معمای عجیب مسعود شجاعی / ۲۲۲!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، مسعود شجاعی آخرین باری که ۸۱ دقیقه در یک بازی ملی به میدان رفته بود، به ۲ سال و ۲۲ روز قبل از بازی عراق بازمی‌گشت. زمانی که تیم ملی در تهران با تک‌گل مهدی ترابی، چین را شکست داد. مسعود در آن بازی ۹۰ دقیقه بازی کرد و توسط کی‌روش تعویض نشد، اما این آخرین باری بود که یک بازی کامل برای تیم ملی بازی کرد و ۳۰ بازی بعدی تیم ملی یا در ترکیب نبود و اگر هم بازی کرد، یا تعویضی به زمین آمد و یا زودتر از دقیقه ۸۱ تعویض شد.

هیچ‌کس به اندازه کی‌روش به مسعود علاقه نداشت و در جام ملت‌های آسیا با وجود تنها ۲ دقیقه بازی دادن برابر عمان او را پیش از تمامی بازی‌ها به کنفرانس خبری برد، اما همان کی‌روش ۳۰ بازی ملی بود که مسعود را بیش از ۸۰ دقیقه در زمین نگه نداشت. عجیب‌ترین اتفاق در فیکس بازی کردن مسعود شجاعی در عدم اعتماد ویلموتس به او در بازی‌های قبلی بود. سرمربی بلژیکی در ۵ مسابقه قبلی که روی نیمکت تیم ملی نشست، یک بار هم کاپیتان تیم ملی را در ترکیب اصلی قرار نداد و این‌بار با تصمیمی عجیب او را در حساس‌ترین بازی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در ترکیب اصلی قرار داد.

مسعود بدون شک ضعیف‌ترین بازیکن تیم ملی در بازی با عراق بود و اخراجش هم در شکست تیم ملی تأثیر داشت، اما چرا او که بیش از ۲ سال است مهره ۹۰ دقیقه‌ای تیم ملی نبود، باید تا دقیقه ۸۱ در زمین بماند و تعویض نشود؟ با همه این حرف‌ها اخراج مسعود هم دلیل کافی برای باخت تیم ملی نیست، چون او وقتی ۷ سال پیش حدود دقیقه ۵۰ بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برابر کره در تهران اخراج شد، بازی مساوی بود، اما تیم کی‌روش بدون او بازی را یک بر صفر با ۱۰ نفر برد.

شجاعی حالا ۳۵ ساله است و تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۳۸ ساله خواهد شد و بازی در این سن در خط هافبک کار سختی است. کی‌روش آخرین بار در روز غیبت سعید عزت‌اللهی برابر مراکش، مسعود را فیکس بازی داده بود و از آن زمان تا به حال مسعود فیکس بودن را تجربه نکرد. کی‌روش بعد از جام جهانی در حال بستن پرونده بازی مسعود بود و قصد داشت فقط جام قهرمانی آسیا را او بالا ببرد، ولی با پایان داستان کی‌روش و ایران، داستان و معمای مسعود ادامه یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟