرد مارک ویلموتس خواهد شد؛ البته هنوز سرمربی تیم ملی ایران هدایت آنتورپ را عهده‌دار نشده ولی گفته می‌شود طی ماه‌های آینده او روی نیمکت این تیم می‌نشیند و فصل بعد نیز سرمربی آنتورپ خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟