کسب ششمین کفش طلای فوتبال اروپا توسط لیونل مسی

گروه ترجمه رکنا ، لیونل مسی شب گذشته موفق شد ششمین کفش طلای دوران فوتبال خود را نیز به تالار افتخارات خود اضافه کند؛ جایزه‌ای که همه‌ساله به برترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپایی تعلق می‌گیرد.


لئو در‌حالی با به ثمر‌رساندنِ 36 گل در 34 مسابقه لالیگا موفق به کسب این جایزه شد که کیلیان امپاپه مهاجم جوان پاریسی‌ها را با سه گل کمتر، پشت سر خود می‌دید. امباپه برای کسب کفش طلا به زدن پنج‌گل در هفته پایانی لیگ فرانسه مقابل ریمز احتیاج داشت که تنها موفق به زدن یکی از آن‌ها شد.

این سومین سال متوالی‌ست که کفش طلا به مسی می‌رسد و همچنین دوازدهمین سال پشت‌سرهم که یک بازیکن از لالیگا، کفش طلا را به خانه می‌برد. درواقع آخرین باری که بازیکنی خارج از دایره بازیکنان لالیگا این جایزه را کسب کرده بود، به سال 2008 برمی‌گردد؛ جایی که کریستیانو با 31 گل نخستین کفش طلای خود را به دست آورد. گفتنی‌ست که اسطوره پرتغالی بعدها سه مرتبه دیگر نیز موفق به کسب این جایزه ارزشمند شد.

از سوی دیگر مسی با 31 سال و 11 ماه و 25 روز دومین فوتبالیست مسنی‌ست که صاحب کفش طلا می‌گردد. در صدر این لیست هوگو سانچز مهاجم افسانه‌ای مادریدی‌ها قرار دارد که در سال 1990 درحالی این جایزه را به خانه برد که دقیقا یک ماه و یک روز از لئوی کنونی بزرگتر بود.

علی رغم کسب این جایزه فوق العاده، مسی اما تاکید داشت که هنوز تلخی جدال آنفیلد مقابل لیورپول را زیر زبان دارد. شب گذشته و پس ازدریافت جایزه خود مسی اینچنین به اظهار نظر مقابل خبرنگاران پرداخت: «من به کفش طلا فکر نمی‌کنم و هیچ گاه به اصطلاح سودای این جایزه را در سر نمی‌پرورانم. ما هنوز هم در حال رنج‌کشیدن از مسابقه نیمه‌نهایی هستیم؛ دست کم خود من که در این اوضاع قرار دارم.»

مسی همچنین با اشاره به پیامدهای شکست احتمالی مقابل والنسیا، پیرامون فینال جام حذفی اسپانیا .اینچنین گفت: «به هر حال این یک فینال مهم است و در صورت شکست، اوضاع برایمان از الان نیز بدتر خواهد شد.»

منبع: مارکا 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 478335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟