ماجرای حکم دادگاه علیه فدراسیون فوتبال از زبان مدیرعامل شیرین فراز کرمانشاه

به گزارش گروه ورزشی رکنا، سلمان کریمی در خصوص حکمی که علیه فدراسیون فوتبال از دادگاه کرمانشاه گرفته است، گفت: خدا را شکر قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از دین و شریعت است که با هر گونه ظلم و ستم مخالف است. فلسفه وجودی دادگاه‌ها نیز جلوگیری از ضرر و زیان افراد حقیقی و حقوقی است که بحمدالله در سیستم قضایی ما این مسئله رعایت و اجرا می‌شود.

کریمی در ادامه گفت: پیش از شروع فصل 93-94 اعلام شد که تیم‌های حاضر در لیگ یک قرار است کاهش پیدا کنند و اعلام شد که از این پس در یک گروه و با 20 تیم مسابقات برگزار می‌شوند. ما در آن زمان بارها اعلام کردیم تصمیمی که فدراسیون و سازمان لیگ می‌گیرند اشتباه است. در اساسنامه فدراسیون هم به صراحت آمده که افزایش و کاهش تیم‌ها باید بر اساس مصوبه انجام شود. با این حال لیگ یک را از دو گروه به یک گروه تبدیل کردند و در حالی که 4 تیم باید سقوط می‌کرد 7 تیم سقوط کردند.

وی افزود: وقتی که لیگ تمام شد افرادی مانند امیرعابدینی مصاحبه کردند و گفتند این مصوبه وجود ندارد. 23 هیات استان‌ها که در جمع آنها جناب بهاروند هم بودند، برگه‌ای را امضا کردند که چنین مصوبه‌ای در فدراسیون فوتبال وجود ندارد اما آقایان تصمیمشان را دوماه بعد از اتمام لیگ قبلی اجرایی کردند. حتی جناب اسدی هم گفت که هیچ مصوبه‌ای برای کاهش تیم‌ها در فدراسیون نبوده است.

کریمی در ادامه گفت:ما در مورد این مسئله شکایت و پیگیری کردیم و گفتیم این تصمیم باید برای آینده باشد. آقایان به ما اعلام نکردند و نباید ما را به دسته پایین‌تر می‌فرستادند. اگر در حال حاضر برای لیگ برتر بگویند در پایان فصل دو تیم سقوط می‌کند و بعد از اینکه لیگ تمام شد 4 تیم به لیگ یک سقوط کند، آیا کسی این را قبول می‌کند؟

مدیرعامل شیرین فراز در ادامه تصریح کرد: اگر ما الان تصمیم می‌گیریم که لیگ برتر سال آینده 14 تیمی باشد باید این تصمیم همین امروز اعلام کنیم که 4 تیم سقوط می‌کنند، اما آقایان زمانی که لیگ تمام شد و ما مشغول آماده شدن برای لیگ جدید بودیم، اعلام کردند که لیگ با کاهش تیم‌ها برگزار می‌شود. درواقع این مصوبه را در طول فصل پیش از 94-93 باید ابلاغ می‌کردند و اگر این اتفاق می‌افتاد ما هم تسلیم بودیم، چون از قبل گفته بودند و در این صورت ما هم تلاش می‌کردیم که در طول فصل در انتهای جدول قرار نگیریم و جزو تیم‌های سقوط‌کننده نباشیم. ما با خیال اینکه سقوط نمی‌کنیم لیگ را به اتمام رساندیم اما در واقع در ابتدای فصل جدید گفتند که تعداد تیم‌ها کاهش پیدا می‌کند. اگر این اتفاق در لیگ برتر می‌افتاد آیا کسی زیر بار آن می‌رفت؟!

وی افزود: دو ماه بعد از اتمام لیگ این تصمیم را گرفتند و پس از شکایت من به کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و وزارت ورزش آمدند و نامه‌ای به دادگاه دادند که تاریخ آن 23/3/94 بود و تعدادی از اعضای هیات رئیسه آن را امضا کرده بودند. در آن زمان خدادادعزیزی که در تیم شهرداری بود گفت اگر این اتفاق بیفتد آبروی فدراسیون را می‌برم! ما پس از این تصمیم به دادگاه شکایت کردیم. آقایان می‌گویند دادگاه کرمانشاه صلاحیت ندارد اما در دادگاه تجدیدنظر بهروان و محمودزاده به عنوان نمایندگان سازمان لیگ حاضر بودند و در آنجا اعلام کردند باشگاه‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم با ما مکاتبه و ارتباط داشته باشند و ما از طریق هیات‌ها با آنها در ارتباطیم. در دادگاه به این مسئله رسیدگی شد و کارشناس آمد و حتی آقایان به نظر کارشناسان هم اعتراض نکردند. وکیلشان هم اعتراضی نداشت.

کریمی اضافه کرد: اظهارات آقایان در پرونده و دادگاه موجود است. ما در این مورد شکایت و پیگیری کردیم و بر اساس شکایت ما دادگاه چندین بار از فدراسیون استعلام گرفت اما آنها جوابی ندادند تا اینکه در نهایت دادگاه اعلام کرد اگر جواب ندهید خودم تصمیم می‌گیرم. به این ترتیب آقایان در برج 8 یا 9 سال 94 نامه‌ای را به تاریخ 23/3/94 که در آن تعدادی از اعضای هیات رئیسه امضا داشتند را به دادگاه ارائه کرد. حتی دادگاه از دبیرکل فدراسیون که در آن زمان جناب اسدی بود استعلام گرفت.

مدیرعامل باشگاه شیرین فراز کرمانشاه در مورد حکم صادره از سوی دادگاه گفت: این حکم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دستور مسدود شدن حساب‌های فدراسیون و سازمان لیگ را داد. ما امسال باید در لیگ یک شرکت می‌کردیم اما هنوز این اجازه را فدراسیون به ما نداده است. در صورتی که علاوه بر مبلغ 4 میلیارد تومان غرامتی که باید پرداخت کنند و نسبت به آن هم هیچ اعتراضی نکرده‌اند، ما باید در مسابقات لیگ امسال شرکت می‌کردیم اما فدراسیون هیچ تصمیمی در این مورد هنوز نگرفته است.

کریمی در پایان گفت: من دوباره تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال اگر برای فصل آینده تصمیمی دارد باید همین الان اعلام کند نه اینکه بگذارد در ابتدای فصل بعد تصمیم را اجرایی کند. مهم حضور ما در مسابقات لیگ یک است که در رای دادگاه هم آمده و فدراسیون باید از این قانون تمکین کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟