دومین شکست ایران مقابل تونس رقم خورد

به گزارش گروه ورزشی رکنا، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و تونس از ساعت ۱۳ امروز (دوشنبه) در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال به مصاف یکدیگر رفتند.

شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تیمش را با ترکیب ابتدایی حامد حدادی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی و صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان) به زمین فرستاد.

نخستین سبد بازی برای تیم ملی بسکتبال کشورمان به دست آمد و در ادامه تونسی‌ها روی ضربه پنالتی به دو امتیاز دیگر دست یافتند. حسن‌زاده در ادامه کار به یک سبد ارزشمند دست پیدا کرد، اما تونسی‌ها با یک پرتاب ۳ امتیازی پیش افتادند.

بلاک شات حدادی، مانع امتیاز‌گیری تونسی‌ها شد، اما در ادامه نتوانستند روی پرتاب ۳ امتیازی پیش بیفتند. حسن‌زاده در صحنه‌ای با قرار گرفتن پایش روی خط شانس کسب امتیاز را از ایران گرفت. در ادامه بی‌احتیاطی جمشیدی شرایط خوبی را برای تونس به وجود آورد و آن‌ها به ۳ پرتاب پنالتی دست یافتند. دو تیم در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی در امتیاز ۱۲ برابر بودند.

صلاح مجری روی دو صحنه پیاپی دو پرتاب ۳ امتیازی برای تیمش امتیاز گرفت تا کار برای شاگردان شاهین‌طبع بسیار سخت شود. در فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست تونسی‌ها با نتیجه ۲۳ - ۱۵ از ایران پیش افتادند.

آمار جالب توجه دیگر در این کوارتر ۴ پرتاب ۳ امتیازی دقیق تونسی‌ها بود. در حالی که تیم تونس از ایران ۹ امتیاز پیش بود، سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفت در فاصله ۲ دقیقه ۵۰ ثانیه درخواست وقت استراحت کند.

این کوارتر با نتیجه ۲۹-۱۹ به سود تونس به اتمام رسید.

کوارتر دوم: ۱۶- ۱۵ ایران

آرمان زنگنه روی یک حمله نخستین سبد این کوارتر را برای ایران به دست آورد. در ادامه تونسی‌ها دو امتیاز دیگر به دست آوردند و بعد هم صلاح مجری ۳ امتیاز ارزشمند کسب کرد. سجاد مشایخی در این کوارتر هم خوب دفاع می‌کرد و هم به دو سبد پیاپی دست یافت.

با ادامه روند خوب دفاع ایران و درخشش مشایخی در ریباند و پرتاب سه امتیازی اختلاف به ۸ امتیاز کاهش یافت تا بازی ۳۱ - ۳۹ شود. آبدادا در ادامه کار ۳ امتیاز گرفت تا دوباره فاصله دو تیم به ۹ امتیاز برسد. در ثانیه‌های پایانی محمد جمشیدی پرتابی ۳ امتیازی انجام داد که در سبد قرار نگرفت. با این حال ایران در این کوارتر با نتیجه ۱۶ - ۱۵ پیروز شد.

نیمه نخست ۴۴ بر ۳۵ با برتری تونس به پایان رسید.

کوارتر سوم: ۱۵ - ۱۳ تونس

نخستین امتیاز ایران توسط آرون گرامی‌پور به دست آمد. تونسی‌ها در ادامه کار مانع ضد حمله ایرانی‌ها شدند. گرامی‌پور روی حرکت خوب حدادی ۲ امتیاز دیگر هم به دست آمد، اما حرکت حدادی، برای ایران یک خطا در پی داشت. دفاع ایران از زمین تونس انجام می‌شد، اما خیلی خوب نبود. تیم ایران در ضربات ۳ امتیازی بسیار بد بود، اما برعکس تونسی‌ها خیلی راحت با پرتاب‌های ۳ امتیازی‌شان امتیاز جمع می‌کردند تا فاصله دو تیم به ۱۴ امتیاز برسد. پس از این اتفاق سرمربی ایران درخواست تایم اوت کرد. با بازگشت دو تیم به زمین، تیم ایران به دو امتیاز دست پیدا کرد. اختلاف دو تیم رفته رفته بیشتر شد و در نهایت تیم تونس در فاصله ۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه تا پایان این کوارتر با ۱۷ امتیاز از ایران پیش بود.

تونس ۱۵ - ۱۳ برنده این کوارتر شد.

کوارتر چهارم: ۲۰-۱۹ تونس

تیم ایران در این کوارتر هم نخستین امتیاز را توسط حدادی به دست آورد. بازیکنان ایران در این کوارتر، هم حملات بیشتری انجام می‌دادند و هم فشار را در تمام زمین به تونس وارد می‌کردند. با درخشش حدادی امتیاز ۵۸ برای ایران کسب شد تا تونس در امتیاز ۶۳ - ۵۸ تقاضای وقت استراحت کند.

با چهار خطا شدن حدادی و خروجش از بازی، عملکرد تونس در زیر سبد ایران بهتر شد و توانست اختلاف امتیازی را به سیزده برساند.

در نهایت تونس با نتیجه ۶۷ - ۷۹ پیروز این بازی شد.

به این ترتیب تیم ملی ایران با کسب دو شکست برابر پورتوریکو و تونس از صعود به دور دوم جام‌جهانی بسکتبال باز ماند.

در پایان این بازی آرون گرامی‌پور با کسب ۱۸ امتیاز و ۸ ریباند کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم ایران را به خود اختصاص داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟