علی‌حسینی: با مصدومیت می‌توانستم مدال برنز جهان بگیرم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، «سعید علی‌حسینی» روز سه‌شنبه اظهار داشت:‌ چهار ماه در اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری بودم اما به خاطر مصدومیت جزیی نتوانستم در رکوردگیری شرکت کنم و این امر موجب شد مربیان من را از لیست اعزامی به تایلند خط بزنند. تصمیمشان را پذیرفتم و خود را برای گزینشی‌های دیگر آماده کردم اما فدراسیون و مربیان نامه‌نگاری لازم را برای حضورم در ایتالیا و سوییس انجام ندادند و این امر موجب شد تا من در آستانه حذف از المپیک توکیو قرار بگیرم.

او با بیان اینکه با رکوردهای شخصی می‌تواند در المپیک به سکو برسد افزود: دلیل رفتار فدراسیون و مربیان را نمی‌دانم اینکه چرا باید نام من که مدعی در المپیک هستم برای گزینشی المپیک رد نشود جای سوال است. رکوردهایم را به رکورد ملی‌پوشان در قهرمانی جهان مقایسه کنید تا حقیقت روشن شود. من را به خاطر شرکت نکردن در رکوردگیری محروم کردند اما نفری که به لیست اضافه شد چه نتیجه‌ای گرفت؟ او در اردو شهرستان «نور» در رکوردگیری نیز اوت کرده بود و در رقابت‌های جهانی نیز اوت کرد. تفاوت سنی من و آن آقا چند سال است آیا دعوت یک وزنه‌بردار ۲۷ ساله جوانگرایی است؟ محسن دادرس چه تجربه جهانی دارد؟

دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان کرد: هیچ وقت اردو تیم ملی وزنه‌برداری را ترک نکردم و به خاطر آسیب‌دیدگی خط خوردم و این می‌تواند توسط پزشکان تایید شود. «محمد حسین برخواه» سرمربی تیم بدون مشورت با پزشکان به من الزام کرد در رکوردگیری شرکت کنم. اما آسیب‌دیدگی من ۱۰ درصد بود که اگر در رکوردگیری شرکت‌ می‌کردم تشدید می‌شد. اگر مربی دلسوز بود باید یک جلسه با پزشکان می‌گذاشت که در مورد من اظهارنظر کنند اما او بی‌تفاوت از کنار من گذشت.

او گفت: مربی ادعا می‌کند که به ما اعلام نشده قرار است که علی‌حسینی به رقابت‌های گزینشی المپیک برود. اما فدراسیون و مربیان نمی‌گویند که نامه نگاری باید از طرف چه کسی انجام شود. آنها نمی‌دانند که من مدعی دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم هستم؟ رقابت‌های قهرمانی جهان را نگاه کنید که با رکوردهای شخصی چه مدالی کسب می‌کردم؟ تالاخادزه تکلیفش مشخص است اما کدام وزنه‌بردار بیشتر از من رکورد دارد. اگر ۱۰ کیلوگرم پایین‌تر از رکوردم بزنم بازهم مدال خواهم آورد اما جانشین من باید از رکورد شخصی ۲۰ کیلوگرم بیشتر بزند تا به سکوی سوم برسد. کسی که از به هدر رفتن بیت‌المال صحبت می‌کند چگونه باید از من چشم‌پوشی کند که سرمایه ملی به شمار می‌روم. با پای مصدوم می‌توانستم مدال برنز جهان را کسب کنم اما کسی را به مسابقات بردند که اوت کردنش موجب شد سکو را از ایران بگیرند. چرا چون جوانگرایی مورد نظر مربی باید محقق شود.

علی‌حسینی در پایان گفت: جواب ایمیل‌هایی که به سوییس زده شده است منفی و من نمی‌توانم به گزینشی بروم و این به معنای حذف است. لازم است در این زمینه کمیته‌ملی المپیک و وزارت ورزش مکاتبات را انجام دهند تا مانع حذف من و کیانوش از المپیک توکیو شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟