اِورا: پس از درگیری‌ام با سوارس نامه‌های تهدید به مرگ زیادی دریافت کردم

به گزارش گروه ورزشی رکنا، لوییس سوارس در ماه اکتبر 2011 به دلیل توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا، مدافع وقت منچستریونایتد در یک بازی لیگ برتری، از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) از حضور در هشت بازی محروم و 40 هزار پوند جریمه نقدی شده بود. در ادامه زمانی که محرومیت این مهاجم اروگوئه‌ای به پایان رسید وی در بازی لیورپول مقابل شیاطین سرخ حاضر به دست دادن با اِورا نشد.

اِورا 38 ساله که به تازگی اعلام بازنشستگی کرده است، در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی «دیلی‌میل» در تشریح ماجرای درگیری‌اش با مهاجم پیشین لیورپول گفت: پس از ماجرای درگیری‌ام با سوارس، نامه‌های تهدید به مرگ زیادی دریافت کردم. تا ماه‌ها نیروی‌های امنیتی جلوی خانه‌ام به صورت 24 ساعته حضور داشتند. این شرایط برای خانواده‌ام سخت بود، وگرنه برای من که در خیابان‌های منطقه لِس‌اولیس - واقع در جنوب شرقی حومه شهر پاریس - بزرگ شده بودم، امری عادی بود، اما شاید این شرایط برای دیگران دیوانه‌کننده باشد. حتی برادرم می‌گفت که وقتی بیرون از اتومبیلت هستی مراقب خودت باش.

وی افزود: نمی‌دانم که آیا سوارس نژادپرست است یا خیر. شناختی از خانواده او و رگ و ریشه‌اش ندارم، اما نژادپرستی سال‌هاست که وجود دارد و آن روز از سوی سوارس توهین نژادپرستی به من شد. ما برای ادای توضیحات به کمیته انضباطی رفتیم و آنها به صحبت‌های من گوش دادند، چون نمی‌خواستم سوارس را تنبیه کنند. من او را از نزدیک نمی‌شناختم و نمی‌دانستم که آیا لوئیس نژادپرست است یا خیر، اما او در آن بازی از واژه‌های نژادپرستی علیه من استفاده کرد.

مدافع پیشین منچستریونایتد تصریح کرد: از سوارس متنفر نیستم و هرگز هم از او متنفر نبوده‌ام. همان روزی که در جریان بازی سوارس به من توهین کرد می‌خواستم او را بزنم، اما نمی‌توانم از کسی متنفر باشم. چیزی به اسم تنفر در قلب من وجود ندارد. می‌توانم به چنین مواردی واکنش نشان دهم، اما تنفر واژه سنگینی است. وقتی از من خواسته شد که تیمی از بهترین بازیکنان را انتخاب کنم، لوئیس سوارس را هم در تیمم قرار دادم، چون او بهترین مهاجم آن دوره بود.

پاتریس اِورا در پایان خاطرنشان کرد: من حتی نمی‌دانم که سوارس انسان خوبی است یا خیر! در آن دوره ما نمی‌توانستیم با هم به تعطیلات برویم، اما در عین حال نمی‌توانستم از او متنفر باشم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 494482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟