گرد و خاک مدیر مستعفی/ قراردادم با استقلال ۲۰۰ میلیون تومان بود/ دست از سر تیم بردارید

به گزارش گروه ورزشی رکنا، علی خطیر که به تازگی از معاونت باشگاه استقلال استعفا کرده است، امروز در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کرد و به سئوالات مختلف درباره دوران کاری خود در این باشگاه پاسخ داد.

خطیر در ابتدا گفت: عادت ندارم مثل خیلی از آقایان که از استقلال می روند به جنازه این تیم لگد بزنم و خودم را محبوب کنم. اینجا هستم تا از عملکرد یکساله ام گزارش بدهم. از زندگی ام به خاطر استقلال گذشتم. پول هم خواسته ام و قراردادم سالی ۲۰۰ میلیون تومان بود. این معادل یک بازیکن جوان و امید استقلال بوده است. ولی حتی یک ریال هم نگرفتم.

وی افزود: در یک سال گذشته به هر نحوی مرا آماج حملاتشان کردند. روزی که به استقلال آمدم می دانستم به جایی می آیم که فحش می خورم و به من تهمت زده می شود. این برایم تازگی نداشت. وقتی منافع یکسری از آدم ها را قطع می کنید دشمن پیدا می کنید و یکسری جیغ بنفش بلند می شود. می توانستم مثل خیلی از دوستان به بازیکنان پول بدهم. می توانستم محبوب قلب ها بشوم و لقب نهنگ خزر و پلنگ سوادکوه را بخرم! ولی این پول، بیت المال بود. مجبور بودم از حق باشگاه استقلال و هوادارانش دفاع کنم. می توانستم راحت آدم خوبه داستان بشوم ولی این در ذات من نیست.

معاون مستعفی استقلال تاکید کرد: افتخار می کنم از یک روستای دورافتاده از مازندران به اینجا رسیدم. بدون هیچ رانت و ارتباطی به این سمت رسیدم. به من گفتند خواهرزاده وزیر و وکیل است ولی جزو معدود مدیران استقلال بودم که بدون رانت واردش شدم؛ باشگاهی که دیوانه وار عاشقش بودم. باشگاهی که به دخترم یاد دادم چطور عاشقش باشد.

خطیر در ادامه شروع به اشک ریختن کرد و گفت: سعی کردم به باشگاهم خدمت کنم. نهادهای امنیتی و نظارتی و بازرسی بیاید درآمدزایی در دوره من انجام شده است را ببیند. اگر ریالی جابجا شده است، حاضرم به تمام هواداران پاسخگو باشم و هر اتفاقی باشد را می پذیرم. امروز آدم هایی مرا متهم می کنند و دم از شفافیت می زنند که در زمان خودشان یک برگ سند در باشگاه استقلال وجود ندارد و آن دلارهایی که بابت درآمد نقل و انتقالات بازیکن ایجاد شده بود، کجا هزینه شده است. چطور اجاره مرغوبکار به مدت ۲۰ سال به قیمت ۵ میلیون تومان ماهانه را دادند. کسانی دم از کنترل منابع مالی می زنند که در دوران خودشان خودروهایی از پارس خودرو می گرفتند و در بازار آزاد می فروختند. سابقه این آدم ها مشخص است. متاسفانه در استقلال صداقت ندیدم. سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم و از حق هوادار و باشگاه دفاع کنم حتی اگر به قیمت از دست رفتن آبرویم باشد.

وی ادامه داد: تمام تلاشم را کردم ولی به هر حال من هم کم کاری هایی داشته ام. یک جاهایی نباید کارهایی را می کردم ولی انجام دادم. همه این کاستی ها ناخواسته بوده است. قول می دهم هیچ کجا حتی یک ریال منافع استقلال را با هیچکس و هیچ کجا معامله نکردم و وجدانم راحت است. بعد از ماجرای پاتوسی، ماهیت خیلی از دوستان از سرمربی سابق، دوستانمان در هیات مدیره و کسانی که سنگ زیر چرخ گذاشته بودند مشخص شد.

خطیر تاکید کرد: خدا کمک کرد و دوستان در فدراسیون هم استعلام گرفتند. حتی در برنامه نود روی ما هجمه ایجاد شد ولی فردوسی پور یک هفته بعد عذرخواهی کرد. بسیار متاسفم صدا و سیما عادل را از دست داد. امیدوارم مزدک میرزایی و عادل فردوسی پور به این فوتبال برگردند. فوتبال به یک وفاق ملی نیاز دارد. وقتی فوتبالی ها خودشان را کنار می کشند، غیر فوتبالی ها عرض اندام می کنند. آرزو می کنم همه آدم ها، مدیران، رئیس فدراسیون و صدا و سیما آدم های فوتبالی را دوباره وارد فوتبال کنند.

وی افزود: پاتوسی با شرایط قرضی نسبتا خوب آمد و بند خرید دائم داشت. الان می پرسند چرا رفته مگر من باید جواب بدهم؟ من معاون باشگاه هستم نه عضو هیات مدیره. اینجا هم خطیر مقصر شد؛ ایرادی ندارد. دو ماه است بنده مصاحبه ای به خاطر استقلال نکردم ولی مورد آماج حملات ناجوانمردانه دوستان قرار گرفتم. کسانی امروز دایه مهربانتر از مادر شده اند که پرونده شان سیاه است.

معاون مستعفی استقلال گفت: می توانستم مثل خیلی از مدیران سابق وقتی با بازیکن مذاکره می کنم، لوگوی شرکت شخصی ام را بگذارم. کسانی درباره استقلال صحبت می کنند که پرونده شفافی در استقلال ندارند. شما را به امام حسین قسم می دهم بگذارید استقلال نفس بکشد. شما سهم خواه هستید نه خیرخواه. کدام مدیر سابق پرسپولیس اینقدر در رسانه ها صحبت می کند؟ از انصاریفرد، غمخوار، امیر عابدینی، رویانیان، کاشانی و ... مصاحبه می بینید؟ دست از سر استقلال بردارید. استقلال نیاز به آرامش دارد. من که از این تیم رفتم ولی بگذارید دیگران کارشان را بکنند. پرونده شما سیاه است؛ شما نباید صحبت کنید. آقای فتح الله زاده می گوید خطیر زیاد استعفا می دهد؛ آقای فتح الله زاده شما خیلی مصاحبه می کنید. شما به چه حقی اینقدر مصاحبه می کنید. شما را به امام حسین بگذارید استقلال نفس بکشید. من که رفتم. اصلا من اشتباهی آمدم. به خدا شما پرونده تان سیاه تر از اینهایی است که در استقلال کار می کنند. در دوره شما این همه بازیکن آمده است. هیچکدام هم یک دقیقه بازی نکرده است. پروپئیچ زمان شما آمد؛ چرا این پرونده را حل نکردید؟

خطیر تاکید کرد: بگذارید استقلال، بازیکنان، مدیران و سرمربی کارشان را بکنند. نمی دانم نهادهای نظارتی یقه آنها را می گیرد یا نه. بگذارید بعدا استقلال را نقد کنید. شما چرا باید سایت داشته باشید و ۵۰ خبرنگار داشته باشید که مدام تیم را بزند. عاجزانه خواهش می کنم. من که دیگر نیستم. به خدا استراماچونی مربی خوبی است. شما را به هرکسی می پرستید اینقدر به استقلال هجمه وارد نکنید.

معاون مستعفی استقلال درباره وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال و اینکه در جمع خبرنگاران گفته بود که وی دلال است، گفت: من هم انسان هستم. همین جا اعلام می کنم کار بنده اشتباه بود و اگر به آن زمان برگردم درباره شفر آن حرفها را نمی زنم. هرچند که مدرک دارم ولی آن موقع در یک جو قرار گرفتم. همینجا از شفر عذرخواهی می کنم و کارم حرفه ای نبوده است. امیدوارم مرا ببخشد. برایش آرزوی موفقیت می کنم.

خطیر ادامه داد: درباره شفر نباید من توضیح بدهم. مدیران سابق باید بگویند چطور قرارداد او ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شد. اعتقاد دارم شفر ضعف های فنی و مدیریتی داشت. با تمام امکاناتی که استقلال برایش فراهم کرده بود و انتظار می رفت با بهترین تیم تاریخ استقلال از نظر مهره نتایجی می گرفت، همیشه وعده فردا و پس فردا را گرفت. بازهم تاکید می کنم حرفهایم در جمع هواداران درست نبود.

معاون مستعفی استقلال درباره اینکه فتحی مدیرعامل باشگاه گفته بود در جریان جدایی مهدی رحمتی نبوده است و ماجرای رفتن این دروازه بان چه بوده است؟ گفت: نمی خواهم درباره شخص صحبت کنم. خیلی با بازیکنان نه مشکلی داشتم نه ارتباط تنگاتنگی داشتم. به عنوان معاون باشگاه با بزرگان تیم مثل رحمتی و پژمان و خسرو ارتباط بیشتری داشتم. خسرو تصمیم داشت خداحافظی کند. قلبا دوست داشتم رحمتی و منتظری بمانند. پژمان از من به دلایلی ناراحت است. مطمئنا با پژمان صحبت می کنم. رابطه ام با رحمتی هم بد نبود. و اراده سرمربی محترم استقلال در ترکیه این بود که منتظری و رحمتی بمانند. شخصا دوست داشتم رحمتی بماند. شخص آقای منزوی و فتحی با رحمتی تماس گرفتند. من با رحمتی تماسی نداشتم. نه رحمتی نه منتظری. آقای منزوی یکساعت و نیم شب قبل از عقد قرارداد حسین حسینی داشت رحمتی را متقاعد می کرد به استقلال برگردد. به رحمتی احترام می گذارم. رحمتی جزو باشرف ترین فوتبالیست های مملکت است مثل خسرو و پژمان. رحمتی از استقلال رفته که رفته است. او هیچ مصاحبه ای هم علیه استقلال نکرده است. رحمتی هم عین من مورد آماج حملات یکسری آدم ها قرار گرفت که خط دادند از تیم برود. من که جو تیم را می دانم، می دانستم یک جاهایی بزرگان تیم کارهایی می کنند که از عهده مدیرعامل و معاون بر نمی آید. الان بوفون با ۴۲ سال به یوونتوس برگشته است. استراماچونی اصرار کرده بزرگان تیم را نگه داریم؛ آیا او متوجه نشده است؟ من واقعیت را گفتم ولی آقای منزوی انکار کرده است. فتحی هم دوست داشت رحمتی برگردد چون رحمتی به ایشان و استقلال کمک کرد. یکسری اتفاقات افتاد که نباید می افتاد. در چهار، پنج بازی آخر اتفاقاتی رخ داد که نباید می افتاد. از هر دو بازیکن تشکر می کنم. اگر خدایی ناکرده از من بی احترامی دیدند مرا ببخشند. حق رحمتی این نبود؛ او خیلی بد از استقلال رفت.

خطیر درباره بحث جاسوس در باشگاه استقلال گفت: من نگفتم جاسوس را معرفی می کنم. گفتم پیگیری می کنم. اسناد و مدارک باشگاه دست تمام افراد نیست و کلا در باشگاه سه، چهار نفر است. چند نفر هم در سازمان لیگ به اسناد دسترسی دارند. یکی من هستم، یکی فتحی، دبیرخانه باشگاه، مالی باشگاه و سازمان لیگ به این اسناد دسترسی داشته ایم. حالا چطور این اسناد دست افراد دیگری رسیده است، را نمی دانم. سخت است به کسی تهمت بزنیم. کار، کار قشنگی نبود. به خبرنگاری که اسناد را منتشر کرد، گلایه کردم. یک مدت جواب تلفنش را هم نمی دادم. ایشان هم دلیل خودش را داد.

خبرنگاری از معاون مستعفی استقلال در خصوص کوتاه شدن دست دلالان در استقلال در زمان فعالیت او سئوال کرد. خطیر در اینباره اظهار کرد: دلال نه، ایجنت. اینکه این ایجنت چقدر از من ناراحت است را نمی دانم. داستان از موقعی شروع شد که پرونده نورافکن را در شارلوا را پیگیری کردم. حق رشد نورافکن ۲۴۰ هزار دلار است. متاسفانه حق رشد امید نورافکن بخشیده شده بود. روزی که من رسیدم، آی.تی.سی این بازیکن صادر شده بود. اگر زودتر می آمدم اجازه صدور نمی دادم. وقتی پیگیری کردیم به سر نخ هایی رسیدیم. دو سه بار تماس گرفته بودم باشگاه شارلوا جواب نداد. من با یک وکیل حقوقی بین المللی صحبت کردم و به او سپردم داستان را پیگیری کند. بعد از یک هفته او اعلام کرد افتخاری نامه ای به باشگاه شارلوا داده بود که حق رشد نورافکن را می بخشیم. این نامه در باشگاه استقلال وجود نداشت. حالا اینکه ایجنت امید چه کسی بوده و چطور رفته است را دوستان باید در نهادهای نظارتی چک کنند. نورافکن با ۵۰ هزار دلار رفته بود. مگر منبع درآمد استقلال از کجا است؟ چطور اجازه دادید حق رشد ۲۴۰ هزار دلاری استقلال را ببخشید؟ مگر حق شما بود؟ این حق استقلال بود. چطور این کار را کردی و حق رشد را بخشیدی؟ وقتی پیگیری کردم همه با من دشمن شدند.

خطیر ادامه داد: یک بازیکن بیاید شهادت بدهد من در طول کارم با یک بازیکن تماس گرفته ام. اعتقادی به این کارها ندارم. اگر بخواهم اطلاعاتی از تیم بگیرم باید از یک کانال درست بگیرم. یک بازیکن شهادت بدهد در اینستاگرام یک بازیکن را فالو کرده ام. باید این رابطه حفظ شود. با یک بازیکن حتی عکس هم ندارد. نه اینکه دلم نخواهد؛ نمی خواستم این کار را بکنم. ایجنت مدافع حقوق خودش است و در درجه دوم مدافع حقوق بازیکن. من هم به عنوان معاون باشگاه وظیفه داشتم از حق استقلال دفاع کنم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 493139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟