ماموریت دایی - منصوریان برای حفظ سهمیه آسیایی

فوتبال ایران در رده چهارم کشور های غرب قاره قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا سهمیه ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا 2+2 باشد.

تیم ایران بعد از کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر چهارمین تیم در منطقه غرب محسوب می شود و امسال نیز باید با این سهمیه در مسابقات شرکت کند تا به این ترتیب یکی از سخت ترین فصل های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای ایران رقم بخورد.

سرخابی ها مستقیم به مرحله گروهی می روند

پرسپولیس نماینده اول ایران و استقلال Esteghlal نماینده دوم خواهد بود و این دو تیم مستقیما راهی مرحله گروهی خواهند شد تا دو نماینده قطعی ایران در این مرحله باشند. قطر مانند ایران دو سهمیه ثابت خواهد داشت و همچنین دو کشور امارات و عربستان 3 سهمیه دارند.

به این ترتیب سرخابی ها وظیفه بسیار مهمی در فصل جاری لیگ قهرمانان دارند زیرا تیم های ایرانی در دو سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و برای افزایش سهمیه ایران، باید این دو تیم به عملکرد خوب خود ادامه دهند.

سایپا؛ یک بازی آسان، یک بازی سخت

سایپا در مرحله دوم پلی آف برابر نماینده هند به میدان می رود. تیم فوتبال مینروا پنجاب در این مرحله به تهران سفر می کند تا مهمان شاگردان دایی باشد.

در اولین دیدار به نظر می رسد نارنجی پوشان کار خیلی سختی نخواهند داشت اما دومین دیدار این تیم در کشور قطر و برابر تیم خوب الریان است که چهره های سرشناس و بازیکنان خوبی در اختیار دارد و فصل گذشته در کشور قطر سوم شده است.

علی دایی و سایپایی ها باید در این مرحله یک بازی در زمین حریف انجام دهند که این موضوع کار آنها را بسیار سخت خواهد کرد.

ذوب آهن؛ دو بازی با نمایندگان حاشیه خلیج فارس

برنده دیدار دو تیم الوحده اردن و الکویت کویت حریف ذوب آهن در مرحله دوم خواهد بود. این تیم در اصفهان به مصاف شاگردان منصوریان می رود و در صورتیکه تیم ذوب آهن از این مرحله به مرحله بعدی صعود کند، در دومین دیدار مهمان الغرافه قطر خواهد بود.

الغرافه با حضور وسلی اشنایدر و مهدی طارمی فصل گذشته نمایش خوبی برابر تراکتورسازی داشت و امسال نیز باید برابر منصوریانی قرار بگیرد که هر چند در آخرین دیدار آسیایی خود با استقلال عملکرد خوبی نداشت اما در سال های حضور در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد بسیار خوبی ثبت کرده است.

وظیفه حیاتی برای نود و هشتی ها

دایی و منصوریان از جمله موفق ترین مربیان نسل نود و هشت هستند و حالا در تیم باشگاهی خود باید برای حفظ سهمیه ایران تلاش کنند.

دلیل کاهش سهمیه ایران از 3+1 به 2+2 طی سال های گذشته، موضوع عدم نتیجه گیری نمایندگان ایران در سال های 2013، 2014، 2015 بود که طی سال های گذشته این موضوع با عملکرد پرسپولیس و البته عدم نتیجه گیری تیم های عربستانی و اماراتی جبران شده است اما اگر این موضوع در سال 2019 ادامه پیدا نکند، باز هم شاهد کاهش امتیاز ایران برای سال های بعدی خواهیم بود.

فوتبال ایران با توجه به افت عملکرد نمایندگان عربستان و امارات شانس زیادی برای کاهش اختلاف 20 امتیاز خود با این دو کشور دارد و اگر سایپا و ذوب آهن بتوانند امسال عملکرد خوبی داشته باشند، تقریبا افزایش سهمیه ایران برای سال های 2020 قطعی خواهد بود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟