آرژانتین 2 -مکزیک 0 ؛ نبرد مربی موقت ها به سود آلبی سلسته

در جریان این بازی دوستانه که در شهر کوردوبا انجام شد در نیمه‌ی اول رامیرو فونس موری مدافع تیم ملی آرژانتین با ضربه‌ی سر دروازه‌ی مکزیکی‌ها را باز کرد تا سپس گل به خودی آیزاک بریزوئلا بازیکن تعویضی‌ای که مکزیکی‌ها به میدان فرستاده بودند باعث شد در نهایت نتیجه‌ی بازی 2-0 به نفع آلبی سلسته رقم بخورد.رامیرو فونس موری که در لالیگا برای ویارئال اسپانیا بازی می‌کند درحالیکه یک دقیقه به پایان نیمه‌ی اول باقی مانده بود، در حالیکه برای آرژانتین یک ضربه‌ی آزاد اعلام شده بود، ضربه‌ی ایستگاهی نواخته شده توسط پائولو دیبالا را با یک ضربه‌ی سر وارد دروازه کرد تا قفل دروازه‌ها در این بازی باز شود، در حالیکه مدافعین مکزیکی در این صحنه سر جای خود ایستاده و حرکت آرژانتینی‌ها را فقط تماشا کردند. مکزیکی‌ها هم در حالی در این بازی با هدایت سرمربی موقت‌شان ریکاردو فرتی به میدان رفته بودند که به نظر می‌رسد به زودی تاتا مارتینو به عنوان سرمربی جدید ال‌تری از سوی فدراسیون فوتبال مکزیک منصوب خواهد شد. تاتا مارتینو سرمربی‌ای آرژانتینی است که سابقه‌ی مربی‌گری در بارسلونا و آرژانتین را در کارنامه دارد.

بریزوئلا هم که سه دقیقه قبل از به ثمر رسیدن گل دوم آرژانتین به جای میگوئل لایون به میدان فرستاده شده بود در حالیکه هشت دقیقه به پایان زمان قانونی بازی مانده بود، دروازه‌ی خودی را باز کرد تا آرژانتین میزبان پیروزی خود را قطعی کند، پیروزی‌ای که در این میدان واقعاً استحقاقش را داشت. دو تیم در حالی در کوردوبا به مصاف هم رفتند که هر دو توسط مربیان موقت اداره می‌شوند. آرژانتین در این بازی بار دیگر لیونل مسی ابرستاره‌ی بین‌المللی‌اش را در اختیار نداشت چرا که مسی بعد از برگزاری جام جهانی روسیه که فصل تابستان امسال برگزار شد از فدراسیون فوتبال کشورش اجازه خواست تا برای مدتی از شرکت در بازی‌های ملی معاف شود.

بعد از آنکه خورخه سمپائولی در جام جهانی روسیه سکان هدایت آرژانتین را به عهده داشت، به دلیل کسب نتایج ضعیف در جام جهانی دوره‌ی سرمربی‌گری‌اش در آلبی‌سلسته کوتاه شد تا لیونل اسکالونی از سوی فدراسیون فوتبال آرژانتین بعد از او به عنوان سرمربی موقت آلبی سلسته منصوب شود. اسکالونی تا اینجا در پنج بازی به عنوان سرمربی آلبی‌سلسته تیمش را به میدان فرستاده و با پیروزی دیروز، تا اینجا سه پیروزی بدست آورده و چهار کلین‌شیت ثبت کرده است.

اسکالونی جمعه شب بعد از پیروزی تیمش مقابل مکزیک گفت:" من خیلی خوشحالم که بعضی از بازیکنان تیم ملی آرژانتین امروز موفق شدند اولین بازی ملی خود را انجام دهند. آنها با حضورشان در تیم ملی به ما چیزهای زیادی اضافه می‌کنند، چیزهایی که برای موفقیت ما بسیار مهم است. بازیکنان جوان آرژانتین باید بدانند که این پیراهن راه راه چه ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و چه تاریخی پشت سرش خوابیده است".

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 436975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟