فتح الله زاده تماس گرفت و گفت استرماچونی را برگردانم!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، رحمان رضایی به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده رسمی استقلال با وکیل و مدیر برنامه‌های استراماچونی انتخاب شده و امروز راهی دوحه می‌شود. این در حالی است که رحمان سال‌ها بازیکن پرسپولیس بوده و همین مسئله می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد، ولی خودش اصلاً چنین نگاهی نداشته و تأکید دارد اصلاً نمی‌خواهد در استقلال صاحب سمت شود. دیروز در همین رابطه با رحمان گپ مفصلی زدیم.

شما به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده استقلال انتخاب شده‌اید؛ یعنی یک پرسپولیسی کنار استقلالی‌ها!

آقای فتح‌الله زاده چهارشنبه شب تماس گرفت و گفت وقتی تو و علی سامره به ایتالیا رفتید، من برایت چند قدم برداشتم و رفاقت‌مان از همانجا شکل گرفت، حالا دلم می‌خواهد بر سر این مسئله کمک‌حالمان شوی. می‌دانم پرسپولیسی هستی، ولی لطفاً منافع ملی را مد نظر قرار بده. همه شاهد هستند که من در شهرآورد‌ها با تمام وجود مقابل استقلال بازی کردم، ولی اینجا بحث آبی و قرمز نیست و پای آبروی فوتبال ایران وسط است.

خب، قبول کردید؟

به حاجی گفتم چه‌کار کنم؟ گفت؛ تو بازیکن پاستورلو بوده‌ای. به او زنگ بزن و بگو ما می‌خواهیم استرا برگردد.

زنگ زدید؟

بله، چهارشنبه زنگ زدم و آقای پاستورلو ناراحت بود. می‌گفت علیه سرمربی من حرف زده‌اید، وجهه او را خراب کرده و استراماچونی را متهم به مادی‌گرایی کرده‌اید، ولی من به او گفتم نگاهت اشتباه است. سوءتفاهم شده، بیا از اول صحبت کنیم.

او چه گفت؟

پاستورلو وقتی دید صادقانه برخورد کرده‌ام، گفت هر جا که بگویید، می‌آیم برای مذاکره. من به آقای فتح‌الله زاده همان چهارشنبه شب خبر دادم، ولی جوابی ندادند تا اینکه پنج‌شنبه پاستورلو زنگ زد و گفت: رحمان مگر تو نگفتی مذاکره کنیم؟ پس داستان این قضیه چه می‌شود؟ من هم دوباره به آقای فتح‌الله زاده منتقل کردم. ایشان در جواب گفت: بیانیه قطع همکاری ما به دلیل پیام ماتزلی (وکیل حقوقی استراماچونی) بوده است و وقتی به پاستورلو توضیح دادم، قرار شد دوباره مذاکرات آغاز شود.

ظاهراً از اینجای کار به بعد شما دیگر تمایلی برای حضور نداشتی، درست است؟

بله، گفتم حالا که همه چیز فراهم شده، بهتر است دیگر من در جریان نباشم، چون استقلال خودش مسئول دارد، ولی آقای خلیل‌زاده زنگ زد و گفت وزیر گفته رحمان در مذاکرات باشد، چون معتمد هر دو طرف است و ایتالیایی هم بلد است بنابراین حضورش برای جلوگیری از سوءتفاهم لازم است. من هم قبول کردم، چون مسئله فرارنگی بوده و جنبه ملی دارد، روی همین اصل ظهر امروز (یک‌شنبه) همراه آقای خلیل‌زاده راهی دوحه می‌شویم تا مشکل را حل کنیم.

البته ظاهراً با آقای خطیر هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته، درست است؟

بله، آقای خطیر شنبه (دیروز) از سوئیس به قطر آمد و آقای ماتزلی هم به دوحه آمده است. قرار بود خطیر دیشب جلسه‌ای دوستانه با ماتزلی برگزار کند و اگر او را راضی کند که استراماچونی به همان قرارداد قبلی برگردد که همه چیز عالی می‌شود، چون آن قرارداد به نفع استقلال است، ولی اگر وکیل استرا رضایت ندهد، آن وقت من، خلیل‌زاده و خطیر باید بنشینیم و دوباره مذاکره کنیم.

به موازات حضور شما دوباره شایعه شده که مربی استقلال می‌شوید.

اصلاً این حرف‌ها نیست. از هر کس که دل‌تان می‌خواهد بپرسید. باور کنید همین پاستورلو روز اول گفت بیا دستیار استراماچونی بشو، ولی من قبول نکردم و گفتم من پرسپولیسی بودم و خوب نیست مربی استقلال شوم. این مسئله باید حل شود، چون پای اعتبار ایران وسط است. قهرمانی پرسپولیس وقتی ارزشمند است که استقلال هم قوی باشد.

شما از پاستورلو شناخت کافی داری؛ واقعاً چطور آدمی است؟

پاستورلو شبکه‌ای از ارتباطات گسترده در فوتبال جهان دارد و اعتبار برایش خیلی مهم است. نه اینکه پول مهم نباشد، ولی قاطعانه می‌گویم اعتبارش را از پول بیشتر دوست دارد. اگر این آقا دنبال پول بود، هرگز حاضر نمی‌شد ۵۰ هزار دلار دستمزدش از بابت حضور استرا در ایران را طی ۱۲ ماه به طور اقساط بگیرد. اصلاً یک چیزی به شما بگویم؛ قرارداد استراماچونی برای پاستورلو پول خرد است. به نظرم او نمی‌خواهد قرارداد مربی تحت امرش خراب شده و فسخ شود روی همین اصل اگر زودتر با او حرف می‌زدیم، قطعاً وارد کار می‌شد و قضیه را سریع حل می‌کرد.

... و حرف آخر؟

من فقط برای کمک آمده‌ام و هیچ نگاه مادی به استقلال هم ندارم. نمی‌دانم مذاکرات قبلی چطور جلو می‌رفت، ولی همان‌طور که هنگام آمدن استراماچونی ما هیچ دخالتی در این مسئله نکردیم، الان هم خواهش می‌کنم دوستان دخالت نکنند و اجازه بدهند کار روال عادی خودش را طی کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟