رای انضباطی دیدار پرسپولیس - سایپا صادر شده است

اسماعیل حسن زاده درباره رای پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و همچنین دیدار بزرگ فینال لیگ قهرمانان آسیا و ارسال لایحه دفاعیه باشگاه پرسپولیس، صدور رای بازی پرسپولیس و سایپا اندکی با تاخیر انجام شد اما رای صادر شده و به زودی ابلاغ می شود.

تیم های فوتبال ساپیا و پرسپولیس در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور روز شنبه 5 آبان ماه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت. تیم پرسپولس تا اواخر این دیدار با گل دقیقه 15 «کمال کامیابی نیا» تیم برتر میدان بود، ولی «محمدرضا سلیمانی» مهاجم تیم سایپا در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشاند تا در نهایت بعضی از نیمکت نشینان تیم پرسپولیس تا آستانه درگیری فیزیکی با سرمربی سایپا پیش بروند.

البته این پایان کار نبود و بازیکنان دو تیم هنگام خروج از زمین مسابقه در تونل ورزشگاه تختی با یکدیگر درگیر شدند تا پای نیروی انتظامی برای جدا کردن آنها به قائله باز شود و این مهم در گزارش ناظر بازی مسابقه به کمیته انضباطی ارسال شد.

** اهانت تماشاگردان علیه تیم خودی هم مشمول مقررات انضباطی می شود

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در اعتلای فوتبال کشور بر همگان ثابت است ولی وجود اخبار سخیف یا تیتر های سبک و غیر واقعی، هیچ کمکی به اصلاح امور فوتبال نمی کند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در مسابقه اخیر تیم استقلال، تماشاگران این تیم الفاظ توهین آمیز نسبت به عوامل بازیکنان و عوامل استقلال Esteghlal به کار بردند و به طور حتم مقامات رسمی مسابقه نیز مراتب را به کمیته انضباطی گزارش داده اند.

حسن زاده ادامه داد: این گزارش به باشگاه استقلال اعلام شده است که اگر توضیح و دفاعی دارد بیان کند که مدیرعامل باشگاه نیز لایحه دفاعیه را ارسال کرده است. اینکه در یک رسانه اعلام شود «نامه عجیب کمیته انضباطی به باشگاه استقلال» یا بنویسد «هواداران استقلال نباید علیه تیم خود شعار بی غیرت بی غیرت بدهند» یا اینکه تیتر بزنند «کمیته انضباطی از باشگاه استقلال خواسته است درباره اهانت به خودتان توضیح بدهید» این تیتر ها درست نیست.

رئیس کمیته انضباطی توضیح داد: اول اینکه به کار بردن الفاظ نامناسب رفتار غیر ورزشی است و الفاظ اهانت آمیز از تماشاگران یا سایر عوامل فوتبال حتی اگر علیه تیم خودشان باشد، مشمول تنبیه و مقررات انضباطی می شود. دوم اینکه رسانه محترمی که گزارش را ندیده است و از قضا در گزارش اصلا کلمه بی غیرت قید نشده بلکه لفظ توهین آمیز دیگری آمده است، با چه هدفی این تیتر را زده است؟

حسن زاده افزود: طبق مقررات انضباطی باشگاه استقلال مسئول رفتار تماشاگران خود است و رفتارهای غیر ورزشی علیه بازیکنان خودی یا تیم خود، هم مشمول قانون Law است. به طور حتم توضیحاتی در لایحه باشگاه استقلال آمده است و در اولین فرصت ممکن رای مقتضی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اخیرا نامه ای به تمامی هیات های فوتبال سراسر کشور ارسال شده است، تا به تیم های شرکت کننده در مسابقات کشوری اعلام کنند که هرگونه شکایت از بازیکن غیرمجاز تیم حریف را در مهلت مقرر قانونی و با مستندات کافی و پرداخت هزینه دادرسی منعکس کنند ولی متاسفانه به طور فراوان دیده می شود که شکایت ها اغلب در یک نامه چند سطری و بدون مستندات اعلام می شود که تکمیل پرونده فرآیند طولانی را در بر خواهد داشت. تقاضا داریم در اعلام شکایت ها موازین قانونی را رعایت کنند.

** کمیته انضباطی صلاحیت ورود به موضوع بازیکنان قهر کرده را ندارد

وی ادامه داد: گاهی باشگاه ها غیبت بازیکنان و عدم شرکت آنان در برنامه های تیمی را به کمیته انضباطی منعکس می کنند که این موضوع وجاهت قانونی ندارد. اگر بازیکنی ترک تمرین یا مسابقه کرده است دو راه برای باشگاه وجود دارد.

رئیس کمیته انضباطی در تشریح این مساله افزود: اول اینکه ضوابط انضباطی داخلی خود باشگاه را اعمال کرده و به نحو مقتضی بازیکن متخلف را مطابق متن و مفاد قرارداد تنبیه کند. راه دوم این است که اگر از این ترک تمرین و فسخ قرارداد یا جدایی غیر قانونی، متحمل خسارت شده است، وفق مقررات می تواند در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان علیه بازیکن مذکور اقدام قانونی کند.

حسن زاده در این رابطه به درخواست باشگاه کارون خرمشهر اشاره کرد و گفت: کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به موضوع بازیکنان قهر کرده آن باشگاه را ندارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟