افت فاحش گلزنی رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۹ / تیم زیزو زهر ندارد!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، کریم بن‌زما این روز‌ها خوب گل می‌زند و آماده است، اما همچنان رئال‌مادرید در خط حمله مشکل گلزنی دارد. لالیگای اسپانیا در حالی تعطیل شده که کهکشانی‌ها با آماری منفی سال ۲۰۱۹ را به پایان رساندند. آمار گلزنی تیم زیدان در ۳ بازی آخر ضعیف بوده و آن‌ها فقط یک گل به رقبا زده‌اند. این یعنی رئالی‌ها نیاز به تقویت در فاز حمله دارند.

آماری که مشکل را نشان می‌دهد

از بین ۱۶ تیمی که راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند فقط یک تیم در نرخ گلزنی آمار بدتری نسبت به رئال‌مادرید دارد و آن‌هم همشهری‌شان اتلتیکومادرید است. شاگردان سیمئونه از هر ۳/۶ ضربه در چهارچوب به یک گل می‌رسند، در حالی که این آمار برای رئالی‌ها کمی بهتر است و میانگین ۳/۷۵ را نشان می‌دهد. البته مشکل رئال‌مادرید ضربه زدن به دروازه حریف نیست، آن‌ها چهارمین تیم در ۵ لیگ معتبر اروپایی از این لحاظ هستند. بایرن‌مونیخ ۲۱۲ ضربه به سمت دروازه حریفانش زده، آمار لایپزیش ۱۷۶ ضربه است و منچسترسیتی هم ۱۷۰ شوت درون چهارچوب رقبا زده است. در حالی که برای رئال‌مادرید عدد ۱۶۸ ثبت شده. ۱۰۳ شوت در چهارچوب رقبا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مشخص می‌کند تیم زیدان در خانه عملکرد بهتری داشته. در این آمار فقط بایرن‌مونیخ با ۱۰۷ ضربه از آن‌ها وضعیت بهتری دارد.

رئال مادرید زیدان

موقعیت هست، دقت نیست

اما مشکل رئال‌مادرید دقیقاً کجاست؟ دو آمار ضربات در چهارچوب در کل لیگ‌های معتبر اروپایی و ضربات در چهارچوبی که در خانه می‌زنند نشان می‌دهد از لحاظ خلق موقعیت کهکشانی‌ها مشکلی ندارند. آماری نشریه «مارکا» منتشر کرده که نشان می‌دهد وضعیت گلزنی‌شان نسبت به سال‌های گذشته تعریفی ندارد و حتی در منطقه قرمز است. این آمار نرخ گلزنی یک دهه اخیر رئالی‌ها را نشان می‌دهد که مشخصاً در سال ۲۰۱۹ افت فاحشی داشته‌اند. تیم زیدان این فصل در ۶ بازی از ۲۴ بازی‌اش تا پایان سال ۲۰۱۹ گل نزده است که این در مقایسه با سال گذشته در همین مقطع و زمانی که رئال وضعیت بحرانی داشت ۲ بازی هم بیشتر است. البته نباید از این هم گذشت که در بازی آخرشان برابر اتلتیک‌بیلبائو بدشانس هم بوده‌اند و بار‌ها به تیرک دروازه کوبیدند. از طرف دیگر باید اذعان داشت غیبت ادن آزار برای تیم زیدان مشکل ایجاد کرده است، اما در سال ۲۰۱۹ در ۵۴ بازی فقط ۱۰۰ گل زده‌اند، یعنی به‌طور میانگین ۱/۸۵ گل در هر بازی. از سال ۲۰۱۰ به بعد و حتی سال قبل که مشکلات بیشتر هم بود این آمار زیر ۲/۳۷ گل در هر بازی نیامد. این آمار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ با ۲/۸۳ و ۲/۸۱ عالی بود و به ۳ گل در هر بازی نزدیک می‌شد. شاید زیدان باید فکری به حال چهارچوب‌شناسی بازیکنانش بکند یا یک مهاجم تمام‌عیار دیگر مثل بن‌زما به ترکیب رئال اضافه کند.

رئال مادرید زیدان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟