نظر اهالی ورزش در مورد اتفاقات این هفته

به گزارش گروه ورزشی رکنا، همه ما از برخی اتفاقات در تجمعات اعتراضی که پس از افزایش قیمت بنزین در برخی شهرها به وجود آمد ناراحت هستیم؛ همان‌گونه که از بالا رفتن نرخ بنزین و فشار آن بر اقشار کم درآمد که خودمان هم به احتمال زیاد در میان آن هستیم نیز نگرانی‌هایی داریم.

از نگارنده در تهران تا آن کارگر زحمت‌کش در دورترین نقطه کشور به موضوع انتقاد داریم، به آن ایراد داریم و برخی هم به آن اعتراض داریم. موضوعی که می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که اعتراض مردم از اغتشاش جداست. همه مردم در کشور ما آنقدر بصیرت دارند که همه یک صدا، آسیب زدن به اموال عمومی و شخصی را محکوم کنند و مسئولان می‌دانند چنین کارهای ناپسندی از آحاد مردم بر نمی‌آید. ابتدا یک سوزن باید به خودمان بزنیم که چرا طریقه و روش صحیح اعتراض و وصول مطالبات‌مان را بلد نیستیم. بسیاری حتی شاید ندانیم چگونه باید در یک جامعه مدنی به یک موضوع اعتراض داشته باشیم تا برخی دشمنان قسم خورده خودمان از آن سوءاستفاده نکنند و این اصلا در شان ملت فرهیخته ما نیست که به بهانه اعتراض آنها عده‌ای معلوم الحال و بی مبالات آشوب‌گری کنند.

به هرحال در این باره به سراغ برخی از مسئولان و ورزشکاران رفتیم و به عنوان افرادی که مورد توجه مردم هستند در این باره گفتگو کردیم و نظر آنها را نیز درباره این موضوع جویا شدیم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

علی‌نژاد: عدم امنیت در کشور به ضرر همه می‌شود

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو درخصوص مشکلات اخیر کشور بیان کرد: شرایط اقتصادی کشور بسیار خاص است، مردم تحت فشار هستند و در تنگنا قرار دارند. اتفاقی افتاد، اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین، آن هم سه برابر شدنش، طبعا التهاباتی را در جامعه ایجاد کرد. این التهاب بخشی از آن طبیعی است و حق مردم است که بتوانند به صورت مسالمت‌آمیز اعتراضاتی را مطرح کنند اما دشمن همیشه مترصد است و همانطور که خودشان در اعترافاتشان در رسانه‌های خود گفتند، از قبل آماده بودند که اگر زمانی موجی ایجاد شود، سوار بر آن شوند، موج سواری کنند و اراذل و اوباش تربیت شده دست به اغتشاش بزنند و به اموال عمومی و امنیت مردم آسیب بزنند.

وی ادامه داد: این مسئله مورد تائید من و هیچ آدم عاقل دیگری نیست که امنیت جامعه بخواهد به خطر بیفتد، آن‌هم توسط کسانی که مشخص است از بیگانگان خط می‌گیرند تا این آسیب‌ها را به مردم بزنند. گرفتاری این خسارت‌ها قطعا برای خود مردم است چون برای بازسازی آن‌ها باید از جیب مردم هزینه شود. عدم امنیت به ضرر تمام مردم، کسب و کار است و همه چیز را از کار می‌اندازد.

علی‌نژاد عنوان کرد: طبیعی است که من هم مانند هر شهروند دیگری از این اتفاقاتی که در بعضی از شهرهای ایران افتاد و این ناامنی که ایجاد شد ناراحت هستم. از نیروهای امنیتی، نظامی، سپاه پاسداران و بسیج که کمک کردند بخش عمده‌ امنیت به کشور برگشته و انشاالله طی چند روز آینده این موضوع کاملا حل خواهد شد. مردم ایران نشان دادند که عاقل هستند و گول بازی دشمنان را نمی‌خورند، همچنین علیرغم مشکلات اقتصادی که دارند ایستادگی و مقاومت خواهند کرد. انشاالله دست به دست هم خواهند داد و این دوران سخت هم خواهد گذشت.

سهرابیان: هیچ‌کس ناامنی را قبول نمی‌کند

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی درخصوص اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: من از مسائل سیاسی اطلاعی ندارم و شیوه کاری من اصلا به سیاست ارتباطی ندارد اما اعتراض حق هر شخصی است که می‌خواهد برای نیازهایش برنامه‌ریزی کند و به مسئول مربوطه گلایه داشته باشد و از او کمک بخواهد. این یک شیوه منطقی است که مردم نیاز خود را از مسئولین بخواهند اما برهم زدن نظم کشور که منجر به آتش‌سوزی، کشت و کشتار و ناامنی شود، مورد قبول هیچ‌کس نیست و هیچ‌کس ناامنی را قبول نمی‌کند که در آن نشود خوب و بد را از هم تشخیص داد. آتش زدن بانک، پمپ بنزین، کشته شدن افراد یا تخریب مغازه‌های مردم مورد تائید هیچ فردی نیست.

وی افزود: همه راجع به این موضوع اعلام می‌کنند این‌ها کار ناشایستی است، به هرحال هرکسی می‌تواند خواسته‌های خود را به خاطر مشکلات روزانه و شخصی به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کند تا لااقل منجر به این شود که دولت مردان، سیاست‌مداران و افرادی که مسئول این موضوع هستند، راحت‌تر به مسائل رسیدگی کنند. خود مردم هم قبول نمی‌کنند ناامنی به وجود بیاید که نهایت باعث مرگ و میر، آسیب‌دیدگی و غارت شود.

ثوری: آرامش کشور نباید به هیچ عنوان به خطر بیفتد

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس، درخصوص اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور در پی تغییر قیمت بنزین صحبت کرد.

ثوری با اشاره به اینکه ایجاد آشوب در کشور به هر نحو محکوم است، اظهار داشت: آرامش کشور نباید به هیچ عنوان به خطر بیفتد و هرگونه اعتراض نیز باید در چارچوب قانون باشد. قطعا کسانی که در خیابان اغتشاش کردند و اماکن عمومی را به آتش کشیدند از جنس مردم نیستند و باید با آنها به عنوان یک آشوبگر برخورد شود. آب در آسیاب دشمن ریختن قطعا هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد چون دشمنان ایران به دنبال بهانه هستند که علیه کشور جوسازی کنند.

وی افزود: پیام جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته برای همه جهانیان وحدت بوده و در این سال‌ها همیشه مردم ما اعم از شیعه و سنی بزرگترین افتخارات را در سایه این وحدت به دست آوردند. قطعا دولت هر تصمیمی که می‌گیرد یک فکر به دنبال آن است و در زمینه تغییر نرخ بنزین مردم در آینده نزدیک خواهند دید چه عوایدی درپیش دارد.

رضوانی: اعتراض حق مسلم مردم است، ولی آشوب نه

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، در خصوص آشوب‌های اخیر بیان کرد: من تازه در خصوص پیش‌بینی آسیب‌هایی که به یک منطقه از تهران وارد شده شنیدم و واقعا هنوز در شوک هستم، مطمئن هستم این‌ها کارهای مردم نیست. من معنای این کارها را نمی‌دانم، این آسیب‌ها را به چه کسی داریم می‌زنیم؟ به خودمان؟ خیلی متاسفم از ضرراتی که به کشورمان و بیت المال خورده. امیدوارم هرچه زودتر بین مردم و کسانی که این کارها را می‌کنند، این شناسایی انجام شود.

وی افزود: بحث سهمیه‌بندی بنزین کاملا جداست، نوع اطلاع‌رسانی و چه اتفاقی در این خصوص خواهد افتاد، داستان دیگری است اما این که ما بیاییم آسیب بزنیم، کاملا اشتباه است. ما الان در شرایط جنگی هستیم، اسم این گران کردن بنزین نیست، ما در یک شرایط سخت اقتصادی و تحت فشار یک‌سری تحریم‌های ناجوانمردانه هستیم.

رضوانی اظهار داشت: وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای می‌گفت، کسی که می‌خواهد به ما کمک کند، نباید داروی یک بچه سرطانی را تحریم کند. همه این موضوعات وجود دارد، فشار اقتصادی زیاد است، این که آسیب برسانند را قبول نمی‌کنم اما اعتراض به موضوعی که یک دفعه اتفاق افتاده، حق مردم است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟