صالحی امیری: تاج می تواند در فدراسیون فوتبال بماند اما اعضای بازنشسته هیئت رئیسه باید استعفا دهند

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران درباره اینکه به نظر می رسد مدیران ورزشی مدعی عمل به قانون Law گرایی با کنار نرفتن از سمت هایشان به شکلی به بی اخلاقی ها دامن می زنند، گفت: هیچ فرد، نهاد یا سازمانی فراتر از قانون نیست و همه باید در ورزش Sport به اجرای قانون ملزم شوند. 14 فدراسیون در ورزش ایران شامل قانون بازنشستگی می شوند که تاکنون رئیس فدراسیون از سمت خود استعفا داده اند و برای جانشینی آنها سرپرست تعیین شده است. در آینده نزدیک هم مجامع آنها برگزار می شود. 2 رئیس فدراسیون هم پرونده خود را برای استفاده از قانون ایثارگران پیگیری می کنند. ماده 60 قانون جامع ایثارگران این حق را به هر ایرانی می دهد در صورتیکه پیش از زمان بازنشستگی اش بازنشسته شده باشد، یک بار دیگر خود را به خدمت عودت دهد و این امر قانونی است. روسای فدراسیون کاراته و والیبال این موضوع را دنبال می کنند و تا 15 آذر باید تکلیفشان مشخص شود. اگر شرایط آنها برای ادامه فعالیت میسر نباشد با توجه به اینکه فرجی و ضیایی، انسان هایی سخت کوش و وفادار به قانون هستند از سمت خود استعفا می دهند.

اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون باید در زمان برگزاری مجمع از سمت خود استعفا دهند

صالحی امیری درباره وضعیت مهدی تاج برای ادامه ریاست در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: درباره مدیران فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و مهدی تاج تدبیری اندیشیده و نقشه راهی تعیین کردیم. نقشه راه هم اینست که تاج با توجه به ظرفیت قانونی ماده 60 می تواند اعاده شود و به عنوان رئیس فدراسیون در سمت خود باقی بماند اما باید بلافاصله مجمع فدراسیون فوتبال را تشکیل دهد تا تمام اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون از سمت خود استعفا دهند تا براساس اساسنامه، فدراسیون مسیر قانونی را دنبال کند.

استرات‍ژی ما در فدراسیون فوتبال اجرای بدون کم کاست قانون با کمترین هزینه است

او افزود: نکته مهم اینست که با همکاری وزیر ورزش و جوانان یک استراتژی برای فوتبال تعیین کردیم و این استراتژی هم مبتنی بر اجرای بدون کم کاست قانون در فوتبال با کمترین هزینه است. این امر معنا دار است و در این راه رئیس فدراسیون در سمت خود باقی می ماند و تمام اعضای بازنشسته فدراسیون در اولین مجمع از سمت خود استعفا می دهند. با صراحت می گویم هیچ فدراسیون و فردی از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مستثنی نیست.

تفسیر مجلس درباره هیئت رئیسه فدراسیون ها اینست که عضویت در آنها شغل است و شامل قانون بازنشستگان می شود

صالحی امیری درباره ادامه فعالیت روسای بازنشسته برخی فدراسیون ها در همان فدراسیون به عنوان نایب رئیس گفت: درباره هیئت رئیسه فدراسیون ها تابع تفسیر مجلس هستیم و همان را اجرا می کنیم. تا امروز تفسیرمجلس این بوده که عضویت در هیئت رئیسه شغل است و در صورت برگزاری مجمع بازنشستگان باید از سمت خود استعفا دهند. به همین دلیل در چارچوب قانونی اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون ها باید از سمتشان استعفا دهند.

او درباره اینکه اگر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حاضر به استعفا دادن از سمت هایشان نشوند، تکلیف چیست: اجازه بدهید بعدا درباره این موضوع صحبت کنیم.

بزرگ داشت مرحوم دهداری برای تکریم معرفت، فضیلت و اخلاق در جامعه است

صالحی امیری درباره برگزاری مراسم بزرگداشت پرویز دهداری، معلم اخلاق فوتبال ایران بیان کرد: آنچه امروزه ورزش ایران بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد بازگشت به روحیه پهلوانی، اخلاق، فضیلت و انسان دوستی است. فکر می کنم هویت ورزش ایران در تبار تاریخی اش از وی‍ژگی های پهلوانی و معرفتی نشات گرفته و اگر امروز در ورزش با چالش هایی رو به رو هستیم به دلیل فاصله گرفتن از کانون معرفت و فضیلت است. بزرگ داشت مرحوم دهداری هم برای تکریم معرفت، فضیلت و اخلاق در جامعه است.

جامعه ورزش بیش از هر زمانی به سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و نمادین نیاز دارد

او ادامه داد: آنچه از وی‍ژگی های این مرد بزرگ مطالعه کرده و از شاگردانش شنیده ایم اینست که دهداری تمام زندگی خود را وقف فوتبال و ورزش کرده بود. او دنبال منابع مالی و شهرت نبود بلکه دنبال ایجاد هویت برای فوتبال ایران و غرور آفرینی در عرصه های بین المللی بود. سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و نمادین 3 سرمایه ای هستند که جامعه فعلی ورزش بیش از هر زمان به آن احتیاج دارد و ما می توانیم امثال دهداری ها، تختی ها و پوریای ولی را در جامعه ایرانی داشته باشیم. حیف است که از این نمادها فاصله گرفته ایم. بسیاری از مردم ایران نمی دانند تختی در چه رویدادهایی مدال گرفته اما هرکس نام او را می شنود از معرفت، اخلاق و گذشت صحبت می کند. این امر باید در جامعه ورزش کشورمان به یک فرهنگ تبدیل شود.

برای پاک بودن فوتبال باید فوتبالیست هایمان در محل زندگی خود نماد اخلاق و فضیلت باشند

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: امروز برای اینکه فوتبال ما پاک و منزه باشد، باید فوتبالیستهای ایرانی در محله، جامعه و شهر خود نماد اخلاق و فضیلت باشند. در گذشته اگر مردم به سفر حج می رفتند و این سفر بین 5 تا 6 ماه طول می کشید خانواده خود را به یک قهرمان می سپردند تا از نوامیسشان دفاع کند. یک قهرمان با داشتن ویژگی های اخلاقی می توانست در محل زندگی اش نماد و نمود پهلوان آن محل باشد و امیدواریم نسل جوانمان در فوتبال و ورزش از بزرگان بیاموزند و مسیر آنها را دنبال کنند.

مشکلات امروز جامعه در ورزش هم رسوخ کرده است

صالحی امیری درباره دلیل در پیش گرفته نشدن راه گذشتگان از سوی نسل جدید گفت: با واقعیتی به نام جامعه مواجه هستیم. فوتبال و ورزش هم از جامعه جدا نیست و اگر در جامعه بداخلاقی، انگ زنی، تخریب و اتهام جویی به صورت دائمی دنبال و در حوزه اقتصادی گران فروشی، کم فروشی، تقلب Cheat و فساد مشاهده شود، این امر در بخش های دیگر و ورزش هم رسوخ می کند. ما در جامعه شبکه ای زیست می کنیم که اجزای آن به هم پیوسته اند . به همین دلیل نمی توان مشکلات را به صورت انتزاعی نگاه کرد و سایر بخش ها را ندید. متاسفانه مشکلات امروز جامعه در ورزش هم رسوخ کرده و باید همه یک مسیر را دنبال کنیم. باید به کانون فضیلت، اخلاق و جوانمردی بازگردیم و این امر هم ممکن نیست مگر اینکه باور کنیم ایران و اسلام مقدم بر منافع فردی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟