شطرنج‌باز پرتغالی: نسل قدرتمندی از ایران در راه است

پائولو فانین در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج جام بیستون با بیان اینکه تاکنون چهار بار برای حضور در مسابقات شطرنج به ایران سفر کرده، در خصوص سطح فنی شطرنج‌بازان ایرانی گفت: طی چند مرتبه‌ای که در مسابقات مختلف شطرنج در ایران شرکت کردم، سطح فنی شطرنج‌بازان ایرانی را فراتر از درجات بین‌المللی آنها دیدم.
وی افزود: بر اساس آماری که در سایت فدراسیون جهانی شطرنج وجود دارد، تعداد مربیان بین‌المللی شطرنج در ایران سه برابر کشور صاحب نامی همچون روسیه است.
این شطرنج باز پرتغالی اضافه کرد: وجود این تعداد مربی بین‌المللی شطرنج در ایران باعث می‌شود تا نسل بسیار توانمندی را در این رشته تربیت کنند.
وی در ادامه در خصوص مسابقات بین‌المللی شطرنج جام بیستون هم عنوان کرد: با توجه به حضور ورزشکاران قدرتمندی که در این رقابت‌ها حضور دارند، قطعاً تورنمنت خوب و دشواری را پیش رو خواهیم داشت.
فانین همچنین از برنامه‌ریزی برای رونمایی از کتاب تازه نوشته خود تحت عنوان «شطرنج برای پیرمردها نیست» در حاشیه مسابقات بین‌المللی شطرنج جام بیستون خبر داد و گفت: در نظر دارم این کتاب را در حاشیه این رقابت‌ها با حضور علاقمندان رشته شطرنج در شهر تاریخی و زیبای کرمانشاه رونمایی کنم.
مسابقات بین‌المللی شطرنج جام بیستون تا ۱۴ اردیبهشت در کرمانشاه در حال برگزاری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟