محمدسیفی: قهرمانی ما به چینی‌ها برخورده بود/ کشورهای جهان برای اردو به ایران می‌آیند!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، محسن محمدسیفی درباره عملکرد ووشوکاران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان و دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود گفت: قهرمانی ما در مسابقات سال گذشته در روسیه خیلی به چینی‌ها بر خورده بود. بلافاصله میزبانی مسابقات جهانی را گرفتند و هزینه زیادی هم برای این رویداد کرده بودند تا بتوانند این قهرمانی را از ما پس بگیرند، اما موفق شدیم از قهرمانی خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: حریفان خوبی داشتم؛ به خصوص حریف چینی در مرحله نیمه نهایی بازیکن قدرتمندی بود که خوشبختانه شکستش دادم، اما در فینال کار سختی مقابل حریف لبنانی نداشتم.

دارنده ۵ مدال طلای ووشوی قهرمانی جهان درباره پشتوانه سازی در این رشته گفت: در ترکیب تیم ملی به غیر از من، بقیه زیر ۲۳ سال داشتند که نشان می‌دهد جوانگرایی خوبی انجام شده است. در بحث جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری خوبی توسط فدراسیون شده و رئیس فدراسیون هم نگاه ویژه‌ای به استعدادیابی در شهرستان‌ها دارد که باعث شده استقبال خوبی از این رشته شود.

محمدسیفی درباره شانس المپیکی شدن ووشو، گفت: همیشه استقبال خوبی از مسابقات می‌شود و کمتر از ۸۰ کشور شرکت نمی‌کنند. امسال بیش از ۱۰۰ کشور در رقابت های جهانی حضور داشتند. اقدامات صورت گرفته و از انتخاب وزیر ورزش چین به عنوان رئیس فدراسیون جهانی، نشان از اراده این کشور برای المپیکی شدن این رشته دارد؛ به طوری که وی یکی از وعده های خود را المپیکی کردن ووشو اعلام کرده که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی درباره عملکرد تیم تالوی ایران گفت: عربی زحمت زیادی برای تیم ملی کشیده است. البته داوری تالو به گونه‌ای است که کمی سلیقه وارد آن می‌شود و با صدم امتیاز عناوین جابه‌جا می‌شود، اما به نظرم نتایج قابل قبولی به دست آمد.

دارنده ۵ مدال طلای جهان درباره شرایط مالی ووشوکاران در لیگ عنوان کرد: خوشبختانه روز به روز بهتر شده است. اما اگر بخواهیم با رشته های دیگر مانند فوتبال مقایسه کنیم؛ به هیچ عنوان قابل قیاس نیست اما در بین رشته های رزمی سطح لیگ نسبتاً بهتر و بالاتر است؛ به خصوص اینکه لیگ پویایی داریم. متأسفانه ورزشکاران ما شغل دیگری ندارند و روزی 6 - 7 ساعت تمرین می کنند و به همین دلیل باید حرفه‌ای به آنها نگاه شود.

محمدسیفی که با برنامه رکورد صحبت می کرد، درباره دلیل عدم برگزاری اردوهای خارجی و مسابقات برون مرزی گفت: بدون هیچ مسابقه و اردوی تدارکاتی خارج از کشوری موفق به تکرار عنوان قهرمانی شدیم. نه تنها اردوی خارجی نداشتیم بلکه حتی در کشورهای لبنان، ارمنستان و کرواسی هم برای تمرین با ما به ایران آمدند؛ به طوری که لبنانی ها برای نخستین بار موفق به کسب ۴ مدال جهانی شدند که خودشان این اتفاق را به خاطر تاثیر اردوی مشترک با ایرانی ها می دانستند و خیلی رضایت داشتند. در سال‌های قبل همه برای تمرین و برگزاری اردو به چین می‌رفتند، اما الان بسیاری از سرمربیان کشورهای خارجی پیگیر برگزاری اردو و تمرین مشترک با ووشوکاران ایرانی هستند.

محمدسیفی در پاسخ به این سوال که به غیر از ووشو، کدام رشته برای او جذابیت بیشتری دارد، عنوان کرد: از قدیم مسابقات کشتی را همواره پیگیری می کردم؛ هر چند بعد از المپیک ریو به خاطر حضور همسرم در قایقرانی این رشته نیز برایم جذاب شده است.

دارنده ۵ مدال طلای ووشو درباره دستمزدش از لیگ گفت: 2 سال قبل حدود ۳۵ میلیون تومان برای یک فصل قرارداد داشتم. البته فصل مسابقات ووشو ۳ تا ۴ ماه است اما انتظار داریم حمایت بیشتری از سوی مسئولان شود.

محمدسیفی درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: کمی نیاز به استراحت دارم. یکی دو ماه آینده تمریناتم را آغاز خواهم کرد. دوست دارم در این مدت در کنار خانواده باشم و بعد تمریناتم را شروع می‌کنم. سال آینده جام جهانی استرالیا را داریم و تلاش می کنم در آن مسابقات نیز افتخارآفرین باشم.

وی در پایان درباره درخواستش از مسئولان گفت: پیش از مسابقات جهانی استاندار زنجان قول مساعد برای استخدام من داده بود. از آقای حقیقی درخواست می‌کنم حالا که بار دیگر قهرمان جهان شدم، این مساعدت را داشته باشد. امیدوارم این موضوع درست شود. دریافتی من از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ۶۵۰ هزار تومان است و امیدوارم به زودی مشکل استخدامم حل شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟