با چند جلسه تمرین نمی‌توان از تیم ملی انتظار موفقیت داشت!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، ضیاء عربشاهی درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در انتخابی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: از تیمی که چند روز فقط دور هم جمع شده و فقط چند جلسه تمرین داشته انتظار بیشتری نمی‌رود. وقتی مربی تیم ملی قهر کرده و قبل از بازی حساس مقابل عراق خارج از کشور بوده نباید بیشتر از این توقع داشته باشیم.

وی ادامه داد: عراق تیمی است که شباهت زیادی از لحاظ فوتبالی با ایرانی‌ها دارد و فقط ممکن است در تاکتیک تیمی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد وگرنه بازیکنان این تیم از لحاظ فیزیکی و تکنیکی شباهت زیادی با فوتبالیست‌های ایرانی دارند. ویلموتس قبل از بازی قهر کرده و فدراسیون نازش را خرید و او را به ایران آورد. اگر فدراسیون نمی‌تواند پول مربی خارجی را بدهد چرا باید این مربی را به ایران بیاورد؟

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه «مربیان ایرانی که در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرند, می‌توانند به تیم ملی کمک کنند» تصریح کرد: این درست نیست که مربی خارجی قهر کند و ما با التماس او را به کشور بیاوریم. با این وضعیت و 3 جلسه تمرین انتظار بیشتری از تیم ملی نمی‌رود. عراق خیلی عالی بازی کرد و تیم ما را تحت فشار قرار داده بود. کار‌های ترکیبی آنها خیلی خوب بود و در حمله بازیکنان این تیم خوب اضافه می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران حرف اول را در آسیا می‌زند. فدراسیون باید «منم, منم» را کنار بگذارد و به دنبال اجرای درست وع کار باشد. ساکت چه کاری می‌تواند انجام دهد که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند؟ افراد فوتبالی باسواد زیادی داریم که می‌توانند در فدراسیون و تیم ملی کار را پیش ببرند, اما ما کار را به کارنابلد‌ها سپرده‌ایم. این افراد دنبال اسم و رسم هستند تا در جامعه شناخته شوند و مردم آنها را بشناسند.

عربشاهی با اشاره به عملکرد مسعود شجاعی در بازی با عراق, گفت: شجاعی بازیکن خوب و کلیدی است اما وقتی مربی می‌بیند سن این بازیکن بالاست و یک کارت زرد هم گرفته, باید او را تعویض کند تا به مشکل نخوریم. این ضعف مربی ما بوده که این تصمیم را نگرفته است. علاوه بر این تیم در تاکتیک و آرایش بازیکنان نیز ایرادهایی داشت که باید رفته رفته اصلاح شود.

وی گفت: درست است که دو بازی را واگذار کرده‌ایم اما هنوز بازی‌های برگشت را داریم. باید در 4 بازی آینده پیروز شویم و این اصلاً‌ دور از دسترس نیست. تیم ملی ایران حرف اول را در آسیا می‌زند و می‌تواند از این گروه صعود کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟