به گزارش گروه ورزشی رکنا، شلوغی‌های هنگ‌کنگ و تظاهرات گسترده در این کشور که باعث تعطیلی چند روزه فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ هم شد، فدراسیون فوتبال ایران را بر آن داشت تا در خصوص شرایط برگزاری بازی با هنگ‌کنگ با فیفا نامه‌نگاری کند. نخستین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه جام جهانی 2022 قطر مقابل هنگ‌کنگ و به میزبانی این کشور روز 19 شهریور برگزار می‌شود که موضوع تظاهرات و بسته شدن فرودگاه این کشور فدراسیون فوتبال را دچار نگرانی‌هایی کرده بود.

فدراسیون فوتبال در نامه‌نگاری خود با فیفا به عنوان مسئول برگزار کننده مسابقات انتخابی جام جهانی، ضمن گزارش اتفاقاتی که در هنگ‌کنگ رخ داده، پیشنهادی را ارائه می‌کند که اگر فضای این کشور برای برگزاری بازی امنیتی ندارد، تکلیف چیست؟ آیا این بازی در زمین بی طرف برگزار خواهد شد یا اینکه کشور میزبان تضمین لازم را برای برقراری امنیت خواهد داد.

فیفا در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام داده و ضمن گرفتن تضمین از هنگ‌کنگی‌ها، اعلام کرده که شرایط برای برگزاری مسابقه فراهم است. فیفا اعلام کرده شرایط برگزاری مسابقه را به صورت کامل نظارت می‌کند و هنگ‌کنگی‌ها نیز در این زمینه ضمانت داده‌اند که مشکلی برای برگزاری مسابقه رخ نخواهد داد.

با توجه به تضمین‌های ارائه شده، روز گذشته چند نفر از ایران راهی هنگ‌کنگ شدند تا ضمن بررسی شرایط، هماهنگی‌های لازم را برای ورود تیم ملی، اسکان، حمل و نقل و... انجام دهند. همچنین ویزای تمام اعضای تیم ایران صادر و هتل رزرو شده است و مشکلی برای برگزاری مسابقه هنگ‌کنگ و ایران وجود ندارد. بازیکنان و کادرفنی تیم ملی عصر امروز (چهارشنبه) راهی دبی خواهند شد و پس از ترانزیت در فرودگاه دبی، به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟