بیرانوند در میان ۷ بازیکنی که در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا چهره شدند

به گزارش گروه ورزشی رکنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله 20 روز تا آغاز مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا،‌ به معرفی هفت ستاره‌ای پرداخت که در ادوار گذشته این رقابت‌ها شرکت کردند و در سال‌های آینده به ستارگان قاره آسیا تبدیل شدند. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس، یکی از این بازیکنان است.

AFC درباره بیرانوند نوشت: شاید هواداران در عمان، بهترین عملکرد دروازه‌بان 22 ساله آن زمان ایران یعنی علیرضا بیرانوند را ندیده باشند؛ جایی که ایران در مرحله گروهی با چهار امتیاز از سه بازی حذف شد، اما دروازه‌بان فعلی پرسپولیس با نمایش‌هایی فوق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت‌های آسیا و جام جهانی، خودش را به عنوان یکی از بهترین‌ها در پست خودش در آسیا ثابت کرد.

بهترین لحظه برای بیرانوند، مهار پنالتی رونالدو در تساوی یک-یک ایران مقابل پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه و سپس در همان سال، مهار ضربه ژاوی مقابل 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی با نوک انگشتانش بود. اتفاقی که باعث شد پرسپولیس برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. در اوایل سال 2019 در امارات، او یک پنالتی شگفت‌انگیز را از احمد المهیجری در مرحله یک‌هشتم نهایی در دیدار برابر عمان گرفت. عملکردهای او ناشناخته‌شده نماند تا این دروازه‌بان 27 ساله، نامزد بهتزین بازیکن سال 2019 فوتبال آسیا شود.

مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا از روز 18 دی امسال آغاز خواهد شد و تیم فوتبال امید ایران در گروه C رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی و چین همگروه است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟