«سهراب مرادی» در مسیر المپیک

به گزارش گروه ورزشی رکنا، «سهراب مرادی» ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم رشته وزنه‌برداری که عنوان قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه دارد باید اواخر آبان ماه در مسابقات گزینشی سوییس شرکت کند تا امتیازهای لازم برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کند. مرادی اواخر خرداد ماه زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد و مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان این رشته را از دست داد.

پس از این مصدومیت خرداد و تکرار آن در تیرماه، کمیته‌ ملی المپیک و وزارت ورزش با اعزام مرادی به آلمان برای درمان موافقت کردد. وی که مدت‌ها در مرکز درمان هانوفر دوران درمان حود را سپری می‌کرد به ایران بازگشت اما تا چند روز دیگر باید برای ادامه درمان به این شهر سفر کند.

وی همچنین اواخر آبان ماه نیز در مسابقات گزینشی سوئیس که آخرین مرحله ۶ ماه دوم به شمار می‌رود شرکت خواهد کرد. «علی مرادی» رییس فدراسیون وزنه‌برداری چندی پیش با تایید حضور سهراب مرادی در مسابقات سوییس گفت: از آنجا که مرادی در مسابقه‌های جهانی تایلند حضور نداشت نام سهراب برای گزینشی المپیک در سوییس رد شده است و وی باید تا چند روز دیگر به آلمان برای ادامه درمان خود سفر کند و از آنجا به سوییس برود. سهراب در سوییس افزون بر حضور، باید به روی تخته برود و وزنه بزند اگر مرادی نتواند در این مسابقات حضور پیدا کند عملا از کاروان ایران در المپیک جا خواهد ماند.

مسابقه‌های گزینشی سوییس ۲ تا پنجم آبان برگزار می‌شود و سومین مسابقه گزینشی سهراب مرادی محسوب می شود. مرادی پیش از این در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ عشق آباد امتیاز کامل گزینشی المپیک را کسب کرد اما در مسابقات جام فجر هر چند نامش در ترکیب تیم ملی بود اما وزنه نزد. مرادی در حال حاضر با ۱۲۴۲ امتیاز در رده ۶۶ رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد. مرادی اگر نتواند در سوییس رکورد مجموع را به ثبت برساند حذف وی از المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی است. بنا به اخبار مرادی قرار است در این مسابقه وزنه سبک بزند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟