50 میلیارد ریال صرف توسعه ورزش روستایی شد

به گزارش رکنا، غلامرضا جعفری اظهار داشت: علاوه بر این 35 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر Drugs برای این امر پیش بینی شده است.

وی افزود: وزارت ورزش Sport و جوانان توجه ویژه ای به توسعه ورزش در روستاها دارد تا با فراهم سازی حداقل امکانات، به بالندگی ورزش در محیط های روستایی کمک کند.

جعفری شمار جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این فدراسیون را حدود 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از بیمه ورزشی یک ساله بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: دولت تسهیلات ویژه ای را برای بیمه فعالان این رشته ها منظور کرده و تعرفه بیمه ورزشکاران این رشته در مناطق شهری 150 هزار ریال و در مناطق روستایی 100 هزار ریال است.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری و بومی و محلی با اشاره به استقرار 3500 خانه ورزش روستایی با تجهیزات خاص، گفت: ایجاد خانه روستایی در حدود 5 هزار روستای بالای هزار نفر از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: ایجاد این فضاها نسبت به سایر طرح های ورزشی کم هزینه تر است و می تواند بخشی از نیازهای ورزشی روستاها را برطرف کند.

جعفری اعتبار ایجاد هر خانه روستایی را در گذشته 30 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این رقم اکنون به 58 میلیون ریال رسیده که با توجه به شرایط اقتصادی، باید استفاده بهینه از این امکانات و منابع صورت گیرد.

المپیاد ورزش های روستایی در چهلمین سالگرد انقلاب

وی از برگزاری المپیاد جشنواره خانه های ورزش روستایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این المپیاد در 6 رشته ورزشی گروهی و انفرادی با کیفیت و کمیت ویژه از اول دیماه امسال آغاز و تا پایان فروردین ماه آینده ادامه می یابد.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی، عشایری و بومی و محلی با اشاره به جایگاه خوب ورزش عشایری کشور در سطح جهانی، اظهار داشت: در دومین دوره مسابقات ورزش عشایری که در قرقیزستان برگزار شد پنج ورزشکار از ایران شرکت داشتند که با کسب هفت نشان، مقام پنجم را کسب کردند.

وی افزود: امسال در دور سوم این رقابت ها نیز که با شرکت ورزشکاران 76 کشور برگزار شد 16 ورزشکار کشورمان شرکت داشتند که با کسب هشت نشان، در رده هفتم قرار گرفتند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟