قرعه‌کشی مقدماتی یورو 2020: همگروهی دوباره هلند و آلمان

به گزارش رکنا، یورو 2020 با تمامی رقابت های جام ملت‌های اروپا که تا به امروز برگزار شده است ، از چندین حیث تفاوت دارد. در اولین نگاه، این رقابت ها اولین یورویی خواهند بود که دارای میزبان‌های متعدد است. در حقیقت، 12 شهر از سراسر اروپا میزبانی این رقابت ها را برعهده خواهند داشت . باکو، مینسک، بروکسل، سوفیا، کوپنهاگن، لندن، مونیخ، بوداپست، بیت المقدس، رم، آمستردام، دوبلین، بخارست، سن پترزبورگ، گلاسکو، بیلبائو، سولنا- استوکهلم - کاردیف و اسکوپیه، شهرهای میزبان یورو 2020 خواهند بود.

55 تیم در رقابت های مقدماتی حضور خواهند داشت و به علت تعدد میزبانی، کشورهای میزبان نیز برای اولین بار در دور مقدماتی حضور خواهند داشت؛ ولی بیش از دو میزبان در یک گروه قرار نخواهند گرفت. اما از این 55 تیم، 20 تیم از رقابت های مقدماتی راهی یورو می‌شوند و 4 تیم باقی مانده در حقیقت قهرمان لیگ‌های A تا D لیگ ملت های اروپا خواهند بود که از امسال آغاز شده است. در صورتی که تیم قهرمان لیگ در مقدماتی توانسته باشد، صعودش را قطعی کند، تیم دوم گروه به صورت مستقیم به یورو صعود خواهد کرد.

5 گروه 5 تیمی و 5 گروه 6 تیمی در این رقابت ها حضور خواهند داشت که قوانین محدودکننده از جمله اختلافات سیاسی باعث خواهد شد تیم‌هایی مثل روسیه – اوکراین و اسپانیا – جبل الطارق در یک گروه قرار نگیرند. دیدارهای مقدماتی نیز در ماه مارس، جوئن، سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2019 برگزار خواهند شد.

 قرعه‌کشی

قرعه رقابت های مقدماتی یورو 2020 به شرح زیر خواهند بود:

گروه A: انگلیس – جمهوری چک – بلغارستان – مونته نگرو - کوزوو

گروه B: پرتغال – اوکراین – صربستان - لیتوانی- لوگزامبورگ

گروه C: هلند – آلمان- ایرلند شمالی – استونی - بلاروس

گروه D: سوئیس- دانمارک – جمهوری ایرلند- گرجستان – جبل الطارق

گروه E: کرواسی- ولز – اسلواکی- مجارستان - آذربایجان

گروه F: اسپانیا- سوئد- نروژ – رومانی – جزایر فارو - مالت

گروه G: لهستان- اتریش – رژیم صهیونیستی - اسلوونی – مقدونیه - لتونی

گروه H : فرانسه- ایسلند – ترکیه – آلبانی – مولداوی - آندورا

گروه I: بلژیک- روسیه- اسکاتلند – قبرس – قزاقستان – سن مارینو - لیختن اشتاین  اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟