چپ و راست‌های تیم ملی ثابت می‌ماند؟

شاگردان کارلوس کی‌روش در حالی سومین اردوی آماده‌سازی قبل از جام ملت‌های ۲۰۱۹ را آغاز کردند که نفرات ملی پوش جام جهانی روسیه به دنبال حفظ جایگاه خود و حضور در مسابقات آسیایی امارات هستند و با شرایطی که در این فصل دارند، امیدوار هستند همچنان در ترکیب تیم ملی بمانند.

رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی که در هر سه مسابقه جام جهانی حضور ثابت داشتند و مدافعان راست و چپ تیم ملی را تشکیل می‌دادند، روز گذشته با روحیه بالایی در روز اول اردو در مرکز پک حضور یافتند و در کنار هم به تمرین پرداختند.

حاج‌صفی بعد از یک فصل حضور در تیم‌های یونانیِ پانیونیوس و المپیاکوس، مجددا به فوتبال ایران بازگشته و تبدیل به مهره بدون جانشین و تاثیرگذاری در تراکتورسازی شده تا جایی که با حضور او در این تیم، آنها در ۶ هفته اخیر لیگ برتر تنها یک باخت و یک مساوی داشتند و در چهار بازی به برتر رسیده‌اند.

کاپیتان سوم تیم ملی ایران در کنار سه پاس گلی که در تراکتورسازی داده، سمت چپ خط دفاعی این تیم را بیمه کرده، با نفوذها و پاس‌های بلند خود خلق موقعیت می‌کند و در ضربات آزاد و کرنر هم ارسال‌های بی‌نقصی انجام می‌دهد که پایه گذار حملات و گل‌های تیمش نیز بوده است.

اما در سمت مقابل رامین رضاییان شرایط متفاوتی سپری می‌کند؛ او که فصل قبل ۲۱ بازی به‌عنوان یار ثابت و تعویضی در اوستنده انجام داده بود، آخرین ملی پوشی نام گرفت که امسال باشگاه خود را در آستانه جام ملت‌های آسیا تعیین می‌کند.

رضاییان که حضورش در فوتبال اروپا تنها یک فصل بود و هفته قبل با باشگاه الشحانیه قطر قرارداد بست، چهار شب قبل در ترکیب برابر الدحیل قرار گرفت و در جریان شکست ۵ بر یک مقابل صدرنشین لیگ ستارگان، تنها گل تیمش را به ثمر رساند؛ او با نفوذ سریع از میانه زمین تا نزدیکی محوطه جریمه حریف پیش رفت و یک خطا گرفت که آن را تبدیل به گل کرد تا پس از یک اردو، دوباره نامش را جزو ملی پوشان ببیند.

این شرایط فنی خوبی که احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان دارند، می‌تواند جایگاه آنها در تیم ملی را محکم‌تر کند و آنها با حفظ این آمادگی بدون تردید شانس‌های اول حضور در بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا خواهند بود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟