شیلتون: هیچ احترامی برای مارادونا قائل نیستم!

پنجاه سال پس از اولین حضور در ترکیب تیم انگلیس و 30 سال بعد آخرین حضورش به عنوان یکی از دروازه بانان بزرگ جام جهانی ایتالیا 90، پیتر شیلتون حالا از زخم کهنه ای که آزارش می دهد پرده برداشته است. بسیاری این دروازه بان نامدار را به دلیل دریافت دو گل ماندگار از مارادونا در جام جهانی 1986 به خاطر می آوردند، اما این دروازه بان پرافتخار هنوز ستاره آرژانتینی را به خاطر گلی که با دست به ثمر رسانده، نبخشیده است.

پیتر شیلتون گفت:" پس از 30 سال، چند وضوع وجود دارد که من به آنها افتخار می کنم. سه مورد در دوران حرفه ایم و در مهم ترین تورنمنت فوتبالی که استمرار من را نشان داده اهمیت زیادی دارند. 125 بازی برای تیم ملی انگلیس نیز در وهله بعدی قرار دارد و رکورد کلین شیت در جام های جهانی (در کنار فابین بارتز) مورد دیگر است. البته اگر آقای مارادونا نبود این رکورد به تنهایی به من تعلق داشت."

شیلتون از این واقعیت که ، به خاطر تمام سوابق و موفقیت هایش اغلب به خاطر گل دیگو مارادونا (دست خدا) در یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 در مکزیکو سیتی قربانی شده ابراز تاسف کرده و می گوید: "من همیشه به دلایل غلط در اذهان مانده ام. من هر کاری که باید می کردم را انجام دادم و تصویر معروف نشان می دهد که من از سر او مارادونا به توپ نزدیک تر هستم و به همین دلیل است که او با دست به توپ ضربه زد. مردم همیشه می گویند اوه، مارادونا بالاتر از تو پرید، اما این اتفاق رخ نداده و او تقلب کرد."

آیا عذرخواهی مارادونا باعث کاهش ناراحتی پیتر شیلتون می شود؟ "او باید از کل بازیکنان انگلیس عذرخواهی کند نه فقط من، زیرا همه بازیکنان از کارهای او لطمه خوردند. این روزها مردم از وجود VAR گله می کنند، اما اگر این فناوری آن موقع وجود داشت خیلی به سود ما بود. مارادونا غیرمستقیم حرفش را زد و گفت "این دست خدا بود"، پس او عذرخواهی و ابراز پشیمانی نکرده است."

چند سال پیش از پیتر شیلتون خواسته شد تا در یک برنامه تلویزیونی در کنار مارادونا حضور یابد، اما او این درخواست را رد کرد. پیتر شیلتون در این خصوص گفت: "من همیشه روی مواضعم هستم زیرا آموخته ام در فوتبال احترام بگذارم. من بارها دیده ام بازیکنان دیگری نیز تقلب کرده اند، اما به آن اعتراف کرده و عذرخواهی می کنند. اما نگرش مارادونا موید آن است که چرا دشمنی وجود دارد. چندین بار به ما پیشنهاد شده این موضوع را فراموش کنیم، اما مارادونا عذرخواهی نمی کند و من نمی خواهم با او دست داده یا او را تصدیق کنم. من همیشه می گویم مارادونا بهترین بازیکن تاریخ است، اما من به عنوان یک ورزشکار به او احترام نمی گذارم و هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد؛ مانند ماجرای تری بوچر."

اما مارادونا در ادامه با یک حرکت انفرادی فوق العاده و دریبل تعداد زیادی از بازیکنان انگلیس باز هم موفق به گلزنی شد. پیتر شیلتون در مورد گل دوم گفت: "این گل به سبک تخصصی مارادونا زده شد. اما بعد از تقلب گل اول، ما در شرایط مساعدی نبودیم و تمرکز نداشتیم. البته قبل از رسیدن توپ به مارادونا، روی گلن هادل خطا شده بود، اما به هر حال مارادونا کاری را انجام داد که به خوبی در آن توانایی داشت."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟