انتقاد نوروزی از فتاحی: بازیکن ایرانی با این شرایط نمی‌تواند ۴ روز یک بار بازی کند

به گزارش گروه ورزشی رکنا، دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در خصوص مصدومیت‌ها و وضعیت داریوش شجاعیان گفت: متأسفانه امسال برای اولین بار بعد از حدود 25 سال، بحثی را که دانشمندان درباره مشکلات روحی و روانی به عنوان رأس چهارم مثلث آسیب‌های ورزشی در نظر می‌گیرند، به عینه لمس کردم. دیدم که محسن کریمی از نظر شرایط روحی و روانی در شرایط خوبی نبود و متأسفانه پای دیگر او دچار آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد.

وی افزود: داریوش شجاعیان از نظر آمادگی جسمانی در اوج آمادگی بود و با GPS مشخص شد که در بازی‌های قبلی 14 کیلومتر دویده و از نظر عضلات و هماهنگی عصب و عضله وضعیت بسیار خوبی داشت. با این حال مسائل روحی و روانی و مشکلاتی داشت، باعث شد این مسئله برای شجاعیان پیش بیاید. او پای خود را به سمت حریف برد و ضربه خیلی کوچک بود که نباید باعث مصدومیت او می‌شد. با این حال هماهنگی عصب و عضله از بین رفت و باعث پارگی رباط صلیبی شد.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت: درست به پایان رساندن لیگ برتر، مهم‌تر از زودتر تمام کردن لیگ است. اینجا ایران است و باشگاه‌های ما از صبح تا شب بازیکنان را در اختیار ندارند. چندی پیش در سن پترزبورگ بودم. سردار آزمون از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و او موظف بود از صبح ساعت 10 در باشگاه و کلینیک باشگاه باشد تا مصدومیتش را درمان کند. او ساعت 6 بعد از ظهر پیش من آمد تا مچ پایش را ببینم.

نوروزی خاطرنشان کرد: متأسفانه اینجا بازیکنان ما در اختیار باشگاه نیستند. بازیکنان از نظر تغذیه باید ناهار در اختیار باشگاه باشند. بستر حرفه‌ای در تمام دنیا مهیاست، اما در ایران نیست. بازیکنان دو ساعت تمرین می‌کنند و به خانه می‌رود و تا فردا خبری از او نداریم. وقتی برای درمان هم می‌آید یک ساعت تا دو ساعت در ترافیک با مشکلات به کلینیک می‌آید و دو ساعت در ترافیک می‌رود. پس ما خبری از بازیکن نداریم که او اوقاتش را چطور سپری می‌کند؛ در نتیجه حرفه‌ای نیستیم.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با انتقاد از سعید فتاحی به عنوان مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ که برنامه‌ریزی بازی‌ها را به عهده دارد، اظهار داشت: آقای فتاحی عزیز، سعی نکنید لیگ را زود به پایان ببرید. بازی هر چهار روز یک بار برای بازیکنی که جهت ریکاوری شرایط آرمانی ندارد، نمی‌تواند مثمرثمر باشد. بازی هر چهار روز یک بار، باید برای تیم‌هایی باشد که شرایط ریکاوری بازیکنان را داشته باشند. آقای فتاحی، آقایان مسئول فوتبال کشور! باشگاه‌ها باید حرفه‌ای باشند، اما آنها توان ارائه تغذیه به بازیکنان را ندارند.

وی افزود: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، ساکت نباشد. در فوتبالی که حرفه‌ای نیست و فقط اسم حرفه‌ای روی آن است، با این زمین‌های بد و مشکلاتی که در باشگاه‌ها وجود دارد، اجازه ندهید بازی‌ها هر چهار روز یک بار انجام شود. چقدر بگوییم که ما نمی‌توانیم ریکاوری درستی برای بازیکنان ایرانی انجام دهیم و شرایط این کار وجود ندارد.

نوروزی گفت: محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، احمد مومن‌زاده، رضا حسن‌زاده، محمد نوازی، داود فنایی و خیلی مثال‌های دیگر داریم که در ایران درمان شده‌اند. آنها خیلی خوب درمان شدند و در ایران وضعیت خوبی برای بازگشت مصدومان وجود دارد، اما مسئولان محترم باید پشت این بازیکنان باشند. بازیکنان را باید درک کنند که بازیکن ایرانی نمی‌تواند هر چهار روز یک بار بازی کند و باید بستر آن فراهم شود.

معاون پزشکی باشگاه استقلال که چندی پیش از سمت خود استعفا کرده بود و البته وضعیت او با این باشگاه هنوز مشخص نیست درباره همکاری‌اش با باشگاه، اظهار داشت: من از استقلال و خانواده استقلال هستم. این تیم را دوست دارم و عاشق استقلالم. یکسری ساختارها در باشگاه باید رعایت شود، از جمله اینکه بازیکنان باید در اختیار باشگاه باشند. آقای فتحی! اگر می‌توانید این ساختارها را رعایت کنید، من در خدمت شما خواهم بود. با این وجود بازیکنان هنوز به کلینیک می‌آیند و وظیفه من است که کلینیک رایگان در خدمت بازیکنان باشد.

نوروزی گفت: باید ساختار درست شود که ما هم زیر سؤال نرویم. اینکه بازیکن از صبح به باشگاه بیاید که من تغذیه بازیکنان را زیر نظر داشته باشم و او در اختیار باشد تا در صورت مصدومیت هم بتوانم پاسخگو باشم. بازیکن دو ساعت تمرین می‌کند و دیگر در اختیار تیم پزشکی من نیست، وقتی هم مصدومیتی ایجاد می‌شود همه فشارها روی من است. با این شرایط چگونه می‌توانم پاسخگوی این همه مشکل باشم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟