نقدی بر وضعیت فوق العاده استراماچونی در استقلال / لوکوموتیوران ایتالیایی دغدغه «سوخت» دارد!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تیم فوتبال استقلال در فصل نوزدهم با عبور از طوفانی از اتفاقات مختلف به هفته یازدهم رسیده است و در حالی خود را برای دیدار با نساجی مازندران آماده می کند که بسیاری از فوتبال‌دوستان منتظر هستند تا ببینند مرد 43 ساله ایتالیایی که هدایت این قطار آبی رنگ را در مسیر رسیدن به خط پایان لیگ نوزدهم در دست دارد، این بار برای سرعت گرفتن از چه سوخت و انرژی در لوکوموتیو این ترن پرقدرت استفاده می کند! البته که بررسی دلایل این موفقیت، شناخت قطار استقلال را آسانتر می کند.

مصمم در مربیگری!

از جمله دلایل موفقیت استراماچونی در استقلالی که از شفر گرفته و به او تحویل داده شد تصمیم مهمی بود که این مرد ایتالیایی در ابتدا گرفت. ایتالیایی ها که بیشترین تعداد مربی موفق فوتبالی را بین همه مربیان جهان از کشورهای مختلف در اختیار دارند یکی از مصمم ترین نفرات خود در این زمینه را روانه ایران کردند. استراماچونی به قدری در کارش مصمم بود که حتی با علم به جدایی 16 بازیکن از تیم سوم فصل قبل لیگ برتر هرگز در موفقیتش با این تیم شکی به دل راه نداد.

سخت گیر همچون لوکوموتیوران‌ها!

از بارزترین مشخصات لوکوموتیورانان سختگیری در کار، جدیت و تلاش فراوان آنهاست. برخورد قهری و اخراج چند بازیکن از تیم استقلال در همان روزهای اول همکاری استراماچونی با استقلال به شاگردانش فهماند لوکوموتیورانی که جای شفر آمده اهل شوخی و وقت گذرانی نیست. استراماچونی که در تصاویر منتشر شده از او کمتر صورتش را خندان دیده ایم این جدیت را در تیمش نهادینه کرد.

بدن هایی از پولاد!

او با دستیارانی که از ایران، آرژانتین و ایتالیا در اختیار داشت از روز اول اتمام حجت کرد. استراماچونی که شناختی از لیگ برتر کشوری در خاورمیانه نداشت تصمیمی معقول گرفت تا پیش از هر چیز زمینه اصلی کارش را در بهترین شرایط ممکن فراهم کند. او که می دانست در گردنه های سخت مسیر ممکن است موانع جدی بر سر راه قطار استقلال روی ریل ایجاد شود ابتدا توان جسمانی نفراتش را به قدری بالا برد که می بینیم استقلال در دقیقه 88 بازی با صنعت نفت آبادان پس از اینکه 5 گل به ثمر رسانده باز هم توسط سجاد آقایی و فرشید اسماعیلی در صدد است تا گل ششم را به ثمر برساند! استراماچونی بدنهای بازیکنانش را پولادی کرده است!

جاه طلبی های مرد ایتالیایی!

حسرت شنیدن جمله ای درباره قهرمانی استقلال هنوز بر دل هواداران و خبرنگارانی که با استراماچونی برخورد داشته اند مانده است. اما او ثابت کرده جاه طلبی در خونش است. مردی که هر بار در ابتدای تمرین یک جمله تکراری را به زبان می برد، قطعا توانسته این ذهنیت را در مغز شاگردانش جا بیندازد که "استقلال برتر از لیگ ایران فوتبال بازی می کند". جمله معروف ایتالیایی 43 ساله این است که " در استقلال به جای 100 باید 150 باشید"! او یک روز پیش از هر مسابقه از نفراتش می خواهد خودشان نسبت به میزان آمادگی که دارند از 10 به خودشان نمره بدهند. دروغگوها را هم به سرعت تشخیص داده و از لیست 18 نفره خط می زند!

راننده حرفه ای!

استراماچونی در پیچ های ابتدایی مسیر لیگ نوزدهم بعد از آزمایش سیستم دفاع 4 نفره و عقب افتادن در ایستگاه دربی پایتخت روش رانندگی با لوکوموتیوش را تغییر داد. این راننده حرفه ای با اصل غافلگیری سیستم قطار تیمش را به 3 دفاع، 5 هافبک و 2 فوروارد تغییر داد تا 15 تیم دیگر لیگ را در شوکی سنگین قرار داده و در جام حذفی و لیگ، 7 پیروزی پیاپی را در 7 پیچ خطرناک از جمله تبریز، تقدیم طرفداران تیمش کند. او ثابت کرد چرا سریعترین اتومبیل های جهان، فراری و لامبورگینی را ایتالیایی ها ساخته اند!

تکیه بر نیروی جوانی!

استراماچونی حالا که داریوش شجاعیان، محسن کریمی و احتمالا تا مدتی میلاد زکی پور را در اختیار نخواهد داشت در عوض جوانانی را به تیمش راه داده که هر یک ثابت کردند در چارچوب منظم تیمی این مرد ایتالیایی توان بازی داشته و به خوبی از پس وظایف شان برآمدند. آرش رضاوند، سجاد آقایی، مسعود ریگی، مهدی قائدی، عارف غلامی و... همگی ثابت کردند استراماچونی هنر استفاده از جوانان را داراست و می تواند با آنها سلامت از گردنه های لیگ عبور کند.

حاشیه، ترمز بی‌موقع قطار!

بررسی وضعیت قطار استقلال با لوکوموتیوران مصممی که از هر نظر برای رسیدن به خط پایان آمادگی لازم را دارد مشخص می کند تنها یک اتفاق توان کند کردن حرکت ترن سرعت گرفته را داراست. "حاشیه"! بی پولی که در این سالها با فشار و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و غرب برکشورمان تحمیل شده همواره معضل مدیران ورزشی و البته غیرورزشی در کشور بوده است. موضوعی که لطمه اش به استقلال هم رسیده است. با این همه اگر مدیران باشگاه استقلال نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند بی شک مانع مهم بزرگی از سر راه ترن سرعت گرفته استقلال برداشته شده و لوکوموتیورانش با سوخت رسانی به موقع یعنی واریز پول به حساب اعضای تیم، آن را با قدرت به خط پایان می رساند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟