ناکامی کیانوش در شکستن رکورد جهان/ سهراب یک گام به المپیک نزدیک شد!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، در مسابقات وزنه‌برداری سوییس که گزینشی المپیک ۲۰۲۰ است، رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم برگزار شد. ایران در این وزن دو نماینده داشت که سهراب مرادی و کیانوش رستمی وزنه زدند.

سهراب مرادی به دلیل مصدومیت بسبار سبک زد و برای مهار تنها یک حرکت در یک ضرب و دو حرکت در دوضرب روی تخته آمد. مرادی در این مسابقات رکورد۸۰ یک ضرب،۱۲۰ دوضرب و ۲۰۰مجموع کیلوگرم را ثبت کرد.

کیانوش رستمی رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۰دوضرب و مجموع۳۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند.

او یک مرتبه برای شکستن رکورد دوضرب جهان روی تخته آمد اما ناکام ماند.

* حرکت یک ضرب:

مرادی تنها برای مهار وزنه ۸۰ کیلوگرم روی تخته آمد که موفق بود. او که مصدوم است، به دلیل احتیاج داشتن به امتیاز و حضور در این مسابقات مجبور شد وزنه بزند.

رستمی ابتدا ۱۶۵ کیلوگرم را در حرکت اول نتوانست فیکس کند و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

در حرکت دوم ۱۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را انداخت تا تنها یک حرکت صحیح در یک ضرب داشته باشد.

تیان تائو چینی ۱۵۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.

* حرکت دوضرب:

سهراب مرادی در اولین حرکت دوضرب وزنه ۱۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۱۲۰ کیلوگرم را مهار کرد و به کار خود در این مسابقات پایان داد. او در مجموع رکورد ۲۰۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.

کیانوش رستمی در اولین حرکت دوضرب، ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم روی تخته نیامد اما در حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت و به رکورد دوضرب جهان (۲۳۱ کیلوگرم) که در اختیار وزنه بردار چینی بود حمله کرد اما ناموفق بود.

به این ترتیب با همان ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۵۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟