به گزارش رکنا، «مصاحبه علی پروین بعد از مسابقات هفته هشتم لیگ برتر بازتاب‌های فراوان و عجیبی داشت. سلطان پرسپولیسی‌ها در این مصاحبه مدعی شد از نمایشی که استقلال با جوانانش ارائه می‌دهد «کیف» می‌کند و دوست داشته پرسپولیس هم بتواند چنین فوتبالی بازی کند.

احتمالا پروین حدس نمی‌زده که انتشار این جملات در فضای مجازی تا این اندازه باعث خشم هواداران پرسپولیس شود. شاید هم او به‌خاطر سبک خاص زندگی‌اش اصلا در جریان این انتقادات قرار نگیرد، اما ...

بر خلاف خیلی از بزرگان ۲تیم که سایه قطب مقابل را با تیر می‌زنند، علی پروین همیشه نسبت به استقلال نگاه برادرانه داشته است. او هرگز هیچ فرصتی را برای ابراز علاقه به رقیب آبی‌پوش از دست نداده و بارها از قولش گفته‌اند و نوشته‌اند که «استقلال تیم دوم من است.»

ماجرای نوه استقلالی‌اش را هم که عالم و آدم می‌دانند و او نه‌تنها تلاشی برای اعمال تغییر در ذائقه نوه‌اش نداشته، بلکه خودش با لذت این داستان را همه جا جار زده است. بنابراین فکر بد نکنید؛ شاید او فقط به سنت همیشگی‌اش در حریف‌نوازی عمل کرده، اما این بار کمی تند رفته است.

برخی این فرضیه را مطرح کرده‌اند که علی پروین به پرسپولیس چشم طمع دارد و نمی‌خواهد این تیم موفق باشد. این هم کمی غیر قابل باور است. شاید در گذشته (مثلا در دوره اکبر غمخوار و بگوویچ در لیگ سوم) این انگ به خوبی به سلطان می‌چسبید اما الان دیگر از سن و سال او هم گذشته که بخواهد به حوزه فنی یا حتی مدیریتی تیم چشم داشته باشد.

اصلا دیگر بعید است او حوصله کافی برای این کارها را داشته باشد. به علاوه پروین در دوره برانکو جزو حامیان او بود، هرچند نتایج مربی کروات اصلا چاره‌ای جز حمایت محض پیش روی منتقدان و پیشکسوتان باقی نگذاشته بود.

البته شاید اتفاقاتی که الان در پرسپولیس رخ می‌دهد زیاد باب طبع سلطان نباشد و روی نگاه او به این تیم تأثیر بگذارد. هم‌اکنون محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس است؛ یعنی کسی که سال۸۵ او را برای همیشه از این تیم حذف کرد. افشین پیروانی هم که کاپیتان تیم بگوویچ در فاز اول «عبور از پروین» بود، دوباره به‌عنوان سرپرست به جمع سرخپوشان بازگشته است.

به علاوه شماره۷ سلطان را داده‌اند به جونیور، یعنی بنجل‌ترین خارجی همه دوران. خود پروین هم از این موضوع به‌شدت شاکی بود و یکی، دو بار اعتراضش را به زبان آورده است.

در نهایت «نیت» علی‌آقا از این مصاحبه را فقط خودش و خدا می‌دانند؛ این که چقدر صادقانه بوده یا اینکه احیانا غل و غشی داشته است. با همه اینها تنها یک نکته قطعی وجود دارد؛ این که او زمان خوبی را برای به زبان آوردن این حرف‌ها انتخاب نکرد.

پروین در شرایطی ابراز امیدواری کرد پرسپولیس هم مثل استقلال بازی کند که سرخ‌ها با یک نمایش فوق‌العاده برابر شاهین بوشهر، بهترین برد ۵سال گذشته تیم را رقم زدند و اساسا در چند هفته گذشته نشانه‌هایی از پیشرفت بروز داده‌اند. همچنین خیلی‌ها بر این باورند که بازی‌های اخیر استقلال چندان سخت نبوده و نمی‌شود از پیروزی بر رقبایی همچون گل‌ریحان، گل‌گهر، سپاسی، سایپا و پارس‌ جنوبی که همه آنها هم در تهران و کرج بوده، به نتایج فلسفی آنچنانی دست پیدا کرد. تا نظر سلطان چه باشد!»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟