علیرضا جهانبخش بازیکن تیم فوتبال برایتون درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگی اش اظهار داشت: من در زمان اردوی تیم ملی از ناحیه ران پا دچار گرفتگی کوچکی شدم. با توجه به تمرینات و پروازهایی که داشتم، این درد بیشتر شد اما با رسیدگی به این مصدومیت توانستم برای تیم ملی بازی کنم. پس از بازگشت به انگلیس و در آخرین تمرین قبل از بازی با برنلی تا حدی آسیب دیدگی ام تشدید شد و با آزمایش هایی که انجام دادم، مشخص شد عضله ام نیاز به استراحت بیشتری دارد.

او افزود: بازی هفته قبل را از دست داده و دیدار این هفته برایتون با نیوکاسل را هم از دست می دهم. با این وجود تلاش بیشتری انجام می دهم تا به بازی بعدی تیمم برسم.

آشنایی با هر مسیر، شرایط و محیط جدیدی نیاز به زمان دارد و نیازی نیست من سختی لیگ انگلیس را توضیح بدهم

وینگر تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط سخت لیگ انگلیس و برآوردن نشدن انتظارات برای درخشش و ثابت بازی کردن او در لیگ انگلیس گفت:  بی شک کیفیت و سختی لیگ انگلیس نیازی به توضیح من ندارد. با توجه به سرمایه گذاری ای که در این لیگ می شود و کیفیت بازیکنان و سرمربیان حاضر در آن، می توان همه مسائل را متوجه شد اما وقتی برایتون را برای ادامه بازی انتخاب کردم، این چالش را به جان خریدم که تلاش کرده و مسیر فوتبالی ام را رو به جلو حرکت بدهم. آشنایی با هر مسیر، شرایط و محیط جدیدی نیاز به زمان دارد. بی شک می دانستم سطح تمرینی، انتظارات و تمام شرایط در لیگ انگلیس سخت تر است. خدا را شکر خیالم راحت است در تمام مدتی که به لیگ برتر آمدم در تک تک تمرینات تلاش خود را انجام داده ام تا در بالاترین سطح باشم. چه آن زمان که بازی کردم و چه زمانی که تنها تمرین می کردم، سعی داشتم کیفیت خوبی داشته باشم. 

بیشتر بخوانید: حسن زاده: ناظران کمیته انضباطی به صورت محسوس و نا محسوس تمامی اتفاقات شهرآور را زیر نظر خواهند داشت

هیچ وقت اجازه نمی دهم انگیزه هایم کم شود 

او افزود: مصدومیت جزئی از ورزش است اما همیشه سرحال بودم و هیچ وقت از تلاش دست برنداشتم. برای اینکه نشان بدهم برایتون انتخاب خوبی بوده است و باید در بالاترین سطح بمانم تلاش می کنم. من به عنوان یک ایرانی در چنین سطحی بازی می کنم و همین موضوع  مسئولیتم را بیشتر می کند. به همین دلیل هیچ وقت اجازه نمی دهم انگیزه هایم کم شود و به همین تلاش ادامه می دهم تا به موفقیت برسم. بی شک از شرایطی که می تواند مرا به موفقیت برساند دست برنمی دارم.

جهانبخش: وقتی برایتون را انتخاب کردم، چالش هایش را به جان خریدم/ شهرآورد تهران یکی از جذاب ترین بازی ها دنیا است

سرمربی برایتون نمی توانست به ترکیب تیم برنده دست بزند

جهانبخش درباره کار کردن زیرنظر گراهام پاتر که پیش از این سرمربی سامان قدوس در تیم اوسترشوندس بوده گفت: از ابتدای فصل که پاتر به برایتون آمد شنیدم او فوتبال تهاجمی دوست دارد و می تواند به خوبی از بازیکنان خط جلو استفاده کند. سامان از این مربی و شرایطی که در فوتبال سوئد با هم داشتند، برای من تعریف زیادی کرد.  من در تمرینات و بازی های پیش فصل خیلی سرحال بودم اما  با توجه به اتفاقی که یک هفته پیش از اولین بازی مان پیش آمد از فهرست این بازی برایتون بیرون ماندم. تیم مان هم خیلی خوب بازی کرد و بیرون از خانه واتفورد را سه بر صفر شکست داد.  در آن وضعیت سرمربی نمی توانست به ترکیب تیم برنده دست بزند.

پاتر گفت به توانایی های من ایمان دارد

او ادامه داد: این وضعیت تا هفته سوم لیگ جزیره ادامه یافت و من هم با پاتر درباره دلیل بیرون ماندنم از فهرست برایتون صحبت کردم. او به من گفت به توانایی ها و شرایطم خیلی ایمان دارد و دوست دارد به تمرینات خوبم ادامه بدهم. پاتر به من اطمینان داد به زودی بازی ام می دهد و همه چیز مثبت می شود. زمانی فکر می کردم شاید باید با توجه به پیشنهادهایی که داشتم، باید شرایط و محیط جدیدی را امتحان کنم. پاتر در ترکیب برایتون از سیستم جدیدی استفاده کرده و 2-5-3 بازی می کند. شاید او دوست دارد از بازیکنان متفاوت تری استفاده کند اما پاتر چنین اعتقادی نداشت و از من خواست به تمریناتم ادامه بدهم. در بازی جام حذفی برای برایتون بازی کردم و سپس به اردوی تیم ملی آمدم. شانس بازی کردن من به دنبال بازگشت از ایران زیاد بود و طبق صحبت هایی که با پاتر داشتم قرار بود سرحال تر به اردوی برایتون بازگردم تا شرایط خوب خود را ادامه بدهم که متاسفانه چنین شرایطی برای من پیش آمد.

جهانبخش تصریح کرد: رابطه ام با پاتر خوب است و تمرینات خوبی انجام می دهم. از تلاش دست نمی کشم تا به امید خدا به شرایط ایده آلی که می خواهم برسم و بازی های بیشتری برای برایتون انجام بدهم.

جهانبخش: وقتی برایتون را انتخاب کردم، چالش هایش را به جان خریدم/ شهرآورد تهران یکی از جذاب ترین بازی ها دنیا است

بی شک بازی استقلال و پرسپولیس جزء پرهیجان ترین و پرهوادارترین شهرآوردهای جهان است

هافبک تیم برایتون انگلیس درباره ارزیابی اش از شهرآورد 90 تهران و اینکه از بین دربی های مهم جهان به کدام بازی علاقه بیشتری دارد، گفت: شهرآورد برای طرفداران تیم ها و حتی مردم فوتبالدوست کشورهای دیگر جذابیت خاصی دارد. بی شک بازی استقلال و پرسپولیس جزء پرهیجان ترین و پرهوادارترین شهرآوردهای جهان است. تاکنون درباره این بازی با اطرافیانم در انگلیس صحبت نکرده ام اما سعی کرده ام بازی دربی را دنبال کنم. حتی اگر نتوانم این دیدار را ببینم، نتیجه اش را پیگیری می کنم. در خانواده همه افرادی هستند که طرفدار استقلال یا پرسپولیس باشند. 

دربی اسکاتلند جذاب ترین شهرآورد جهان است

او افزود: دربی های زیادی در دنیا وجود دارد که همیشه تماشای آنها جذاب است. نمی توانم بگویم کدام بازی برای من جذاب تر است اما از زمانیکه به انگلیس آمده ام، متوجه شدم دربی اسکاتلند بین سلتیک و گلاسکو رنجرز بسیار جذاب است. فکر می کنم دربی گلاسکو یکی از جذاب ترین و جالب ترین بازی های دنیا است . این دیدار نمونه بازی هایی است که همیشه در آن جنگ و درگیری وجود دارد. شهرآورد همیشه می تواند جذاب باشد.

از هلند و آلمان پیشنهاد داشتم اما در برایتون ماندم

جهانبخش درباره اخباری که نسبت به احتمال بازگشت او به لیگ هلند و بازی برای تیم هایی مانند آیندهوون یا فاینورد منتشر شده بود، اظهار داشت: زمان باز بودن پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیشنهادهای خوب و مناسبی از هلند، آلمان و برخی کشورهای دیگر داشتم اما طبق صحبت هایی که با سرمربی، مدیران باشگاه برایتون و مدیر برنامه هایم داشته و حس خوبم نسبت به این تیم و تجاربی که از سال اول بازی برای برایتون به دست آوردم تصمیم گرفتم در انگلیس بمانم. البته پیشنهادهای خوبم از برخی لحاظ می توانست به من کمک کند. در آخر با توجه به حس خوبی که داشتم در برایتون ماندم تا از تجربه اولین سال حضورم در انگیس برای فصل جدید استفاده کنم. از شرایط خوب سایر لژیونرها و موفقیت آنها هم خیلی خوشحال می شوم چراکه آنها هم وطن من هستند و باید این روند خوب را ادامه بدهند. در حال حاضر به پیشنهاداتم فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی تیم برایتون است تا به امید خدا وضعیت من روز به روز بهتر می شود. 

نظرات، محبت ها، نگرانی ها و دغدغه های مردم ایران برای من قابل تقدیر است

او در پایان اظهار داشت:  خیلی خوشحال شدم که توانستم با مردم ایران صحبت کنم چراکه در این مدت افراد زیادی به من لطف داشته و باید از تک تک آنها تشکر کنم. می خواهم این قول را بدهم که تمام تلاشم را به کار می گیرم تا روز به روز وضعیتم بهتر شود و به عنوان یک ایرانی نماینده خوبی برای کشورمان در لیگ جزیره باشم. تمام نظرات، محبت ها، نگرانی ها و دغدغه های مردم ایران برای من قابل تقدیر است.

کدخبر: 504869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟