آیا بیرانوند هم نامزد توپ طلای آسیاست؟

در هفته های گذشته گمانه زنی های زیادی درباره حضور یک ایرانی و احتمالا علیرضا بیرانوند در بین 3 نامزد نهایی دریافت جایزه مرد سال فوتبال آسیا مطرح شده است. در این باره گفته می شود که بیرانوند به واسطه نمایش های خوب در جام جهانی و همچنین عملکرد فوق العاده اش در ترکیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارد تا توپ طلای فوتبال آسیا را در سال 2018 از آن خود کند اما تا این لحظه هیچ اعلام رسمی درباره دروازه بان تیم ملی ایران نشده است.

امروز سایت استاد الدوحه در گزارشی اعلام کرد عبدالکریم حسن مدافع تیم ملی فوتبال قطر و باشگاه السد از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از 3 نامزد نهایی مرد سال انتخاب شده است. در این گزارش آمده که فدراسیون قطر و باشگاه السد نامه رسمی برای حضو حسن در مراسم گالای آسیا از سوی ای اف سی را دریافت کرده اند تا این مدافع 25 ساله با حضور در مراسم مسقط عمان شانس بهترین بازیکن قاره کهن شدن را داشته باشد.

از سوی دیگر ای اف سی هنوز دو نامزد دیگر کسب این جایزه را به طور رسمی اعلام نکرده اما به نظر می رسد یکی از آن ها سوزوکی مهاجم تیم کاشیما آنتلرز باشد که مقابل پرسپولیس هم باز کرد. این بازیکن 22 ساله نقش موثری در صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان داشت و در تیم ملی ژاپن نیز یکی از مردان تاثیرگذار در جام جهانی بود. به همین خاطر پیش بینی می شود دومین نامزد حضور در مراسم گالا و رقابت برای جایزه توپ طلا این مهاجم ژاپنی ها باشد.

درباره سومین گزینه اما هنوز به طور دقیق چیزی مشخص نیست. در فوتبال آسیا طی سال گذشته بازیکنان زیادی توپ زده اند اما خیلی ها اعتقاد دارند حق علیرضا بیرانوند است که یکی از 3 بازیکن حاضر در جمع بهترین ها باشد. با این حال از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا معمولا به انتخاب های عجیب در مراسم بهترین ها که هرساله برگزار می شود معروف است احتمال اینکه از ایران هیچ بازیکنی در بین 3 بازیکن برتر قاره کهن وجود نداشته باشد، هست.

01355544

همین حالا با انتخاب عبدالکریم حسن به عنوان بازیکنی که تیم ملی کشورش در جام جهانی حضور نداشته و تیم باشگاهی اش نیز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از دور بازی ها کنار رفته می شود حدس زد که انتخاب های عجیبی در راه است. از سوی دیگر با توجه به اینکه از کنفدراسیون فوتبال آسیا به قطری ها برای انتخاب عبدالکریم حسن اطلاع داده اند، حتما اگر از ایران نامزدی برای حضور در جمع 3 بازیکن نهایی وجود داشته باشد، به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس رسانده می شود. حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده با اعلام 3 نامزد برتر فوتبال آسیا آیا بیرانوند شانس دریافت توپ طلا را خواهد داشت یا خیر.

گفتنی است؛ مراسم انتخاب بهترین های فوتبال آسیا روز 7 آذرماه در مسقط عمان برگزار خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

کدخبر: 437458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟