واکنش رضازاده به شکسته شدن رکوردش

به گزارش گروه ورزشی رکنا، حسین رضازاده ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان درباره شکسته شدن رکوردش توسط لاشا تالاخادزه گرجستانی گفت: این رکود ۲ سال پیش توسط تالاخادزه زده شده بود، اما چون اوزان از ۲ سال پیش توسط فدراسیون جهانی تغییر کرده است او برای دومین بار موفق شد وزنه ۲۶۴ کیلوگرم را بزند. تالاخادزه توانست ۴ کیلو رکورد دنیا را افزایش دهد.

 او افزد: من ۱۷ سال پیش در مسابقات جهانی ورشو لهستان با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم رکورد زدم. بعد از آن هم در المپیک آتن توانستم با زدن وزنه ۲۶۳/۵ کیلو موفق شدم نیم کیلو رکورد قبلی خودم را تغییر دهم. البته فدراسیون جهانی حدود ۲ سال پیش با تغییراتی در اوزان وزنه نیم را حذف کرد. به نظر من ورزش‌های رکوردی همین است و هر وزنه برداری که خوب تمرین کند می‌تواند رکورد دنیا را تغییر دهد.

رضازاده درباره تالاخادزه گرجستانی گفت: او وزنه بردار فوق العاده‌ای است. من او را به خوبی می‌شناسم. چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ رفتاری ورزشکار کاملا حرفه‌ای است. او در این چند سال تمرینات بسیار خوبی را انجام داده است و با پشتکاری که از خود نشان داد توانست رکورد من و بهداد سلیمی را بشکند.

وزنه بردار سابق کشورمان درباره اینکه آیا شکسته شدن رکوردش توسط تالاخادزه باعث ناراحتی او شد گفت: همان طور که گفتم ورزش‌های رکوردی برای همین است. من دوست داشتم که یک ایرانی رکورد من را بزند. همان طور که در سال‌های گذشته بهدادسلیمی موفق شده بود این کار را انجام دهد. من دوست داشتم دوباره یک ایرانی در فوق سنگین حضور داشته باشد، زیرا چندین سال بود که ایرانی‌ها در اوزان فوق سنگین حرف اول را می‌زدند.

رضازاده درباره این که آیا الان شخصی در کشورمان وجود دارد که بتواند دوباره این رکورد را از دست تالاخادزه خارج کند گفت: بله ما در کشورمان وزنه برداران جوان بسیار خوبی داریم. همین تالاخادزه زمانی که من در تیم ملی بودم او در رده جوانان وزنه می‌زد و با پشتکار و همتی که داشت موفق شد خود را بالا بکشد. دیدید که توانست رکورد جهان را جا به جا کند. من امیدوارم که مسئولان بیشتر هوای وزنه برداران را داشته باشند و با سرمایه گذاری‌های خوب خود بر روی جوانان دوباره بتوانیم در سنگین وزن مدال طلا را کسب کنیم و همچنین دوباره رکورد جهان به دست ایرانی‌ها بیفتد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟