دیگر بلیت فروشی کاغذی نداریم/ طبقه دوم «آزادی» در اولویت نیست

به گزارش گروه ورزشی رکنا، علی اصغر انتظارخیر مدیر کنترل گیت های مکانیزه ورزشگاه های کشور در نشست خبری امروز خود درباره نحوه ایجاد این گیت ها گفت: از دو سال قبل تصمیم بر این بود تا گیت هایی را برای ورود تماشگران به ورزشگاه ایجاد کنیم ولی امسال با توجه به الزاماتی که فیفا و ای.اف.سی در نظر گرفته بودند کار را سرعت بخشید تا بتوانیم با هماهنگی مسئولان امنیتی و شورای تامین، بازیهای منظمی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سامانه ای که طراحی شده است هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری باعث می شود تا هوادار با در اختیار داشتن کد ملی خود احراز هویت شده و روی صندلی ای که انتخاب کرده است بنشیند.

انتظارخیر در مورد چگونگی خرید بلیط در ورزشگاه های سراسر کشور از طریق سامانه اینترنتی افزود: اساس کار بر پایه هویت افراد و شماره ملی آنهاست. تماشاگر قبل از ورود احراز هویت می شود و سپس در جای مختص خود می نشیند تا از تماشای فوتبال لذت ببرد. این سامانه به پایگاه ثبت احوال کشور وصل شده تا هویت افراد شناسایی شده و از این طریق بازار سیاه نیز بوجود نمی آید.

مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های فوتبال کشور ادامه داد: تماشاگر فوتبال مثل بیننده کنسرت و اپرا به ورزشگاه می آید و بدون کوچکترین مشکلی روی صندلی خود می نشینند. کافی است تماشاگر یک ساعت مانده به شروع بازی به ورزشگاه بیایید.

انتظارخیر درباره فروش بلیت در تهران و سایر شهرهای کشورتاکید کرد: سامانه ما برای کل کشور است و سرورها در یک نقطه نیستند که مشکل ایجاد کنند. به همین خاطر ترافیکی برای تهیه بلیت از طریق سامانه وجود نخواهد داشت. معضلی هم به اسم آمدن تماشاگر و پشت در ماندن برای او نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سئول که مهمانان ویژه بلیت کاغذی دریافت خواهند کرد یا خیر، گفت: دیگر خبری از بلیت کاغذ نیست. برای مهمانان ویژه هم همه چیز در توافق با باشگاه بستگی دارد. در این سالها گاهی در حق باشگاه ها اجحاف شده ه دیگر نباید آن را ادامه دهیم. شاید وزیر یا رئیسی بخواهد مهمان ویژه با خود به ورزشگاه بیاورد. آن وقت نیاز است کد احراز هویت را در سامانه مشخص کند و سپس مهمان خود را بدون اینکه پولی بدهد به ورزشگاه بیاورد.

انتظارخیر درباره حق بلیت فروشی که به باشگاه های می رسد تاکید کرد: هر باشگاهی در سامانه اینترنتی به عنوان یک ادمین است که می تواند روی فروش بلیت برای بازیهایی که خودش میزبان است نظارت کند. آمار به طور دقیق در اختیار آنها قرار می گیرد تا شفاف بدانند میزان بلیت فروشی چقدر بوده است. هرگز بلیت فروشی در بازار آزاد نداریم و کاسبی از این طریق به حداقل می رسد.

وی در پاسخ به این سئوال که طبقه دوم ورزشگاه آزادی آماده فروش بلیت الکترونیکی است یا خیر، یادآور شد: قبل از همین نشست این موضوع را بررسی کردیم. طبقه دوم ورزشگاه آزادی اولویت دوم است و این موضوع برای ۲ هفته دیگر آماده بهره برداری می شود. گیت های این طبقه نصب شده و مشکلی وجود ندارد.

انتظارخیر درباره الزامات ای اف سی و فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی افزود: در این زمینه کار به صورت کارشناسی انجام شده است. اگر تصمیم به ورود بانوان گرفته شود آنها از ورودی مجزایی به ورزشگاه می آیند و مشکلی وجود نخواهد داشت اما تصمیم گیری درباره ورود آنها به ورزشگاه در حیطه اختیارات ما نیست.

وی در پایان یادآور شد: با چنین طرحی هیچ باشگاهی متضرر نمی شود و خود باشگاه ها هم متوجه شده اند که حق آنها از طریق همین سامانه به طور کامل محاسبه و پرداخت می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 497452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟