گنج زاده به فینال صعود کرد

سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2019 با حضور 661 کاراته کا از 78 کشور، از روز جمعه به میزبانی مراکش آغاز شده است.
امروز و در دومین روز این رقابت ها، «سجاد گنج زاده» به فینال راه یافت و «صالح اباذری»، «ذبیح اله پورشیب» و «حمیده عباسعلی» نیز به دیدار رده بندی رسیدند.


نتایج روز شنبه نمایندگان ایران

زنان
*وزن منهای 61 کیلوگرم /
«رزیتا علیپور» در گام نخست «نینا رادیونوویچ» سوئیسی را 6 بر 4 مغلوب کرد و سپس «اریکا سانتوس» را یک بر صفر از پیش رو برداشت.
وی در ادامه با حساب یک بر صفر مغلوب «ژائویان ین» نایب قهرمان جهان از چین شد و به جدول شانس مجدد رفت.
وی در این جدول، «لیان سنل» هندی را 2 بر صفر مغلوب ساخت و در ادامه 6 بر 4 به «لیلیا هرتائوت» فرانسوی باخت و حذف شد.
«شیما آل سعدی» برابر «استفاتی دلیما» دارنده مدال برنز امیدهای جهان از برزیل با حساب 2 بر صفر شکست خورد و حذف شد.
*وزن به اضافه 68 کیلوگرم /
«حمیده عباسعلی» ابتدا «اوفیلا مولولو» بلژیکی را 2 بر صفر برد و در ادامه «یوزوکی ساوائه» ژاپنی را از پیش روی برداشت.
عباسعلی در ادامه سه بر صفر به «ملتم هاکا اوغلو» ترکیه ای باخت و به جدول شانس مجدد رفت و در این جدول برابر «لیم می سونگ» از کره جنوبی هشت بر صفر پیروز شد.
بانوی کاراته ایران در ادامه «آنه لائورا» فرانسوی را 2 بر صفر برد و به دیدار رده بندی رسید تا صبح یکشنبه برای کسب مدال برنز با «آیاکا سایتو» ژاپنی رو به رو شود.


مردان
*وزن منهای 84 کیلوگرم
«ذبیح الله پورشیب» ابتدا «چان وی وو» از چین تایپه را 2 بر یک مغلوب کرد و در دور دوم «جیسه داکاستا» نایب قهرمان جهان از فرانسه را 3 بر 2 شکست داد.
کاپیتان تیم ایران در مبارزه بعدی مقابل «ریاتارو آراگا» از ژاپن قرار گرفت و چهار بر یک مغلوب شد تا بازهم برابر حریف سنتی خود شکست بخورد.
با راهیابی نماینده ژاپن به فینال، پورشیب راهی جدول شانس مجدد شد و «تورگان حسن اوف» از جمهوری آذربایجان را پنج بر یک مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. پورشیب برای مدال برنز، فردا با «اوگار آکتاش» ترکیه ای پیکار می کند.
«مهدی خدابخشی» با حساب 2 بر صفر «محمد الکتابی» قهرمان قاره آفریقا از مصر را برد و سپس « کامران مدنی» کاراته کای ایرانی تیم آمریکا را مغلوب کرد، اما در ادامه برابر «برات جاکوپی» از مقدونیه، 2 بر یک مغلوب شد.
«مهدی قراری زاده» ابتدا « کنجی گریلون» دارنده مدال برنز جهان از فرانسه را 5 بر 4 شکست داد و در ادامه «نونو موریرا» پرتغالی را یک بر صفر برد.
جوان کاراته ایران در سومین مبارزه «عبدالحد سیسه» از سنگال را 2 بر یک برد، اما در چهارمین مبارزه با حساب 4 بر صفر نتیجه را به «ایگور چیخمارف» از قزاقستان واگذار کرد و حذف شد.
«علی فداکار» در همان دور نخست برابر «فاروق عبدالسلام» از فرانسه شکست خورد و حذف شد.
*وزن به اضافه 84 کیلوگرم
«سجاد گنج زاده» ابتدا «واسلی انتوخی» روسیه ای را 6 بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه برابر «طاها محمود» مصری را 2 بر یک مغلوب کرد و در سومین مبارزه نیز «دانیل لاردی» هلندی را از پیش رو برداشت.
با این اوصاف گنج زاده به نیمه نهایی رسید تا با «صالح اباذری» دیگر نماینده ایران مصاف دهد.
در نبرد ایرانی ها، گنج زاده با حساب سه بر یک اباذری را برد و فینالیست شد تا عصر یکشنبه برای کسب مدال طلا با «ارسلان یامان اوغلو» دارنده مدال برنز جهان از ترکیه مصاف دهد.
«صالح اباذری» ابتدا «کانگ تونگ» تایلندی و دارنده مدال برنز آسیا را هشت بر صفر و سپس «دانیل مولنار» مجارستانی را 2 بر صفر مغلوب کرد.
اباذری سپس «مورنو شپرد» هلندی را قاطعانه هفت بر صفر شکست داد، اما در نیمه نهایی برابر گنج زاده شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا فردا برای کسب نشان برنز با «محمود طارق طاها» از مصر پیکار کند. 
در کاتای انفرادی مردان نیز، «ابوالفضل شهرجردی» از رسیدن به مراحل پایانی بازماند.
روز گذشته «علی اصغر آسیابری» به فینال وزن منهای 75 کیلوگرم مردان رسید و «طراوت خاکسار» به دیدار رده بندی وزن منهای 55 کیلوگرم زنان راه یافت.
دیدارهای رده بندی و فینال اوزان مختلف، فردا (یکشنبه) برگزار می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 470872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟