آمار نا امید کننده خارجی های استقلال در فصول اخیر

به گزارش گروه ورزشی رکنا، استقلال که در ادوار پیش از آن نیز بازیکنان خارجی کم نداشت ظرف همین ۴، ۵ فصل ۱۶ بازیکن خارجی را به تیم خود آورده و از دست داده است! این آمار مشخص می‌کند استقلال به طور تقریبی در هر فصل بیش از ۳ بازیکن جدید جذب کرده است.

فصل پانزدهم‌

در آخرین سالی که پرویز مظلومی هدایت استقلال را در دست داشت هرایر مکویان، ریوالدو و پروپییچ به این تیم پیوستند که البته در همان سال ریوالدو پس از چند ماه از زندگی در ایران صرف‌نظر کرد و با پرونده‌ای که در نهایت هم مشخص نشد با مفقود شدن ۸۰ هزار دلار چطور بسته شد استقلال را ترک کرد!

فصل شانزدهم‌

در سالی که علیرضا منصوریان به استقلال پیوست این تیم با جوانگرایی که سرمربی اش انجام داد مکویان را حفظ کرد و در عوض لئوناردو پادوانی و رابسون که هر دو برزیلی بودند را به استقلال آورد که این سه بازیکن هم نقش مهمی در نتایج استقلال نداشتند!

فصل هفدهم‌

در سالی که منصوریان در هفته هفتم از استقلال جدا شد و شفر آمد این تیم لیگ را با یک خارجی به نام «لئوناردو پادوانی» شروع کرد ولی این بازیکن هم به دلیل مصدومیت لیگ را از دست داد، اما در نیم‌فصل دوم سرگئی جپاروف، بویان نایدنوف و مامه بابا تیام به تیم شفر اضافه شدند که جپاروف و تیام خیلی به استقلال کمک کردند.

فصل هجدهم‌

این تیم در پایان لیگ هفدهم همه خارجی‌هایش را از دست داد ولی در عوض الحاجی گرو، مارکوس نیومایر و همام طارق را به خدمت گرفت که دو نفر اول (گرو و نیومایر) هرگز انتظارات را برآورده نکردند و در نهایت در زمستان ۱۳۹۷ از استقلال جدا شدند تا آیاندا پاتوسی، گادوین منشا و اسماعیل گونسالوس به این تیم اضافه شوند.

فصل نوزدهم‌

با جدایی قطعی همام طارق، ایسما، منشا و پاتوسی، استقلال تا پیش از جذب شیخ دیاباته هیچ بازیکن خارجی نداشت ولی حالا با بازگرداندن «هروویه میلیچ» به نظر نمی‌رسد استقلال باز هم دنبال اضافه کردن یار خارجی به لیست بازیکنانش است تا بار دیگر به آمار قبلی اضافه شود. آماری که مشخص می‌کند غیر از تیام، جپاروف و پاتوسی هرگز بازیکن خارجی باکیفیتی به این تیم نپیوسته‌اند و بیش از کیفیت، کمیت برای مربیان یا مدیران باشگاه اهمیت داشته است! برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 498182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟