بازی استقلال و فولاد قطعاً برگزار می‌شود

به گزارش گروه ورزشی رکنا، سهیل مهدی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی و مورد برگزاری بازی دو تیم استقلال و فولاد در روز ۲۷ دی اظهار داشت: به تقویمی که اعلام کردیم پایبند هستیم. دستور خاصی هم به ما اعلام نشده هیچ، بلکه روی برگزاری مسابقات هم تاکید شده چون در نیم فصل اول علاوه بر اینکه زمان برگزاری مسابقات برای تیم‌ها آزاد بود، زمان استراحت مناسبی هم داشتند، تعطیلی‌های ناخواسته‌ای هم تحمیل شد و به همین خاطر فشاری به نیم فصل دوم وارد کرد و علاوه بر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، شرایطی فراهم شد که در نگرانی و ریسک برای اتمام مسابقات برویم. علاوه بر این بحث اردوهای تیم های ملی هم وجود دارد. ناچاریم به برنامه زمانبندی پایبند بمانیم و باید یک مقدار در کنار هم فشار و تنگی مسابقات را تحمل کنیم تا بتوانیم لیگ را به پایان برسانیم.

مهدی در مورد اینکه مسئولان دو تیم قاطعانه می‌گویند نمی‌توانند در تاریخ اعلام‌شده بازی کنند، گفت: ما فقط برگزار کننده هستیم. دوستان مصاحبه می‌کنند و در این مورد مختار هستند، با تمام احترامی که برای رسانه ها قائلیم در رسانه‌ها نمی‌توانیم پاسخ بدهیم. در مورد مکاتبات با سازمان لیگ در خدمتشان هستیم. به مکاتباتشان هم پاسخ دادیم. حضوری می‌توانند به سازمان لیگ بیایند و تقویم را نگاه کنند، اگر فرصت و امکان بود این کار را انجام می‌دادیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: همیشه در تعامل بوده‌ایم. نمایندگان باشگاه‌ها ما دیده‌اند که نهایت سعی‌مان را همیشه کرده‌ایم. اگر بخواهند بازی کنند یا نکنند اختیار با خودشان است، ارکان انضباطی فدراسیون در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر تشریف بیارند مسابقات را برگزار کنند ممنون می‌شویم. ما تصمیم گیرنده نیستیم.

وی در مورد اینکه باشگاه فولاد معتقد است ۳ بازیکن در تیم ملی امید دارد و به همین خاطر نباید بازی برای این تیم برگزار شود، افزود: بحث بازیکنان باشگاه ها در تیم‌های ملی، برای تیم بزرگسالان وجود دارد و طبق مصوبه برای المپیک نیز برای مرحله نهایی این مسابقات است. برای مرحله مقدماتی در المپیک دوستان بروند و آیین‌نامه را نگاه کنند. ما بحث و صحبتی در این مورد نداشتیم. حتی مسابقات مقدماتی المپیک در فیفادی نیستند یعنی اردوها و مسابقات ما در در تقویم فیفا نیستند.

مهدی در مورد اینکه آیا این مسئله را به باشگاه فولاد اعلام کرده‌اند، عنوان کرد: بله. ما در رابطه با بحث مصاحبه‌ها پاسخگو نیستیم. دوستان آزادند مصاحبه کنند. منعی در این مورد نیست. برگزاری این بازی از نظر کمیته مسابقات به قوت خودش باقی است، مگر اینکه هیات رئیس فدراسیون فوتبال یا ریاست فدراسیون در این مورد دستور بدهند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه باشگاه‌ها با وجود بدهی‌هایی که دارند بازیکن جذب می‌کنند، تصریح کرد: بحث بدهی و ثبت قرارداد بازیکنان به کمیته تعیین وضعیت و کمیته نقل و انتقالات مربوط می‌شود. تا آنجا که من مطلع هستم باشگاه‌ها موظف‌اند ۵۰ درصد بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند تا مجوز بازیگن گرفتن به آن ها داده شود. اینها موارد حقوقی و قانونی است که کمیته تعیین وضعیت باید جواب بدهد، شاید ذخیره کنند یا کار دیگری کنند اما بعید می‌دانم اجازه ثبت قرارداد به آنها داده شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟